IDEA I HISTORIA KONFERENCJI
Konferencja Monitoring Rynku Budowlanego jest organizowana przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku od 2003 roku, przez pierwsze dwa lata odbywała się 4 razy do roku, od 2005 roku raz w roku. Instytut badawczy ASM jako organizator stworzył to wydarzenie jako element działań mających na celu wspieranie sektora budownictwa w Polsce.
Od początku powstania firmy w 1996 roku Instytut badawczy ASM jest liderem badań wykonywanych dla branży budowlanej w Polsce.
Od początku wydarzenie miało zasięg ogólnopolski, od 2016 roku ma zasięg międzynarodowy. Ze względu na merytoryczny i analityczny charakter jest jednym z najważniejszych i największych eventów sektora budowlanego w Polsce. Wydarzenie odbywa się w 2017 roku już po raz 20.
ZAKRES KONFERENCJI
Zakres analityczny i prognostyczny Międzynarodowej Konferencji Monitoring Rynku Budowlanego pozwala jej odbiorcom na zapoznanie się ze złożonymi czynnikami i miernikami mającymi wpływ na branżę budowlaną oraz ich przyszłą projekcję, co jest niezbędnym narzędziem do budowania strategii firmy.
Celem konferencji jest prezentacja i dyskusja nad aspektami bieżącej kondycji kluczowej gałęzi gospodarki, jaką jest budownictwo na tle makroekonomii, oraz wskazanie przedsiębiorcom i organizacjom branżowym trendów i kierunków zmian technologicznych, ekologicznych, marketingowych i legislacyjnych dotyczących sektora budownictwa w Polsce i w Europie.
UCZESTNICY KONFERENCJI
Konferencja stanowi również możliwość nawiązania i kontynuacji kontaktów biznesowych oraz integracji środowiska. Wśród 100 uczestników konferencji Monitoring Rynku Budowlanego są:
- producenci materiałów budowlanych i chemii budowlanej, wyposażenia wnętrz, bram, garaży, farb, lakierów, drzwi, okien, artykułów wykończeniowych,
- przedsiębiorcy z branży drogowej, sanitarnej, grzewczej, energetycznej, drzewnej, narzędziowej, wodnokanalizacyjnej, ochrony środowiska,
- deweloperzy, firmy budowlane, biura nieruchomości i architektoniczne, agencje ubezpieczeniowe, firmy instalacyjne,
- dystrybutorzy i reprezentanci firm usługowych i handlowych – składów budowlanych, marketów DIY,
- przedstawiciele władz, mediów, wydawnictw, ambasad, instytucji naukowych, edukacyjnych i konsultingowych, instytucji otoczenia biznesu.
EKSPERCI KONFERENCJI
Organizatorzy Konferencji Monitoring Rynku Budowlanego corocznie ubiegają się o patronat honorowy odnośnych władz nad wydarzeniem. W ciągu 20 edycji Konferencja była objęta patronatem przez:
Konferencja Monitoring Rynku Budowlanego odbija się szerokim echem w środowisku budowlanym, stąd niejednokrotnie odbywała się przy wsparciu Partnerów branżowych, takich, jak:
- Krajowa Izba Gospodarcza,
- Polski Kongres Drogowy,
- Kongres Budownictwa,
- Związek Polskie Okna i Drzwi,
- Polski Związek Pracodawców Budownictwa,
- Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń,
- Polska Izba Przemysłowo-Handlowa Budownictwa,
- Belgian Business Chamber.
KONFERENCJA MRB 2017
Zakres analityczny i prognostyczny Międzynarodowej Konferencji Monitoring Rynku Budowlanego pozwala jej odbiorcom na zapoznanie się ze złożonymi czynnikami i miernikami mającymi wpływ na branżę budowlaną oraz ich przyszłą projekcję, co jest niezbędnym narzędziem do budowania strategii firmy. W ten sposób uczestnicy spotkania wyposażeni w rzetelną wiedzę mogą kreować zakres działań swoich przedsiębiorstw oraz tym samym wpływać na rozwój przyszłość branży budowlanej. Kolejne edycje MRB są również doskonałą okazją do nawiązywania kontaktów branżowych.
W programie Międzynarodowej Konferencji Monitoring Rynku Budowlanego 2017 znajdują się dwa główne bloki.
1. SESJA I – Analityczno-prognostyczna CO PRZYNIESIE ROK 2018? OCENA SKALI WPŁYWU POSZCZEGÓLNYCH CZYNNIKÓWNA SEKTOR BUDOWLANY
W Sesji zostaną przedstawione między innymi analiza stanu budownictwa na tle sytuacji makroekonomicznej kraju, koniunktura sektora oraz wyniki poszczególnych typów budownictwa – mieszkaniowego, niemieszkalnego i infrastrukturalnego. Zaprezentowane będą również wypowiedzi kluczowych dla polskiego budownictwa osób a główny analityk rynku ASM opatrzy każdy punkt programu szczegółowym komentarzem oraz przedstawi prognozy na 2018 rok.
2. SESJA II - Marketingowa INTERNET=KOMUNIKACJA Z KLIENTAMI
W bloku podjęte zostaną kwestie aktywności fachowców w Internecie określone na podstawie badania zrealizowanego przez ASM w drugim kwartale 2017 roku. Ponadto eksperci omówią sposoby badania skuteczności komunikatów marketingowych w sieci, narzędzia internetowe oraz trendy zakupowe w placówkach sieciowych. Jako nowość zostaną omówione techniki neuromarketingu niezbędne do wykorzystania w nowoczesnym przedsiębiorstwie działającym w branży budowlanej.
Instytut ASM stale monitoruje rynek budowlany, zarówno pozyskując i analizując dane statystyczne, jak i podejmując liczne inicjatywy dla branż budowlanych. Oprócz badaczy i analityków ASM tradycyjnie podczas konferencji wystąpią eksperci zewnętrzni.
Formularz zgłoszeniowy oraz szczegółowy program konferencji znajdują się na platformie http://konferencjamrb2017.syskonf.pl/
Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym
Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne
Więcej informacji: Świat Szkła 09/2017