Właściwie klasyczne drzwi przesuwne musiałyby uzyskać nową nazwę: drzwi unoszące się. Przesuwanie wymaga wysiłku, aby je otworzyć i zamknąć. Ale nie w przypadku MasterTrack FT. Nowy system drzwi przesuwnych firmy Bohle imponuje wyczuwalną płynnością ruchu i zupełnie nowatorskim rodzajem cichej pracy. Cecha szczególna: całkowity montaż wymaga wykonania tylko kilku ruchów. Jest szybki, intuicyjny, a tym samym oszczędny.
Jest to możliwe dzięki przemyślanemu systemowi modularnemu, doskonale dostosowanemu do indywidualnych sytuacji montażowych i różnych klas wagowych od 60 do 80 i od 120 do 150 kg. Każdy system jest zbudowany w ten sam sposób i imponuje wyjątkowo łatwą obsługą. Szynę jezdną można bezpiecznie przymocować do ściany lub sufitu, wykonując kilka prostych czynności. Następnie wszystkie dalsze ustawienia w celu wyregulowania drzwi można łatwo uzyskać od przodu. Nawet pomiar mający na celu pozycjonowanie zespołu tłumiącego nie jest konieczny. Tafla szkła jest po prostu zamontowana jednopłaszczyznowo w mechanizmie zaciskowym wózka jezdnego.
Zaawansowana technologia zapewnia wyjątkowo płynną pracę
Centralnym punktem MasterTrack FT są zaawansowane technicznie wózki jezdne i opatentowane amortyzatory (całkowicie metalowe), tworzące jedną całość. Wózki poruszają się bardzo cicho i sprawiają wrażenie, jakby szklane drzwi unosiły się podczas ich otwierania i zamykania. Wyhamowywanie drzwi przesuwnych odbywa się, dzięki nowatorskiemu tłumikowi, łagodnie i płynnie w jednym ruchu. W takim przypadku mechanizm zamykający jest tak pewny, że nawet przy mocniejszym pędzie zapewniona jest niezawodna ochrona przed wyważeniem lub twardym końcowym wychyleniem drzwi.
Amortyzatory są wyposażone w układ hydrauliczny o wysokiej jakości i dwustronną prowadnicę sprężynową. Ich wzajemne oddziaływanie jest zawsze optymalnie dostosowane do odpowiedniej klasy wagowej. Zarówno wyjątkowo szerokie, jak też wyjątkowo wąskie drzwi przesuwne, począwszy od 600 mm, są hamowane łagodnie i niezależnie od prędkości zamykania. Konstrukcja amortyzatorów jest zawsze identyczna, w klasie wagowej od lekkiej do ciężkiej. Jedyna różnica: zmieniają się na długości, aby za każdym razem optymalnie amortyzować i wciągać różne klasy wagowe.
Pomiary są niepotrzebne bo specjalny mechanizm zaciskania zapewnia zatrzymanie
Aby zamontować szybę w mechanizmie zaciskowym, pomiar nie jest konieczny. Zacisk jest po prostu umieszczany w płaszczyźnie równo z krawędzią szyby. W samym wózku jezdnym specjalne wkładki zaciskowe zapewniają bezpieczne i pewne trzymanie szyby. Tak pewnie i mocno, że trzymanie jest zapewnione (nawet w przypadku VSG) bez konieczności wiercenia w szklanej szybie – aż do ciężaru drzwi wynoszącego 150 kg. Tu ponownie pojawia się zaleta modułowego zastosowania systemu MasterTrack FT: wkładki zaciskowe o różnej wytrzymałości nie są konieczne.
(...)
Melanie Eggerstedt
BOHLE AG
Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym
Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne
Więcej informacji: Świat Szkła 10/2018