„Zielone okno – wyrzuć rtęć ze swojego życia” to kampania społeczno-edukacyjna, która promuje ekologię, wiedzę o toksyczności szkodliwej rtęci i jej obecnych zastosowaniach. W tym roku organizatorzy kontynuują kampanię, której pierwsza edycja dotarła do ponad miliona Polaków.

     W tym roku kampanię zainauguruje list otwarty informujący o szkodliwości rtęci, jej stosowaniu w przemyśle i podkreślający wagę mediów oraz instytucji przy nagłaśnianiu postaw promujących ekologię. Na wiosnę zorganizowany będzie konkurs skierowany do producentów okien i deweloperów, w którym nagrodą będzie otrzymanie certyfikatu „Zielone okno”. Certyfikat ten poświadcza o niestosowaniu rtęci w danych produktach lub realizacjach. We wrześniu zostaną przeprowadzone zajęcia edukacyjne w przedszkolach w sześciu miastach Polski: Bydgoszczy, Elblągu, Katowicach, Rzeszowie, Szczecinie i Wrocławiu. Tegoroczna edycja skupia się na deweloperach i producentach okien, ale nie pomija konsumentów i rodziców. Ekspertami kampanii są Sławomir Brzózek z Fundacji Nasza Ziemia oraz Wojciech Przybylski z ECO IN, trwają negocjacje dotyczące pozyskania dodatkowych partnerów.

Anna Dostatnia, Diana Fedak

 

2013-04-6-3

 

 

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym 

inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne

więcej informacj: Świat Szkła 4/2013

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.