Firma Glas Marte jest wyjątkowa w branży. Firma z Bregencji w Vorarlbergu nie tylko dostarcza wyroby szklane do wnętrz i na zewnątrz, ale także opracowuje i produkuje własne, opatentowane systemy poręczy balustrad szklanych, systemy profili do drzwi przesuwnych i profile mocujące elementy szklane. Wyjątkowa propozycja szerokiego asortymentu sprzedaży, która działa wyjątkowo dobrze, ale również wiąże się z wyzwaniami związanymi z procesem produkcji.

 

 

Firma Glas Marte powstała w 1930 roku jako warsztat stolarsko-szklarski, a dziś zatrudnia 360 pracowników w dwóch zakładach w zachodniej Austrii. Kapitał początkowy w roku założycielskim jest opisany na stronie internetowej w następujący sposób: „specjalistyczna wiedza, chęć ciężkiej pracy i tylko najważniejsze narzędzia do sprzedaży”. Wygląda na to, że ten kapitał stał się częścią DNA firmy Glas Marte.

 

W odniesieniu do narzędzi – na poziomie IT – wymagana była decyzja. Procesy wewnętrzne w firmie Glas Marte, od wyceny po dostawę, są złożone i różnorodne. Po części ze względu na różnorodność produktów, a także fakt, że firma oferuje produkty z obróbki szkła i produkcji wyrobów szklanych, a także rozwiązania oparte na obróbce metali i produkcji wyrobów metalowych.

 

Ponadto konieczne jest koordynowanie procesów i produkcji w dwóch fabrykach: Glas Marte w Bregencji i Itter w Tyrolu, która została nabyta w 2015 r. Wcześniej firma posiadała około 20 indywidualnych programów i samodzielnie programowanych rozwiązań (CRM, księgowość, akcje, zarządzanie projektami, zarządzanie dokumentami, rejestracja czasu, programy celne itp.). Brakowało jednak konsolidacji tych oprogramowań.

 

Po raz pierwszy LiSEC – współpracując z Asseco Solutions ze St Florian w Austrii – opracował koncepcję, w której wszystkie aplikacje są skoordynowane i nie są one już dostrzegane jako indywidualne aplikacje. Innymi słowy, jest to rozwiązanie “odlane z jednej formy”, a nie dostępne z sieci.

 

Dzięki temu rozwiązaniu aplikacje LiSEC dbają o rozwiązania specyficzne dla obróbki szkła i związane z nimi dane. Inauguracja oprogramowania odbyła się w marcu, uruchomienie planowane jest na styczeń 2020 r., A rozwiązanie ma ruszyć w marcu 2020 r.

 

Zalety tego wyjątkowego rozwiązania:
- jednolity system obejmujący wszystkie obszary działalności (szkło, systemy profili metalowych i usługi) – bez problemów z interfejsem;
- spójne procesy, począwszy od zarządzania ofertami, poprzez produkcję wyrobów szklanych i metalowych, aż do dostawy i fakturowania;
- niski poziom błędu (wyeliminowane typy błędów: błędy pisania, transponowane cyfry, nieprawidłowe informacje o elementach, błędy przy ręcznym przepisywaniu danych, ręczna synchronizacja);

- jednolita organizacja zapasów wyrobów szklanych i metalowych;

- przechowywanie danych w jednym systemie (ceny można jednolicie obliczyć za naciśnięciem jednego przycisku).

 

2019 06 42 1 

Od lewej: Markus Weiskopf, dyrektor generalny Glas Marte, Patrick Suppan, kierownik działu IT w Glas Marte, Markus LISEC Fischer, szef działu sprzedaży LiSEC Software

 

— Glas Marte obejmuje szeroki zakres obszarów działalności obejmujących szkło, systemy i usługi – sterowane oprogramowaniem pochodzącym z Lisec i Asseco. Ta koncepcja pozwala użytkownikowi pracować w jednym środowisku. Przeskakiwanie między różnymi systemami i zewnętrznymi interfejsami należy już do przeszłości. Dzięki temu Glas Marte podejmuje decydujący krok i umacnia swoją pozycję na rynku — stwierdził Markus Fischer, szef działu sprzedaży oprogramowania LiSEC

 

Jak powiedział Markus Weiskopf, Dyrektor Generalny Glas Marte: — Przyjrzeliśmy się rynkowi i zbadaliśmy różne rozwiązania – tylko LiSEC był w stanie poradzić sobie z tą złożonością. 

