W minioną sobotę, w dniu 70-tych urodzin Organizacji Narodów Zjednoczonych, w krakowskim gimnazjum jezuickim KOSTKA odbyła się inauguracja projektu poświęconego tematyce zrównoważonego rozwoju społeczeństw „Edukacja Oknem na Świat”. Inicjatywa realizowana jest w ramach działań Fundacji The Bridge przy strategicznym partnerstwie Grupy OKNOPLAST. Ambasadorką Dobrej Woli projektu jest Małgorzata Kożuchowska.

 

20151022OKNOPLAST Agnieszka Ozga-Woźnica


Założenia
„Edukacja Oknem na Świat” to międzynarodowy projekt edukacyjny, którego celem jest przybliżenie młodzieży tematyki globalnych zjawisk i wyzwań: środowiskowych, społecznych i kulturowych, z jednoczesnym zrozumieniem ich wpływu na polskie realia. Projekt integruje całą społeczność szkolną: uczniów, pedagogów oraz rodziców. Zajęcia prowadzone są w formule pozalekcyjnej w oparciu o trzy filary: projekcje filmów dokumentalnych, wystąpienia ekspertów oraz moduły praktyczne, rozwijające umiejętności krytycznego myślenia, planowania i podejmowania efektywnych decyzji. Metodyka ta pozwala na materializowanie potencjału młodzieży i kreowanie ich na ambasadorów zmiany, mogących reinwestować pozyskaną wiedzę w rozwój własny i otoczenia, w którym wzrastają.


Czym jest zrównoważony rozwój?
Zrównoważony rozwój doczekał się wielu definicji, pierwsza z nich została sformułowana w 1987 r. w raporcie Światowej Komisji Środowiska i Rozwoju, potocznie zwanym też raportem Brundtland: "Zrównoważony rozwój jest to rozwój mający na celu zaspokojenie aspiracji rozwojowych obecnego pokolenia, w sposób umożliwiający realizacje tych samych dążeń następnym pokoleniom". – Ekonomia zrównoważonego rozwoju to nie opcja, to konieczność. Kapitał naturalny wciąż pozostaje jednym z aktywów, którego mechanizmy rynkowe nie są w stanie odpowiednio promować i chronić. Po to właśnie potrzebna jest edukacja oraz pogłębiona i angażująca dyskusja o regulacjach chroniących ekosystemy – źródła naszego prosperity. – wyjaśnia Adam Koniuszewski, ekspert ds. polityki energetycznej i finansów z Fundacji The Bridge.

 


Największą kulturową przemianą XXI wieku jest rosnąca – dzięki mediom i nowoczesnym technologiom świadomość tematów społecznych i środowiskowych. Transformacja gospodarki z wysoko-emisyjnej na nisko-emisyjną poprzez zwiększenie efektywności energetycznej, redukcje emisji CO2, recycling prowadzi do wzrostu opłacalności funkcjonowania biznesów. Jak przekonuje prezes Grupy OKNOPLAST, Mikołaj Placek: Budynki zużywają 40% zapotrzebowania na energię. Zastosowanie właściwych technologii budowlanych – w tym okien – zwiększa efektywność energetyczną i jest kluczem do poprawy bezpieczeństwa energetycznego w Europie.

 

20151022OKNOPLAST Best Wishes for UN

 


Potencjał w zakresie renowacji budynków, zarówno w Polsce jak i na świecie jest bardzo duży, bowiem 80% budynków, które będą istniały w 2050 r. istnieje już dzisiaj. W ramach partnerstwa strategicznego Grupa OKNOPLAST udziela m.in. merytorycznego wsparcia w zakresie najnowszych technologii stosowanych w energooszczędnych oknach i drzwiach z PVC. Jako trendsetter w branży, OKNOPLAST opracował ponad 30 innowacyjnych rozwiązań, w tym w 2003 r. jako pierwszy zaprezentował okno termoizolacyjne, które gwarantuje niskie straty energii cieplnej, a tym samym niższe koszty ogrzewania budynku.


Przytłaczająca większość z pokolenia 30+ do 70+ ze szczególnym uwzględnieniem klasy politycznej i liderów biznesowych to generacje, które w podręcznikach szkolnych nie znalazły tematów poświęconych ochronie środowiska i zrównoważonemu rozwojowi, nie przewidywała tego podstawa programowa. Jest kwestią ostatnich lat, iż liczące się szkoły biznesowe: Stanford, Harvard, Yale włączyły się w tę debatę, uwzględniając tematykę w programach dla studentów MBA. Projekt „Edukacja Oknem na Świat” obrazuje, jak w programach edukacyjnych przedstawiać ekonomiczno-społeczne wyzwania naszych czasów z obszarów energia, zmiany klimatyczne, emisje, zanieczyszczenie wód i gleby, którym w pojedynkę nie sprosta żaden kraj, a jedyną drogą do sukcesu jest strategia połączenia sil. – dodaje Margo Koniuszewski, prezes Fundacji The Bridge


W gronie partnerów projektu są liczące się na scenie międzynarodowej firmy i instytucje. Partnerem Naukowym jest Wydział Biotechnologii i Ogrodnictwa Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, dynamicznie prosperująca uczelnia realizująca międzynarodowe projekty o dużej wszechstronności. Partnerem technologicznym zaś Concept Music Art, firma specjalizująca się w obsłudze wydarzeń konferencyjno-medialnych w Polsce i w Europie.

 

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.