Globalne projekty stworzone przez O-I mogą stać się inspiracją dla designu opakowań szklanych
Firma Owens-Illinois, wydała globalny Design Book, który ma za zadanie dostarczać inspiracji właścicielom marek i agencjom projektowym poszukującym nowych pomysłów na opakowania szklane dla żywności i napojów. O-I, największy na świecie producent opakowań szklanych, w jednym miejscu zebrał ponad 100 projektów z całego świata. Zaprezentowana kolekcja przedstawia piękno, wszechstronność, zróżnicowanie marki, paletę kolorów, kształtów i warianty dekoracji wykorzystywane w sposób, zarezerwowany tylko dla tego materiału.
Szkło wywołuje emocje docierając do najgłębszych potrzeb klienta. Jego unikalne cechy - czystość, jakość, ekskluzywność, trwałość, walory zdrowotne - oraz wszechstronność projektu wspólnie tworzą ścisłą więź między tym, czego doświadczamy podczas konsumpcji a obietnicą produktu i marki. "Wiele badań potwierdza, że konsumenci kochają szkło. To ich ulubione opakowanie. Żaden inny materiał nie wywołuje takich silnych doznań jak szkło: przyjemność, z jaką trzymasz zimną butelkę z piwem, moment otwierania słoika z ulubionym produktem, oczekiwanie, gdy otwierasz butelkę szampana.” – stwierdził Andres Lopez, Prezes O-I w przedmowie do Design Book.
Przykłady przedstawione w katalogu to produkty stworzone w ciągu ostatnich kilku lat przez zespoły projektowe O-I na podstawie briefów od klientów lub z biur agencji projektowych na każdym z czterech kontynentów, na których działa firma. Projekty dowodzą szerokiego zakresu wiedzy eksperckiej O-I, a także ilustrują różne normy kulturowe stanowiące wskazówki projektowe dla marek w różnych miejscach na świecie.
"Ten katalog to coś więcej niż tylko zbiór pięknych zdjęć", powiedziała Marie-Laure Susset, kierownik ds. Komunikacji Marketingowej w O-I Europe. "Odnosi się do narracji marek i trendów konsumenckich obowiązujących w ostatnich latach. Pokazuje rozwój rzemiosła, ekskluzywność szkła jako opakowania oraz wpływ na zdrowe odżywianie".
"Jestem wdzięczna za współpracę wszystkich właścicieli marek, których produkty znajdują się w księdze. To bardzo ekscytujące, że tak wiele wyjątkowych marek pojawia się na kolejnych stronach", podsumowuje Yolanda Fernandez, specjalista ds. Komunikacji Marketingowej w Europie, która kierowała tym projektem.
Design Book jest dystrybuowany wśród klientów O-I i wiodących agencji projektowych na całym świecie.
Asia Pacific – Carlsberg Group
The hop leaf embossing plus the scallop design of the body area represent the two main attributes of this beer - fruitiness, with citrus and floral notes. Tłoczone listki chmielu na butelce reprezentują dwie główne cechy tego piwa – owocowy smak, z nutą cytrusów i kwiatów
Europe - Hendrick’s
Kształt butelki Apothecary podkreśla leczniczy charakter ginu a czarne szkło dodatkowo podkreśla ekskluzywność produktu.
Latin America - Olé Products
Wprowadzenie nowego rozwiązania projektowego, dzięki któremu słoik można postawić w dowolnej pozycji umożliwia uzyskanie łatwego i wygodnego dostępu do zawartości, jednocześnie zmniejszając marnowanie się żywności.
North America - Pepsi/ Great American Coffee Partnership
. W przypadku napojów na wynos - zapakowane w pomysłowo zaprojektowaną poręczną, grubą, bursztynową butelkę o charakterystycznym cylindrycznym kształcie i mocno zaokrąglonej szyjce. Zastosowane grawerowanie odwołuje się do dziedzictwa i tradycji rzemiosła.
Informacje o firmie O-I
Owens-Illinois, Inc. (NYSE: OI) to największy na świecie producent opakowań szklanych,
z którego produktów korzystają największe firmy z sektora napojów i artykułów spożywczych. W 2016 roku przychody O-I wyniosły 6,7 mld USD. Spółka zatrudnia ponad 27 000 osób w 79 zakładach w 23 krajach, a jej główna siedziba znajduje się w Perrysburgu, w amerykańskim stanie Ohio. O-I dostarcza bezpieczne, ekologiczne, wolne od wad i budujące markę swoich klientów opakowania na rosnącym rynku opakowań szklanych. Więcej informacji można znaleźć na stronie o i.com.
O-I w Polsce
O-I obecny jest w Polsce od 1993 roku. Firma posiada dwa zakłady produkcyjne o wieloletniej tradycji – jedną z największych na świecie hut opakowań szklanych w Jarosławiu oraz hutę w Antoninku
k. Poznania. W Jarosławiu zlokalizowano również jedno z dwóch na świecie Centrów Serwisowych Maszyn. W 2014 roku utworzono w Poznaniu Business Service Center, które zarządza najważniejszymi operacjami O-I w Europie, w obszarze płatności i rozliczeń, zarządzania danymi oraz raportowania. W Polsce O-I zatrudnia ponad 850 osób, a w ciągu ostatnich sześciu lat firma zainwestowała w naszym kraju ponad 64 mln euro. Obecnie zajmuje dominującą pozycję na rynku opakowań szklanych dla producentów żywności dla dzieci, wyrobów alkoholowych, piwa oraz napojów bezalkoholowych.
Kontakt z O-I