20130817futuwawa logoGhelamco – jeden z czołowych, deweloperów komercyjnych na polskim rynku zaangażował się w drugą edycję konkursu FUTUWAWA organizowanego przez Fundację Puszka. Konkurs, przeznaczony dla architektów, projektantów i artystów tworzących koncepcje Warszawy przyszłości ma pobudzić do twórczego postrzegania miasta jako wspólnej przestrzeni wszystkich warszawiaków. Ghelamco Poland jest głównym sponsorem konkursu.

 

FUTUWAWA jest otwartym konkursem o międzynarodowym zasięgu, którego celem jest wyłonienie najlepszego projektu dla Warszawy przyszłości w zakresie architektury, urbanistyki i sztuki obecnej w przestrzeni publicznej takiej jak instalacje, pomniki czy murale. Do konkursu przyjmowane są zarówno prace gotowe do realizacji, które w niedalekiej przyszłości mogą pojawić się na mapie miasta, ale również nowatorskie, futurystyczne czy nawet utopijne pomysły, które w śmiały sposób traktują wspólną przestrzeń miejską. W I edycji FUTUWAWY w 2012 r. udział wzięły m.in. największe polskie pracownie architektonicznie, artyści polscy i zagraniczni, twórcy, studenci
i amatorzy.


FUTUWAWA otwiera perspektywę patrzenia na miasto jako na przestrzeń niczym nieograniczonego eksperymentu. Jest kolekcją projektów, które czasem uzupełniają, a czasem zupełnie zmieniają czy rozsadzają zastaną rzeczywistość. W zeszłorocznej edycji konkursu Warszawę przyszłości projektowali: największe polskie pracownie architektoniczne i artyści (m.in. Centrala, Kuryłowicz & Associates, Marek Budzyński Architekt, Jarosław Kozakiewicz), twórcy architektury i sztuki ze świata (m.in. ALA Architects, Christian Kerez, Gregor Graf) oraz młode pokolenie studentów i absolwentów. W tym roku czekamy na kolejne nowatorskie i śmiałe koncepty, które rozszerzą nasze myślenie o mieście – komentują Magda Grabowska i Aleksandra Litorowicz z Fundacji Puszka.


Podobnie jak w ubiegłorocznej edycji prace konkursowe prezentowane będą na portalu futuwawa.pl –  w interaktywnej przestrzeni wystawienniczej, która ma za zadanie szeroko zainteresować lokalną społeczność Warszawą i jej przestrzenią, podlegającą nieustannym, dynamicznym zmianom.


Myślimy o Warszawie przyszłościowo i chcemy przyczyniać się do jej rozwoju – dlatego wspieramy inicjatywy takie jak FUTUWAWA. Poza tym idea konkursu FUTUWAWA jest bardzo bliska filozofii naszej firmy. Od dawna działamy według zasad zrównoważonego budownictwa, a jednym z jego filarów jest właśnie zrównoważony rozwój miast. – komentuje Jeroen van der Toolen, Dyrektor Zarządzający Ghelamco na Europę Środkowo-Wschodnią.


Projekty konkursowe do tegorocznej edycji nadsyłać można do 15 sierpnia, głosowanie Jury i Internautów na portalu futuwawa.pl trwać będzie od 16 sierpnia do 15 września, a do 15 października ogłoszone zostaną wyniki konkursu.

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.