Witryna jest wizytówką sklepu i tym, co sprawia, że potencjalnym klientom w ogóle chce się przekraczać próg danego przybytku. Jest jak reklama, która działa przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Tym bardziej może dziwić, że wielu właścicieli sklepów zaniedbuje ten element promocji, przyjmując, że odpowiednia kompozycja witryny to coś, co było dobre dla starego subiekta Rzeckiego w Lalce, ale nie dla ludzi czasów Facebooka.

 

20160622naklejki Sklep-z-butami

 

Zwłaszcza właściciele mniejszych sklepików, którzy nie mają do dyspozycji specjalistów od PR—u i wizerunku oraz profesjonalnych dekoratorów, często grzeszą tworzeniem wystaw, które są nudne, puste (albo przepełnione), niedoświetlone czy po prostu brzydkie. A szkoda, bo zaprojektowanie witryny, obok której nikt nie przejdzie obojętnie, jest łatwiejsze, niż się wydaje! Oto pięć sposobów na stworzenie wystawy, która będzie przyciągać spojrzenia — i klientów.


1. Więcej światła

Nieważne, jak wspaniała będzie stworzona przez Ciebie witryna: jeśli będzie niewystarczająco oświetlona, równie dobrze mogłaby nie istnieć. Pamiętaj o świetle bez względu na to, czy Twoja dekoracja to tylko barwna naklejka na szkło, czy skomplikowana kompozycja artystycznie zaaranżowanych produktów. Nie zakładaj, że światło dzienne będzie wystarczające (często nie jest), i nie rezygnuj z (przynajmniej częściowego) nocnego oświetlenia.

 

20160622naklejki Slodycze

 

2. Był sobie sklep, czyli opowiedz historię

Cokolwiek będzie stanowiło elementy tworzonej przez Ciebie wystawy, zadbaj o to, by nie był to tylko zbiór kunsztownie ułożonych przedmiotów: niech to będzie opowieść, żart, scenka! Jeśli nadchodzi Boże Narodzenie, a Ty prowadzisz sklep z artykułami AGD, to nie poprzestawaj na wyeksponowaniu przedmiotów, które akurat objęte są gwiazdkową promocją, i poupychaniu gdzieniegdzie bombek i jodłowych gałązek, lecz na przykład pokaż te z nich, które mogą się przydać do stworzenia świątecznych wypieków: ustaw je na stole wśród przypraw i składników ciast, naklej na szybę naklejkę z jasną kuchnią. Dzięki temu nie tylko pokazujesz produkt, ale też podsuwasz potencjalnym
klientom przyjemne skojarzenia z nim związane!

 

3. Nie sięgaj, gdzie wzrok nie sięga

Światło jest istotnym czynnikiem, ale przestrzeń jest nie mniej ważna. Pamiętaj, że tworzysz wystawę dla ludzi, a nie dla żyraf, ustaw więc główne elementy dekoracji na wysokości wzroku przeciętnej dorosłej osoby (lub dziecka, w zależności od sklepu). Nie wszystko musi być w tym konkretnym punkcie, ale zadbaj o to, by właśnie tam znalazły się kluczowe elementy projektu.

 

4. Niespodzianka!

Możesz być pewien, że w okresach przedświątecznych osoby mijające Twój sklep już widziały w przybliżeniu siedemset milionów (to, oczywiście, naukowo precyzyjna liczba) sklepów, które udekorowane były pisankami, choinkami czy czerwonymi serduszkami. Nie ma w tych dekoracjach nic złego, ale są nudne jak flaki z olejem i banalne jak porównywanie nudnych rzeczy do flaków z olejem.

 

Jeśli chcesz przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów mijających Twój sklep, musisz ich zaskoczyć! Ta sama zasada rozciąga się także na „zwyczajną” dekorację witryny, wystawioną przez większą część roku. Nie nudź, nie nudź, nie nudź — nie można tego powtórzyć wystarczająco wiele razy! Aby się zainspirować, spróbuj przeprowadzić dwa proste eksperymenty myślowe. Pierwszy: spójrz na swój produkt w taki sposób, w jaki mógłby go postrzegać mieszkaniec innej planety.

 

20160622naklejki Suknie-slubne

 

Czy wiedziałby, że lakiery do paznokci służą do malowania paznokci? A może próbowałby namalować coś nimi na ścianie? Może w ogóle nie wpadłby na to, że mogą służyć do malowania czegoś, i zamiast tego układałby z nich wzory, jak z barwnych kostek mozaiki? Drugi eksperyment: wymyśl potencjalną dekorację witryny stworzoną wyłącznie z rzeczy, których nie sprzedajesz. Oba te ćwiczenia pomogą Ci spojrzeć na zagadnienie dekoracji z innej perspektywy i, miejmy nadzieję, zainspirują Cię do stworzenia oryginalnej wystawy!

 

5. DUŻE I WYRAŹNE

Na sam koniec wskazówka ściśle praktyczna: intensywne kolory i duże, wyraźne kształty przyciągają wzrok znacznie lepiej niż jakiekolwiek subtelności. Jesteśmy tylko zwierzętami: duże plamy kolorów to coś, czemu nie możemy się oprzeć! Nie musisz od razu zamieniać swojej witryny w kalejdoskop barw (choć stale obecny barwny element, jak kolorowa naklejka na szybie wystawy, może być niezłym pomysłem), ale zadbaj o to, by dekoracja naprawdę przyciągała wzrok z daleka.

 


artykuł powstał przy współpracy z myloview.pl/naklejki/temat/3d/ 

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.