Czytaj także -

Aktualne wydanie

SS-09-2018-okladka

20180813-BANNER-160X600-V1-PL-GLASSTECEDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK

EDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

konferencja 12 kwietnia 2018 1a

baner-2-krzywe

baner konferencja 12 2017

 

Wydanie Specjalne

 

Fasady przeszklone termika akustyka odpornosc ogniowa 2016

 

okna pasywne 2015a

 

Fotowoltaika w architekturze okladka

 

20140808Przegrody przeciwpozarowe

 

konstrukcje szklane

 

20140533 Konstrukcje przeszklone 2

 

katalog 2018 a

 RODO

 

25575923 

  

480x100px RFT18 engl

 

abs banner 480x120 English

 

glass2018 480x120  

 lisec SS FastLAne

 

20180817doe12 baner-480-100

 

 

 

Redukcja ilości pozostających resztek płyt szklanych i połamanych arkuszy szkła w praktyce
Data dodania: 03.08.18

Poprawa efektywności w obróbce szkła za pomocą oprogramowania LiSEC Dynopt. Opowieść o udanej redukcji pozostających resztek płyt szklanych i stłuczonych arkuszy szkła poprzez optymalizację oprogramowania w Gethke Glas Gronau. 

 

Gethke Glas jest typowym MŚP w branży szklarskiej, które stanęło w obliczu typowych wyzwań i napotkało problemy charakterystyczne dla firm tej wielkości.

 

Zamieszanie z identyfikatorami (mylone oznaczenia na szybach), długie drogi transportu między stanowiskami produkcyjnymi, długie czasy oczekiwania na zakończenie procesu ponownego cięcia szkła spowodowanego wcześniejszym błędem, nieuporządkowane sortowanie szkła, nieprawidłowe oznaczenie tafli szklanych, dodatkowa ilość pracy przy ponownym sortowaniu – brzmi znajomo?

 

 

2018 7-8 50 1

„Inwestycja w Dynopt była z pewnością jedną z naszych najlepszych inwestycji w oprogramowanie w ostatnich latach.” Lothar Schleiner, kierownik zakładu Gethke Glas Gronau

 

 

Silny partner w branży szklanej od 1959 roku

 

Zatrudniając ponad 180 pracowników, Gethke Glas Group generuje obroty w wysokości ponad 30 milionów euro w trzech zakładach w Niemczech. Gama oferowanych produktów obejmuje szyby zespolone, szkło float, szkło walcowane, szkło bezpieczne, drzwi całoszklane, systemy drzwi szklanych przesuwnych i systemy szklanych daszków. W 1959 r. Richard Gethke założył firmę, która nadal jest własnością rodziny.

 

W 1971 r. maszyny do obróbki szkła płaskiego w Gronau zostały uzupełnione o linię do produkcji szyb zespolonych zakupioną od firmy LiSEC. To był początek współpracy między Gethke Glas i LiSEC. W 2017 roku firma w Gronau wyprodukowała 438 000 m² szyb zespolonych, z czego jedną trzecią stanowiły dwukomorowe szyby zespolone.

 

Dzisiaj, maszyny firmy Gethke Glas to następujące systemy: linie do produkcji szyb zespolonych, giętarki do ramek dystansowych, linie cięcia szkła float, maszyny do napełniania ramek sitem molekularnym, wytłaczarki butylowe, linia do cięcia szkła laminowanego.

 

 

(...)

Maszyny te są sterowane przez następujące oprogramowanie LiSEC: GPS-Prod, GPS-Lineserver, GPS-Ident, GPS-WorkStep, Remakepool, Dynopt, GPS-Delivery, Lis-Proschedule, Lis-QMS, Lis-Label, Lis-Base, Lis-Reporter

 

 

2018 7-8 50 2

Pracownicy Gethke Glas wypuszczają dynamicznie zoptymalizowane pliki.

 

 

2018 7-8 50 3

W Gethke Glas zadanie optymalizacji zostało całkowicie przejęte przez LiSEC Dynopt

 

 

Gethke Glas zmniejsza ilość niewykorzystanych pozostałości po cięciu szkła

 

Przed użyciem LiSEC Dynopt, operatorzy maszyn w Gethke Glas wykonali dziennie około dziesięciu optymalizacji procesów cięcia szkła, ze średnio sześcioma rodzajami szkła na optymalizację. Z tego, po cieciu każdego arkusza szkła, zostawały średnio dwie lub trzy resztkowe tafle szklane, co dawało od 20 do 30 pozostających kawałków szyby dziennie.

 

Optymalizując zamówienia w harmonogramie, pracownicy starali się w jak największym stopniu unikać powstawania takich pozostałości. Na przykład, aby poprawić efektywność cięcia szkła i zmniejszyć marnotrawstwo, szukali odpowiednich zamówień, zdejmowali pozostające płytki szkła i przeznaczali je do wykorzystania podczas ręcznego cięcia.

 

– Takie procesy i propozycje optymalizacji pochłaniają dużo czasu i materiałów – mówi Lothar Schleiner, kierownik zakładu w Gethke Glas Gronau.

 

Od czasu wdrożenia Dynopt, narzędzia optymalizacji cięcia szkła od firmy LiSEC, pracownicy w planowaniu harmonogramu już nie zwracają uwagi na pozostające resztki płyt szklanych po cięciu szkła i nie zdejmują ich z linii cięcia, ale przekazują wszystko do optymalizacji dynamicznej: zadanie optymalizacji zostało całkowicie przejęte przez LiSEC Dynopt.