 

 

 

2019 06 42 2Dlaczego LiSEC?

Wywiad z Markusem Weiskopfem, Dyrektorem Generalnym Glas Marte
LiSEC: Dlaczego wybrałeś LiSEC? Glas Marte był przedcież klientem A+W od 30 lat – dlaczego zmiana?
Markus Weiskopf: LiSEC jest dla nas bezpieczniejszą opcją: austriacka spółka będąca własnością prywatną, która nie należy do funduszu inwestycyjnego. To zapewnia bezpieczeństwo inwestycji.

LiSEC posiada kompetencje i doświadczenie w dziedzinie budowy systemów w przetwórstwie szkła i w sektorze oprogramowania. Ta kombinacja jest wyjątkowa.


Ponadto firma imponuje swoją wiedzą operatora maszyn: LiSEC przecież nadal przetwarza szkło płaskie we własnym zakresie. Oznacza to, że zespoły budujące oprogramowanie LiSEC znają także nasze słabości, ponieważ one też je napotykają – dlatego jesteśmy na równym poziomie ze sobą.

Z technicznego punktu widzenia LiSEC wydaje się bardziej nowoczesny i żywy – instalacja LiSEC jest najlepsza na rynku. Co więcej, nasz oddział w Itter korzystał już z oprogramowania LiSEC, które działało znakomicie – więc po co zmieniać system?

 


LiSEC: Jak wyglądał proces rozwoju? Co spowodowało decyzję o zmianie?
Markus Weiskopf: Procesy wewnętrzne stawały się coraz bardziej złożone, a praca z innym systemem była coraz bardziej skomplikowana. Brakowało podstawowej przejrzystości. Im bardziej rozbudowywaliśmy istniejące aplikacje, tym bardziej stawały się one wrażliwe: awarie, defekty itp. były coraz częstsze.

Dodatkowo, niepokojace sygnały zaczęły przychodziłć rynku. Planowanie naszych mocy produkcyjnych zaczynało cierpieć i zagrażało to punktualności dostaw. Otrzymywaliśmy także wyraźne sygnały od pracowników,
że mieszanka różnych systemów była bardzo powolna i skomplikowana. To nowe, zintegrowane narzędzie naprawdę ułatwi ich pracę, a automatyczne sprawdzanie poprawności zamówień oraz wymagań zmniejszy błędy wprowadzania danych.

 


LiSEC: Jakie korzyści są przewidywane? Kiedy projekt zostanie uznany za sukces?
Markus Weiskopf: Najważniejszym czynnikiem jest dla nas zadowolenie klienta, a obszary szybkości i punktualności dostaw są dla jego spełnienia szczególnie ważne. Chcemy znacząco zoptymalizować te aspekty, aby osiągnąć wysoki poziom zadowolenia klientów. W związku z tym przejrzystość zamówień jest dla nas bardzo ważna – jeśli pojawią się nieuniknione odroczenia, chcemy być w stanie niezwłocznie poinformować klientów, aby mogli odpowiednio zareagować.

Chcemy również wzmocnić naszą atrakcyjność jako marki nowoczesnego pracodawcy dzięki nowoczesnemu narzędziu i najnowocześniejszym rozwiązaniom informatycznym, z których korzystamy i zaoferować naszym pracownikom atrakcyjne środowisko w perspektywie długoterminowej.

 

 

Filip Miermans

 

 

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym 

Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne 
Więcej informacji:  Świat Szkła 6/2019
 

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.