Nadaje się do usuwania lekkich rys ze szkła płaskiego, izolacyjnego, samochodowego itd. Elastyczny kołnierz gumowy chroni otoczenie, jak i wykonującą pracę osobę przed zabrudzeniami.
Przy usuwaniu rys na obszarach brzegowych zabudowanego szkła, kołnierz gumowy łatwo może zostać usunięty i wtedy można obrabiać szkło aż po krawędź. Usuwanie rys na szybie jest możliwe zarówno w warsztacie, jak i na miejscu – u klienta. Do systemu dołączana jest szczegółowa instrukcja obsługi na płycie.
Krok pierwszy – oznakowanie
Dokładnie oczyścić szkło płynem do czyszczenia szkła BO 5107800 i czerwoną ściereczką. Czerwonym markerem po odwrotnej stronie szkła zaznaczyć rysę.
Krok drugi – analiza
Sprawdzić powierzchnię za pomocą lupy. Rysa jest widoczna w 30-krotnym powiększeniu. Lupa ponadto oświetla rysę. Dokładne ustawienie ostrości umożliwia wyraźną analizę rysy.
a)
b)
Rodzaje rys
Zdjęcie A pokazuje rysę powierzchniową, podczas gdy na zdjęciu B widoczne jest głębokie zadrapanie w szkle. Tylko powierzchniowe rysy można całkowicie usunąć za pomocą systemu Scratch-A-Way.
Krok trzeci – szlifowanie
Należy nałożyć tarczę polerską z rzepą na nośnik tarczy. Następnie nawilżyć rysę wodą. Urządzenie należy prowadzić w równomiernym ruchu spiralnym na wszystkie strony nad rysą. Po 30 sekundach zatrzymać operację. Następnie usunąć ścier za pomocą kołnierza gumowego i sprawdzić miejsce zarysowania. Proces ten należy powtarzać aż do usunięcia rysy.
Krok czwarty – oczyszczenie
Następnie szkło dokładnie oczyścić płynem do czyszczenia szkła BO 5107800 – i gotowe!
Elementy sytemu Scratch-A-Way BO 53 009 00 Scratch-A-Way BO 53 009 02 Scratch-A-Way BO 53 009 05 Tarcza polerska Scratch-A-Way BO 53 009 03 Lupa |
Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym
inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne
więcej informacj: Świat Szkła 3/2012