 

Lothar Schleiner: – Od 100 do 130 zoptymalizowanych plików jest zawsze wyświetlanych na ekranie Dynopt stołu do cięcia szkła. Za pomocą przycisku „Ten sam szklany kod (rodzaj szkła)” przeprowadzamy przegląd i sprawdzamy, ile plików poszczególnych rodzajów szkła znajduje się w puli Dynopt (nie ogranicza się to do dat dostawy).

 

Gethke Glas optymalizuje dostawę z wyprzedzeniem do trzech dni, co oznacza, że zawsze jest wystarczająco dużo przetwarzanych tafli szkła, aby połączyć je ze sobą. Pracownicy śledzą arkusze szklane za pomocą etykiet, które są drukowane i naklejane na każdym dynamicznie zoptymalizowanym arkuszu szkła. Etykieta pokazuje odpowiedni numer cyklu produkcyjnego, pozycję, wymiary i miejsce przechowywania. Tak więc arkusze szkła można łatwo przypisać do właściwego cyklu produkcji, nawet następnego dnia.

 

Lothar Schleiner podsumowuje: – W firmie nie ma prawie żadnych niewykorzystanych resztek tafli szklanych. Odkąd używamy Dynopt, oszczędność czasu wynosi około trzech godzin dziennie, czyli jedną godzinę na zmianę. W sumie zmniejszyliśmy ilość odpadów do ok. 3% odkąd używamy oprogramowania LiSEC.

 

 

2018 7-8 52 1

2018 7-8 52 2

 

 

To sposób Gethke Glas na zmniejszenie liczby uszkodzonych arkuszy szkła

 

W przeszłości, jeśli stłuczono arkusz szkła lub zauważono mocno zabrudzoną lub porysowaną taflę szkła, pracownik firmy musiał przygotować wniosek ze szczegółowymi informacjami na temat rodzaju produktu (wymiary, rodzaj szkła, linia produkcyjna, itp.), A następnie wysyłano te szyby do cięcia ręcznego.

 

Dzięki połączeniu GPS-Ident (tak zwanej „puli poprawkowej”, w której wszystkie ponowne cięcia są zbierane i przetwarzane) i Dynopt sprawiono, że proces taki jest zbędny.

 

Teraz uszkodzone arkusze są skanowane i natychmiast wysyłane do „puli poprawkowej”, a następnie przetwarzane tak szybko, jak to możliwe w Dynopt. Dzięki modułowi „Re-Opt” na stole do cięcia, Dynopt może dodać zmiany do bieżącej optymalizacji (po rozpoczęciu procesu cięcia lub wstawieniu przeróbek). Dzięki temu reklamowany arkusz może zostać niezwłocznie przywrócony do produkcji.

 

Tutaj również pracownicy śledzą arkusze za pomocą etykiet drukowanych dla każdego poprawianego arkusza szklanego. Numer linii produkcyjnej, pozycja, wymiary i miejsce przechowywania, a także linia, na której wygenerowano zamówienie powtórnego cięcia, są drukowane na etykiecie.

 

Lothar Schleiner stwierdza: – Zamieszanie co do liczby przeróbek, długości procesu, przypadkowego sortowania tafli szklanych i niewłaściwego oznaczania oraz dodatkowego czasu na ponowne sortowanie to już przeszłość. Po zeskanowaniu do GPS-ident, operator może określić przyczynę wady prowadzącej do wykonania ponownego cięcia szkła, w celu uzyskania optymalizacji pod względem jakości, rozliczania i eliminowania błędów popełnionych wcześniej.

 

 

Co jeszcze zostało poprawione dzięki oprogramowaniu LiSEC...

 

  • Dzięki Dynopt firma oszczędza około 1,5 pracownika w obszarze ręcznego cięcia. 
  • Ponieważ obróbka poprawianych arkuszy i kawałków tafli pozostałych po cięciu odbywa się w Dynopt, obecnie ręczne cięcie jest używane tylko w przypadku konkretnych zamówień z sekcji obróbki krawędzi. Obciążenie miejsca cięcia ręcznego zostało zredukowane do 4 godzin (wcześniej – dwie pełne zmiany. 
  • Lepszy przegląd codziennej produkcji w dziale cięcia, co ułatwia planowanie nadgodzin, wzmocnienie personelu itp. 
  • Pracownicy zajmujący się zakupem szkła w Gethke Glas korzystają również z Dynopt jako wsparcia przy planowaniu zamówień na szkło bazowe (uzupełnienia magazynu szkła)

 

Lothar Schleiner o współpracy z LiSEC: – Doceniamy fakt, że LiSEC nie tylko produkuje maszyny, ale jest również producentem szyb zespolonych i dlatego ma zupełnie inne zrozumienie potrzeb klientów. Ponadto firma ma również możliwość wcześniejszego przetestowania swojego oprogramowania i urządzeń. Bardzo podoba nam się także dostępność telefonu do działu serwisowego, zwłaszcza do LiSEC Software.

 

 

 

Filip MIERMANS

 

Zdjęcia: Gethke

 

 

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym 
Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne 
Więcej informacji: Świat Szkła 07-08/2018
 

 

 

Czytaj także --

Czytaj także

 

 

01 chik
01 chik