Liderzy rynku we wszystkich sektorach wystawienniczych
Ambitnym zamiarem organizatora targów jest pozyskanie światowych liderów rynku we wszystkich sektorach wystawienniczych. Cel ten w zasadzie został osiągnięty.

Ubiegła edycja tego wydarzenia (2009) ustanowiła nowe rekordy również pod względem liczby odwiedzających – na targach gościło wówczas ponad 212 000 osób z przeszło 151 państw. Od planistów przez przedsiębiorców budowlanych i rzemieślników aż po managerów – wszyscy, którzy zawodowo związani są z planowaniem przestrzennym, budowaniem i zarządzaniem budynkami oraz nieruchomościami tłumnie gromadzą się na targach BAU.

Jako pokaz światowego profesjonalizmu na najwyższym poziomie, targi BAU są elementem wiążącym inwestorów, planistów, deweloperów i rzemieślników. Skupiają w jednym miejscu i czasie wszystkich uczestników branży budowlanej. Szczególnie dla planistów, architektów i inżynierów budowlanych wydarzenie to stało się nieocenionym źródłem informacji i kontaktów biznesowych. Decyzje o tym, gdzie i jakie materiały budowlane zostaną wykorzystane, często zapadają właśnie na targach BAU.

Określenie „światowe” w pełnej nazwie targów BAU stanowi dla organizatora wydarzenia pewnego rodzaju zobowiązanie do ciągłego zwiększania międzynarodowego charakteru tej imprezy targowej.

Sektory wystawiennicze
Targi BAU 2011 zajmowały całą powierzchnię wystawienniczą Nowych Terenów Targowych w Monachium, czyli 17 ogromnych hal o łącznej powierzchni 180 000 m². Oferta tej edycji targów obejmowała tradycyjnie już wszelkie zagadnienia z obszaru architektury, budowania i wykończania wnętrz. Natomiast poszczególne sektory wystawiennicze podzielone są według następujących kryteriów: materiałów budowlanych, produktów oraz tematycznie.

Tematy przewodnie
Jakie tematy przeważają obecnie w dyskusjach na temat architektury, budowania i wykończania wnętrz? Które z nich wyznaczą kierunek rozwoju branży w przyszłości?

Na targach BAU 2011 niektóre z tych tematów wyraźnie wysunęły się na pierwszy plan i omawiane były na forach targowych oraz pokazach na żywo. Konkretne rozwiązania zaproponowali sami wystawcy na swoich firmowych stoiskach.

Budowanie trwałe: jego fundamentem jest koncepcja metody całościowej, zgodnie z którą budynki powinny być ekonomicznie opłacalne, przyjazne dla środowiska i surowcooszczędne, użytkownikom powinny natomiast zapewniać komfort życia i pracy oraz szeroko rozumiane poczucie bezpieczeństwa.

Budowanie bez barier: zakłada taką architekturę przestrzeni, budynków i mieszkań oraz ich wykończenie, dzięki któremu także osoby z trudnościami w poruszaniu się, osoby starsze i dzieci będą mogły możliwie samodzielnie, bezpiecznie i komfortowo żyć.

W obecnych czasach konserwacja, renowacja i modernizacja budynków stanowi dla dużej grupy przedsiębiorców budowlanych największe źródło dochodów. W samych Niemczech blisko 60% wszystkich inwestycji budowlanych dokonywanych jest w już istniejących budynkach.

K.Z.

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym

inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne

więcej informacj: Świat Szkła 2/2011

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.