Przyjrzyj się swojej bramie.
Czy na pewno  nadaje się do automatycznego otwierania? Bardzo ważne jest obsadzenie bramy  i odpowiednio głęboki fundament pod nią. Fundamenty powinny sięgać poniżej głębokości przemarzania gruntu, w przeciwnym razie w zimie może dojść do wysadzenia fundamentu.

To z kolei naruszy geometrię bramy i uniemożliwi jej zamykanie i otwieranie. Ważne jest też odpowiednie wypoziomowanie bramy. Źle wypoziomowana zużywa łożyska prowadzące w przypadku bram przesuwnych, zaś  skrzydłowe mogą się przez to nie domykać.

Różne bramy – różne siłowniki
Jeśli  oceniliśmy, że brama się nadaje do montażu automatyki, należy dobrać do niej siłownik. Inny napęd wybierzemy do bramy przesuwnej a inny do dwuskrzydłowej.  Musimy też zwrócić uwagę na długość, częstotliwość pracy bramy (liczba otwarć i zamknięć) i jej ciężar.

Do ciężaru bramy zawsze warto dodać kilka kilogramów, ponieważ za słaby napęd może nie mieć siły aby ją otworzyć  podczas dużych podmuchów wiatru – twierdzi Sławomir Baran z FAAC Polska – Dodatkowo napęd pracując y z maksymalną mocą szybciej się zużywa.

ImageWybór siłownika
Dla każdego klienta przy doborze siłownika ważny jest wygląd napędu, mały pobór prądu, szybkość otwierania bramy i pilot, który będzie ją otwierał.

Najbardziej popularne są napędy elektromechaniczne i hydrauliczne zarówno do bram przesuwnych jak i skrzydłowych – tłumaczy ekspert FAAC Polska – nowością są napędy wykonane w technologii hybrydowej, które łączą w sobie zalety technologii hydraulicznej z zaletami silników prądu stałego 24 V.

W takim napędzie z jednej strony układ hydrauliczny sprzężony z silnikiem prądu stałego 24 V umożliwia ciągłą pracę, co pozwala stosować ten siłownik w  bramach często eksploatowanych. Z drugiej strony, technologia hydrauliczna wymaga elementów wysokiej jakości, co czyni z takiego siłownika produkt trwały i niezawodny.

Nowoczesny napęd FAAC S450H wykonany w technologii hybrydowej dodatkowo może osiągnąć maksymalną prędkość wysuwu ponad 2,5 centymetra na sekundę, czyli około dwa razy większą niż inne siłowniki hydrauliczne lub elektrohydrauliczne dostępne aktualnie na rynku.

Konieczne zabezpieczenia
Jeśli już wybraliśmy siłownik pamiętajmy o zabezpieczeniach, które zapewniają bezpieczeństwo użytkownikom automatycznej bramy. Przede wszystkim chodzi o wyeliminowanie możliwości przycięcia czy przygniecenia przez poruszające się skrzydło bramy.  Najważniejszym elementem są fotokomórki  z wiązką promieniowania podczerwonego.

Montuje się je na linii bramy – mówi Sławomir Baran z FAAC Polska - Jeśli w linii światła fotokomórki stanie przeszkoda, wówczas do centrali bramy trafia sygnał o konieczności odwrócenia kierunku ruchu skrzydeł. Drugim ważnym elementem zabezpieczającym jest moduł  przeciwzgnieceniowy, który wybudowany jest w większość automatów.


- Moduł kontroluje siłę, z jaką działa napęd a w chwili natrafienia na opór, cofa skrzydło bramy. Aby skrzydła nie wysunęły się zbyt daleko podczas otwierania, potrzebne są też ograniczniki. W napędach FAAC nazywa się je wyłącznikami krańcowymi a zamontowane są w każdym napędzie – twierdzi Sławomir Baran. Na  koniec lampa ostrzegawcza, która migającym światłem informuje pieszych jak i pojazdy o tym, że skrzydła bramy są w ruchu.

Eksploatacja napędu
Jeśli już mamy wymarzony napęd i wszystko działa jak należy, pamiętajmy że wszystko – nawet automat – potrzebuje troski. Nie odśnieżaj więc bramą podjazdu. Oczyszczaj szynę w bramie przesuwnej z piasku i liści. I raz do roku wołaj serwisanta, aby skontrolował automat. Wówczas napęd posłuży Ci wiele lat a Ty zapomnisz czym jest kłódka, klucze i otwieranie bramy w deszczu.

NOWOŚĆ - napęd wykonany w technologii hybrydowej FAAC S450H
Technologia hybrydowa stanowi podstawę siłownika S450H, łączy w sobie zalety technologii hydraulicznej z zaletami silników prądu stałego 24 V. Z jednej strony układ hydrauliczny sprzężony z silnikiem prądu stałego 24 V umożliwia pracę ciągłą, co pozwala stosować ten siłownik w często eksploatowanych bramach.

Z drugiej strony, technologia hydrauliczna wymaga elementów wysokiej jakości, co czyni z siłownika S450H produkt trwały i niezawodny, aż do 4 razy trwalszy od silników elektromechanicznych.

Szczególnie odporny na działanie w trudnych warunkach pracy. Cichy w działaniu. Najszybszy na rynku – czas otwierania i zamykania skrzydeł to 2,5 centymetra na sekundę. Łatwy w montażu, tani w konserwacji i ładny w wyglądzie zaspokoi każdego użytkownika. Może być stosowany w bramach skrzydłowych o ciężarze do 400 kg.

więcej informacji: www.faac.pl

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.