Czytaj także -

Aktualne wydanie

2019 11 okladka

       11/2019

 

User Menu

20190444Swiat-Szkla-V4B-BANNER-160x600-PLEDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK

EDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

Wydanie Specjalne

 

Fasady przeszklone termika akustyka odpornosc ogniowa 2016

 

okna pasywne 2015a

 

Fotowoltaika w architekturze okladka

 

20140808Przegrody przeciwpozarowe

 

konstrukcje szklane

 

20140533 Konstrukcje przeszklone 2

 

katalog 2018 a

 

banner konferencja 04 2019

 RODO

heroal 2018 Banner C50VSZ 750x150 PL mit-Rahmen1 

baner szklo budowlane

 

20190820-BANNIERE-HALIO-750x100-1D-PL

 

wlasna-instrukcja ift--baner do newslet-2019

 LiSEC SS Konfig 480x120

 

budma 2020 - 480x120

 

Nowe rozwiązania techniki przeładunku firmy Hörmann - Bezpieczne dokowanie z pomocą DAP
Data dodania: 24.07.19

Firma Hörmann opracowała kolejny, uniwersalny system wspomagania dokowania – DAP. Przyspiesza on procesy dokowania, a także chroni przed obrażeniami oraz uszkodzeniami samochodów ciężarowych i ramp przeładunkowych. System działa zarówno z blokadą kół WSPG, jak i niezależnie.

 

20190707HORMANN Fot 1

 

Elektroniczny asystent dokowania przy pomocy lamp sygnalizacyjnych wspiera kierowcę samochodu ciężarowego podczas podjeżdżania do stacji przeładunkowej. Sygnalizacja świetlna pozwala mu precyzyjnie, szybko i bezpiecznie ustawić samochód na stanowisku bez konieczności wychodzenia
z kabiny podczas manewrowania. Rozwiązanie to zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz oszczędza czas, ogranicza także ryzyko uszkodzenia rampy. System wspomagania dokowania DAP działa w temperaturach od -20°C do +60 °C.

 

 20190707HORMANN Fot 2

System wspomagania dokowania DAP jest kompatybilny  z blokadą kół WSPG, ale może również działać niezależnie.

 

Jak to działa
Z boku stacji przeładunkowej na wytrzymałym ramieniu instalowane są fotokomórki. W momencie, gdy samochód ciężarowy znajdzie się w zasięgu działania pierwszej z nich, lampa LED przełącza się z sygnału zielonego na żółty.


Po wjechaniu w obszar drugiej fotokomórki sygnalizacja zmienia się z żółtego na czerwony. W przypadku zastosowania tylko jednej fotokomórki sygnalizacja zmienia się bezpośrednio z zielonego światła na czerwone Gdy brama jest otwarta, świeci się czerwona lampa sygnalizacyjna. Dopiero, gdy brama zamknie się po zakończonym przeładunku lub po usunięciu podłączonej blokady kół, kierowca otrzymuje zielony sygnał zezwalający na opuszczenie stacji przeładunkowej.

 

 20190707HORMANN Fot 3

System wspomagania dokowania DAP można połączyć  z pneumatycznym uszczelnieniem bramy DAS-3. To znacznie poprawia komfort obsługi oraz energooszczędność procesów przeładunku.

 

Sterowanie z blokadą kół

System wspomagania dokowania jest dostępny z dwoma rodzajami sterowania. Poza sterowaniem bazowym DAPC firma Hörmann oferuje sterowanie MWBC, które umożliwia połączenie systemu DAP z blokadą kół WSPG. Blokady kół zapobiegają przesunięciu się samochodu ciężarowego  z bezpiecznej pozycji podczas przeładunku, na przykład wskutek hamowania wózka widłowego przy wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu z ładowni. Blokada kół WSPG jest dodatkowo wyposażona w dwa czujniki, które przesyłają sygnał zwalniający do sterowania bramy, gdy blokada znajduje się w prawidłowym położeniu i ma kontakt z kołami samochodu.

 

Pneumatyczne uszczelnienie
System wspomagania dokowania DAP można również połączyć z pneumatycznym uszczelnieniem bramy DAS-3. Uszczelnienie można włączać i wyłączać automatycznie podczas załadunku i rozładunku, co znacznie poprawia komfort obsługi i eliminuje ryzyko pominięcia poszczególnych etapów pracy. Pneumatyczne uszczelnienia ze wszystkich stron zamykają lukę między samochodem ciężarowym a otworem bramowym  w budynku. To pozwala oszczędzić znaczne ilości energii podczas przeładunku.

 

Czytaj także --

Czytaj także

 

 

01 chik
01 chik