RODO baner1

 aby móc przekazywać Ci informacje o nowych wyrobach, technologiach i wydarzeniach

 

 

z branży szklarskiej, okiennej i fasadowej

 

 

zgodnie z nowymi przepisami o ochronie danych osobowych RODO - WIĘCEJ INFORMACJI

 

swiat szkla 750x100 2

 

sacroexpo 468x60 

Porta: blisko 407 mln zł obrotu w 2017 r.
Data dodania: 27.04.18

Porta KMI Poland, największy producent drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej, w 2017 r. sprzedała ponad półtora miliona skrzydeł i ościeżnic. W efekcie grupa wypracowała obroty na poziomie 406,7 mln zł. To o 11% więcej niż rok wcześniej, kiedy sprzedaż wyniosła 365,9 mln zł. Znaczna część ubiegłorocznej sprzedaży (27%) pochodziła z eksportu. Na ten rok Porta zakłada dalszy wzrost przychodów.

 

 

Spośród różnych rodzajów drzwi dużą część sprzedaży Porty - 42% w 2017 r. - stanowiły skrzydła wewnętrzne, czyli montowane w mieszkaniach i domach. Pomorska firma produkuje także skrzydła wejściowe (wzrost sprzedaży o 5% r/r) oraz drzwi techniczne i metalowe, stosowane zazwyczaj w zakładach produkcyjnych, szpitalach, szkołach czy innych budynkach użyteczności publicznej. Sprzedaż tych wyrobów wzrosła aż o 23% w porównaniu do roku 2016. Ważną i rosnącą kategorię w Porta stanowią także drzwi produkowane na specjalne zamówienie - tu firma zwiększyła obroty o 7% r/r.

 

 

- Ubiegły rok był dla nas rekordowy po względem sprzedaży. Osiągnęliśmy bardzo wysokie przychody zarówno ze sprzedaży krajowej, jak i zagranicznej. Na pewno sprzyja nam koniunktura gospodarcza. Widać wyraźnie, że Polacy coraz chętniej inwestują w wyposażenie swoich mieszkań – nowych i tych, w których mieszkają od lat. Na naszą sprzedaż korzystnie wpływa także rozwój rynku budowlanego. Jesteśmy partnerem największych firm deweloperskich w Polsce i bardzo duża część drzwi w nowo oddawanych do użytku budynkach mieszkaniowych nosi znak Porta. Oprócz tego zwiększamy naszą sprzedaż za granicą. Stale rozwijamy też nasze moce produkcyjne. Biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki, zakładamy dalszy dwucyfrowy wzrost obrotów w 2018 r. – mówi Łukasz Luto, wiceprezes i dyrektor zarządzający Porta KMI Poland.

 

 

Spośród fabryk Porty największą dynamiką sprzedaży może się pochwalić Porta Steel – nowoczesny, niedawno otworzony zakład, w który firma zainwestowała 70 mln zł, wytwarzający drzwi stalowe. Choć fabryka ta nie uruchomiła jeszcze w pełni swoich mocy produkcyjnych, wyniki produkcji i sprzedaży za 2017 r. pokazują dwucyfrowe wzrosty. Dzięki Porta Steel firma wyprodukowała o 38% więcej skrzydeł i ościeżnic stalowych niż rok wcześniej. W tym roku pomorska spółka zakłada dalsze zwiększanie produkcji drzwi metalowych schodzących z linii Porta Steel. W ciągu pięciu lat od uruchomienia fabryka ma przynieść grupie dodatkowe przychody w wysokości 100 mln zł.

 

 

- Nowa fabryka pozwoliła nam skokowo zwiększyć moce produkcyjne drzwi stalowych, które są dla nas ważnym produktem nie tylko w Polsce, ale jedną z najważniejszych pozycji eksportowych dla obiorców inwestycyjnych. Mamy możliwości dalszego dynamicznego zwiększania liczby wytwarzanych tam drzwi, bo nasza fabryka w Ełku to jeden z najnowocześniejszych zakładów w Europie, w którym zarówno procesy produkcyjne, jak i magazynowe prowadzone są na bardzo wysokim poziomie automatyzacji. Stosowane tam technologie dają nam również możliwości pełnej personalizacji wyrobów przy zachowaniu szybkiego tempa produkcji. Jest to następny, bardzo ważny kierunek rozwoju naszej działalności - komentuje Łukasz Luto.

 

 

Kolejnym silnym motorem wzrostu przychodów Porty będzie sprzedaż zagraniczna – zarząd szacuje, że w ciągu najbliższych lat udział eksportu w przychodach grupy zwiększy się do ponad 40%. W ubiegłym roku Porta sprzedała za granicę wyroby za 109,2 mln zł, co stanowi 27% łącznych obrotów. Drzwi pod tą marką trafiają do ponad 30 krajów. Są sprzedawane odbiorcom z południa Europy, jak Czechy, Słowacja, Bułgaria i Węgry oraz wymagającym klientom indywidualnym z Europy Zachodniej, w tym z Niemiec, Francji czy Wielkiej Brytanii. Polski producent jest też obecny ze swoją ofertą na wschodzie kontynentu, a także na bardziej odległych rynkach, jak Wietnam, gdzie Porta ma dwa salony firmowe i planuje otwarcie kolejnych.