O-I: EXPRESSIONS to innowacyjna usługa, która stworzy producentom z branży spożywczej i napojów zupełnie nowe możliwości marketingowe. Umożliwi przemianę szklanych butelek w wielowymiarowe dzieła sztuki, dzięki cyfrowo drukowanym i niestandardowym efektom, które nadadzą produktom indywidualny charakter i podkreślą ich wartość premium.
6 września 2018 r.
Owens-Illinois zaprezentował dziś OI: EXPRESSIONS, innowacyjne rozwiązanie skierowane do agencji kreatywnych, profesjonalistów zajmujących się opakowaniami oraz wszystkich producentów z branży spożywczej i napojów, którzy chcą się wyróżnić i sprawić by konsumenci jeszcze chętniej wybierali ich marki.
O-I: EXPRESSIONS umożliwia, na końcowym etapie projektowania, połączenie znanych od lat zalet szkła,
z innowacyjnym, ukierunkowanym na marketing rozwiązaniem. Narzędzie pomoże klientom O-I w budowaniu zaangażowania, satysfakcji i lojalności konsumentów oraz podkreśli ekskluzywny charakter marek.
Dzięki technologii druku cyfrowego, O-I: EXPRESSIONS, umożliwi markom, w szybkim czasie i w przystępnej cenie, tworzenie wysoce spersonalizowanych i niestandardowych opakowań szklanych o dowolnej pojemości,
z wykorzystaniem niespotykanej dotąd gamy kolorów i możliwości projektowania.
Dzięki O-I: EXPRESSIONS, marki będą potrafiły lepiej reagować na rosnące zapotrzebowanie klientów na spersonalizowane i wyjątkowe produkty. W szybki i elastyczny sposób będą w stanie opracować opakowania dla krótkich serii produktów, wspierając sezonowe promocje lub limitowane kolekcje.
Technologia O-I: EXPRESSIONS w żaden sposób nie wpływa negatywnie na środowisko. Wykorzystuje atramenty organiczne, które nie wpływają na możliwość recyklingu szkła, a także pomaga zmniejszyć ilość odpadów, dzięki redukcji zapasów.
Wersja premium usługi, O-I: EXPRESSIONS RELIEF, która swoją nazwę zaczerpnęła z techniki rzeźbiarskiej, będzie oferować markom możliwość korzystania z niestandardowych, możliwych do wyczucia palcami, cyfrowo drukowanych efektów, takich jak bezbarwne i kolorowe wytłoczenia. Umożliwi to markom interakcję
z konsumentami poprzez zmysł dotyku. O-I: EXPRESSIONS RELIEF wykracza poza znane do tej pory możliwości personalizacji i podkreślenia wartości premium produktu.
"O-I: EXPRESSIONS to ważny krok w naszym nieustającym dążeniu do tego, by dostosowywać się do potrzeb klientów i konsumentów. Ta innowacyjna usługa jest ekscytującym wynikiem strategicznego planu rozwoju O-I i odzwierciedla naszą wizję wyróżnienia grup produktów o wysokiej wartości, poprzez wykorzystanie nowych technologii i innowacji wraz z nową atrakcyjną i elastyczną ofertą usług – powiedział Arnaud Aujouannet, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu O-I.
Usługa O-I: EXPRESSIONS będzie dostępna dla europejskich klientów O-I do połowy 2019 roku, a wkrótce potem w USA. Do tego czasu O-I planuje inicjować nowe projekty i omawiać szczegóły współpracy.
"Europa stanowi 24% globalnego rynku personalizowanych opakowań, a jednocześnie jest podstawowym rynkiem dla O-I, dlatego cieszymy się, że pierwszy krok naszej podróży odbędzie się tutaj. Handlowcy czekają na możliwość zaproponowania klientom wyjątkowych promocji, a marki coraz częściej wykorzystują limitowane serie, aby się wyróżnić. Aby sprostać tym oczekiwaniom, potrzebujemy szybkiego procesu projektowania, akceptacji i realizacji. O-I: EXPRESSIONS umożliwia to wszystko" – zaznaczył Vitaliano Torno, prezes O-I Europe.
Technologia
W 2014 r. firma O-I zainwestowała w sprzęt do druku cyfrowego na niewielką skalę, aby opracować podstawy usług O-I: EXPRESSIONS i O-I: EXPRESSIONS RELIEF oraz sprawdzić je z potrzebami rynku. W celu wprowadzenia nowej usługi na skalę przemysłową, O-I początkowo zainwestował w dwie linie produkcyjne do druku cyfrowego direct2glass, umożliwiające bezpośrednie drukowanie bezdotykowe za pomocą procesu Drop-on-Demand, który generuje kroplę atramentu tylko wtedy, gdy jest to wymagane. Zastosowanie atramentów UV umożliwia szybkie i niezawodne utwardzanie, a model CMYK otwiera drzwi do spektrum kolorów Pantone.
Projektantka prezentuje potencjał O-I: EXPRESSIONS
Premiera O-I: EXPRESSIONS ma wyjątkowy charakter, gdyż O-I zaprosił znaną projektantkę, Matali Crasset do eksperymentowania z technologią i zaprezentowania jej potencjału. Matali stworzyła niesamowitą instalację statku kosmicznego z 90 szklanych butelek wydrukowanych za pomocą usługi O-I: EXPRESSIONS. Instalacja zostanie wyświetlona podczas Paris Design Week. To dowód na to, że jakość, zakres kolorów i efektów dostępnych dzięki tej innowacji, pozwoli projektantom i agencjom zajmującym się projektowaniem opakowań w pełni uwolnić ich wyobraźnię.
O-I zaprezentuje O-I: EXPRESSIONS na targach:
LuxePack
1-3 października, Monaco
Brau Beviale
13-15 listopada, Nuremberg, Germany – Hall 4A / Booth 4A-215
Vinitech
20-22 listopada, Bordeaux, France
Informacje o firmie O-I
Owens-Illinois, Inc. (NYSE: OI) to największy na świecie producent opakowań szklanych,
z którego produktów korzystają największe firmy z sektora napojów i artykułów spożywczych. W 2017 roku przychody O-I wyniosły 6,9 mld USD. Spółka zatrudnia ponad 26 500 osób w 78 zakładach w 23 krajach, a jej główna siedziba znajduje się w Perrysburgu, w amerykańskim stanie Ohio. O-I dostarcza bezpieczne, ekologiczne, wolne od wad i budujące markę swoich klientów opakowania na rosnącym rynku opakowań szklanych. Więcej informacji można znaleźć na stronie oi.com.
O-I w Polsce
O-I obecny jest w Polsce od 1993 roku. Firma posiada dwa zakłady produkcyjne o wieloletniej tradycji – jedną
z największych na świecie hut opakowań szklanych w Jarosławiu oraz hutę w Poznaniu.
W Jarosławiu zlokalizowano również jedno z dwóch na świecie Centrów Serwisowych Maszyn. W 2014 roku utworzono w Poznaniu Business Service Center, które zarządza najważniejszymi operacjami O-I w Europie,
w obszarze płatności i rozliczeń, zarządzania danymi oraz raportowania. W Polsce O-I zatrudnia blisko 1000 osób, a w ciągu ostatnich lat firma zainwestowała w naszym kraju około 100 mln euro. Obecnie zajmuje dominującą pozycję na rynku opakowań szklanych dla producentów żywności dla dzieci, wyrobów alkoholowych, piwa oraz napojów bezalkoholowych.