Aktualne wydanie

Okladka SS-04-2018

20180123-BANNER-160X600-V3-PL FENSTERBAUEDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK

EDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

konferencja 12 kwietnia 2018 1a

baner-2-krzywe

baner konferencja 12 2017

 

Wydanie Specjalne

 

Fasady przeszklone termika akustyka odpornosc ogniowa 2016

 

okna pasywne 2015a

 

Fotowoltaika w architekturze okladka

 

20140808Przegrody przeciwpozarowe

 

konstrukcje szklane

 

20140533 Konstrukcje przeszklone 2

 

katalog 2018 a

 

RODO baner1

 aby móc przekazywać Ci informacje o nowych wyrobach, technologiach i wydarzeniach

 

 

z branży szklarskiej, okiennej i fasadowej

 

 

zgodnie z nowymi przepisami o ochronie danych osobowych RODO - WIĘCEJ INFORMACJI

 

swiat szkla 750x100 2

 

sacroexpo 468x60 

Czy wymiana uszkodzonej szyby samochodowej zawsze jest konieczna?
Data dodania: 05.03.14

 

Widoczne na powierzchni szyby samochodowej drobne rysy i pęknięcia spowodowane są najczęściej uderzeniem kamieni wydobywających się spod kół pędzących aut. Uszkodzenia te będą się sukcesywnie powiększać, co w efekcie uniemożliwi kierowcy obiektywną ocenę sytuacji na drodze. Jedynym słusznym rozwiązaniem będzie wówczas wymiana szyby na nową.

 

Kosztów tej usługi można uniknąć, jeśli zareagujemy odpowiednio szybko i od razu, po stwierdzeniu uszkodzenia szyby, udamy się do specjalistycznego serwisu naprawy szyb samochodowych. Ekspert z firmy NordGlass tłumaczy, dlaczego opłaca się zrobić to jak najszybciej.

 

20140303naprawa szyby nordglass2

Fot. www.nordglass.pl

 

Zdaniem specjalistów z branży motoryzacyjnej wymiana uszkodzonej szyby samochodowej nie zawsze jest konieczna. Przy zastosowaniu odpowiedniej technologii oraz materiałów, niewielkie rysy i pęknięcia bez problemu da się naprawić. Jak zapewnia ekspert z firmy NordGlass, przeprowadzona przez profesjonalistów usługa pozwala przywrócić pierwotną wytrzymałość szyby aż w 97% . Biorąc pod uwagę efektywność oraz opłacalność tej metody – warto już dziś dowiedzieć się, kiedy zamiast wymieniać, lepiej naprawić szybę czołową.


„W miejscu ubytku na szybie stopniowo gromadzą się zanieczyszczenia, które pod wpływem działania zmiennych temperatur oraz opadów atmosferycznych mogą powodować sukcesywne pogłębianie się zakresu uszkodzenia. Dzieje się tak, ponieważ znajdujące się w szczelinie powietrze ma inny współczynnik załamania światła niż szkło. Naprawa ubytku w profesjonalnym serwisie umożliwia usunięcie nagromadzonego powietrza, a następnie wprowadzenie w miejsce ubytku specjalnej żywicy, której współczynnik załamania światła jest identycznym jak szkła szyby samochodowej.

 

W ten sposób naprawia się przede wszystkim uszkodzenia punktowe, ale czasem, jeśli zgłosimy się do fachowców odpowiednio szybko, również pojedyncze pęknięcia liniowe. Co istotne, w miejscu, w które wprowadzona została żywica, może pozostać delikatny ślad. O tym,czy i jak bardzo będzie on widoczny na powierzchni szyby, decyduje rodzaj użytych materiałów oraz precyzja fachowca dokonującego naprawy. Z tego względu lepiej korzystać z usług renomowanych firm, które nie tylko stosują sprawdzone preparaty, ale i udzielają gwarancji na wykonaną usługę. Taką politykę od lat stosuje NordGlass. Klienci sieci otrzymują unikalną w skali kraju, dożywotnią gwarancję na usługę naprawy wykonywaną w serwisach NordGlass ”. – wylicza ekspert z firmy NordGlass.

 

Konsekwencją odkładania naprawy nawet niewielkich mechanicznych uszkodzeń będzie powiększanie się ich rozmiaru. Nie warto do tego doprowadzić, gdyż, jak wskazuje ekspert z firmy NordGlass, nie każdy rodzaj uszkodzeń szyby czołowej da się później naprawić. „Szyba nie kwalifikuje się do naprawy, jeśli pęknięcia znajdują się bezpośrednio w polu widzenia kierowcy.

 

W samochodach osobowych jest to strefa o szerokości 22 cm, umieszczona symetrycznie względem kolumny kierownicy, gdzie górną i dolną granicę wyznacza pole działania wycieraczek. W pojazdach użytkowych strefa ta ma kształt kwadratu o boku 22 cm, ze środkiem znajdującym się na wysokości 70 cm od powierzchni nieobciążonego siedzenia kierowcy. Całkowita wielkość uszkodzenia nie może również przekraczać 24 mm tj. średnicy monety 5 zł. Równie ważne jest, by odległość od krawędzi szyby nie była większa niż 10 cm. Jeśli na szybie występuje więcej ubytków, to musi dzielić je dystans co najmniej 10 cm”.


Korzyści płynących z naprawy szyb samochodowych jest wiele. Do głównych z nich należą z pewnością cena - niższa o ok. 75% niż w przypadku zakupu nowej szyby - możliwość przywrócenia pierwotnej wytrzymałości szyby niemalże w 100% oraz krótki czas wykonania usługi. Kierowcy zwlekający z naprawą powinni również pamiętać o sankcjach prawnych wynikających z jazdy pojazdem, który nie jest w pełni sprawny technicznie.


„Wszelkie uszkodzenia szyby dyskwalifikują auto podczas przeglądu diagnostycznego oraz stanowią podstawę do odebrania kierowcy dowodu rejestracyjnego przez Policję. Sądzę, że nie warto podejmować takiego ryzyka. W serwisach NordGlass naprawa ubytków w szybie czołowej zajmuje max.30 minut, a koszt usługi jest kilkakrotnie mniejszy niż zakupu nowej szyby. Warto również podkreślić, że Instytut Szkła i Ceramiki stwierdził, że naprawa uszkodzonych szyb w serwisach NordGlass przywraca wytrzymałość szyby samochodowej aż w 97%.”- wskazuje ekspert z firmy NordGlass.

 

 

20140303usluga naprawy szyby nordglass

Fot. www.nordglass.pl


Podążając za wskazaniami eksperta z firmy NordGlass pamiętajmy, że rysa czy ubytek nie zawsze musi wiązać się z wymianą całej szyby samochodowej. Profesjonalna naprawa uszkodzenia pozwoli przywróci ć jej pierwotną wytrzymałość aż w 97%. Zamiast więc odkładać w czasie wizytę w serwisie już dziś zadbajmy o stan szyby czołowej w naszym aucie.