Czytaj także -

Aktualne wydanie

2019 10 oladka

       10/2019

 

20190444Swiat-Szkla-V4B-BANNER-160x600-PLEDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK

EDG Swiat Szkla Skyscraper 160x600 BAU OK 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

Wydanie Specjalne

 

Fasady przeszklone termika akustyka odpornosc ogniowa 2016

 

okna pasywne 2015a

 

Fotowoltaika w architekturze okladka

 

20140808Przegrody przeciwpozarowe

 

konstrukcje szklane

 

20140533 Konstrukcje przeszklone 2

 

katalog 2018 a

 

banner konferencja 04 2019

 RODO

 LiSEC SS Konfig 480x120

 

 GP19-480x105px

 

 GLASS 480X120

 

Przemysł szklarski 4.0 zaczyna się w biurze
Data dodania: 10.10.19

Wiele przedsiębiorstw nadal kojarzy ideę Przemysłu 4.0 wyłącznie z cyfryzacją w obrębie hali produkcyjnej. To zrozumiałe, ponieważ perspektywa komunikujących się ze sobą cyfrowo maszyn, robotyzacja i filozofia predykcyjnego utrzymania ruchu (ang. predictive maintenance – PdM) jest kluczowa dla prawidłowego wyznaczenia kierunków dla przyszłych środowisk produkcyjnych

 

Niekiedy jednak zapomina się o fakcie, że zbudowanie cyfrowego kanału komunikacji z klientami, dostawcami i partnerami jest jednym z warunków koniecznych do stworzenia Inteligentnej Fabryki (ang. Smart Factory). Przedsiębiorstwa, które marzą o samosterującej, zautomatyzowanej produkcji w sytuacji, gdy rzeczywistość biznesowa w dziale realizacji zleceń mierzona jest nadal wysokością stosu wydrukowanych na papierze zamówień oraz ilością połączeń telefonicznych nawiązywanych w celu rozwiania wszelkich niejasności z klientem, mogą napotkać istotne komplikacje w drodze do wymarzonego celu, ponieważ wąskim gardłem stanie się etap przetwarzania zamówień.

 

Online zamiast materiałów drukowanych
Swobodny dostęp do cyfrowej platformy zakupowej, która umożliwia partnerom rynkowym opracowanie ofert, zamówień, czy zleceń ma w obecnych czasach szczególne znaczenie. W sektorze prywatnym jest ona niezbędnym narzędziem, odpowiedzią na współczesne nawyki, przyzwyczajenia zakupowe klientów. Zamawiamy online przez całą dobę, coraz częściej przy użyciu urządzeń mobilnych. Warto zastanowić się nad zastosowaniem podobnych rozwiązań w sektorze komercyjnym.

 

Zrozumiało to już wiele innowacyjnych przedsiębiorstw z branży szkła i stolarki otworowej, które rozpoczęły tworzenie własnych sklepów internetowych. W takiej sytuacji odpowiednim rozwiązaniem jest A+W iQuote – produkt nowej generacji od firmy A+W Software, opracowany specjalnie z myślą o przyjaznym dla użytkownika zastosowaniu na przenośnych urządzeniach końcowych. Użytkownicy, którzy korzystają z oprogramowania A+W iQuote w rzeczywistości biznesowej są bardzo zadowoleni.

 

Zamówienie za pośrednictwem sklepu internetowego: elastycznie i bezpiecznie
Zamówienie przy użyciu A+W iQuote oznacza dla klienta maksymalną elastyczność, mobilność i oszczędność czasu. Nie potrzebuje on żadnego zainstalowanego oprogramowania do zamawiania czy biurowego stanowiska pracy, a jedynie przenośnego urządzenia końcowego, które umożliwia korzystanie z przeglądarki internetowej.

 

Różne warianty, zestawienia produktu, ceny i inne parametry są aktualizowane na bieżąco z racji bezpośredniego podłączenia do systemu ERP producenta. Użytkownik używa swoich indywidualnych danych logowania do systemu. Oprogramowanie A+W iQuote prowadzi go intuicyjnie przez proces konfiguracji, aż do gotowej, skalkulowanej oferty lub zlecenia, wraz z odpowiednimi ilustracjami graficznymi.


Jednym z pierwszych użytkowników w branży szkła płaskiego był szwedzki producent szyb zespolonych, firma Osby-Glas. Jej dyrektor zarządzający Joel Rosenqvist jest zachwycony: — Przy użyciu A+W iQuote nasi klienci — wyjaśnia Joel — nie mogą już popełniać błędów związanych z rejestracją: to, co zostanie zamówione, może być również wykonane.

 

Całe zamówienie poddawane jest restrykcyjnej kontroli na bazie naszych stałych danych zapisanych w systemie A+W Business (systemie ERP firmy A+W). Klient przekazuje nam poprawne technicznie, kompletne zamówienie. Nie pojawiają się dodatkowe zapytania i czasochłonne wyjaśnienia przez telefon lub przy użyciu poczty elektronicznej. Dzięki temu osiągamy wyraźnie wyższą efektywność w całym procesie zamawiania.

 


Zalety dla klientów i producentów
Wszystkie wyżej opisane działania eliminują bezproduktywną pracę zarówno po stronie klienta, jak i producenta. Większość zamówień online można przenieść bezpośrednio do produkcji lub po krótkim sprawdzeniu, unikając podwójnej rejestracji zlecenia. Pozwala to na oszczędność czasu i redukcję kosztów w procesie przetwarzania zamówień i przyczynia się do skrócenia czasu przepływu.

 

Jeśli klienci zamawiają online, ich produkty dostarczane są szybciej. Oszczędności po stronie producenta są tak znaczące, że niektórzy producenci udzielają rabatów na zamówienia złożone za pośrednictwem A+W iQuote. Ponadto klienci mogą w dowolnym momencie dowiedzieć się o aktualnym stanie realizacji ich zlecenia i pobrać wszystkie niezbędne dokumenty (faktury, dowody dostawy) za pośrednictwem zintegrowanego portalu informacyjnego.

 


Czy wszystko jest w magazynie? Niezawodność dostaw z cyfrowym zarządzaniem materiałami
W dalszym ciągu w wielu firmach można zaobserwować następujący widok: pracownik uzbrojony w papier i ołówek wędruje przez magazyn i sprawdza, czy na stanie znajdują się materiały niezbędne do realizacji ważnego zlecenia. Jeżeli czegoś brakuje, wraca on do biura, gdzie sam składa zamówienie lub zleca zamówienie innym – oczywiście znów manualnie, przy użyciu telefonu, maila czy faksu. Cenny czas został stracony i istnieje ryzyko, że nie uda się potwierdzić krótkiego terminu dostawy.

 


Cyfrowy magazyn
Cyfrowe zarządzanie materiałami i magazynowanie powinno stanowić nieodłączny i konsekwentnie wykorzystywany element oprogramowania przedsiębiorstwa. Każda nietypowa płyta magazynowa, każde opakowanie ramki dystansowej, każda beczka materiału uszczelniającego – krótko mówiąc: wszystko, co jest potrzebne do realizacji zlecenia, powinno być odnotowane w systemie.


Możliwość optymalizacji konfiguracji gospodarki materiałowej w systemie pozwala na zdefiniowanie poziomu minimalnego stanu magazynowego z podziałem na produkty. Kiedy poziom zapasu spadnie poniżej minimum, oprogramowanie uruchomi alarm i – jeśli zostanie tak skonfigurowane – automatycznie aktywuje niezbędne zamówienia uzupełniające.

 

Oczywiście, sytuacja taka wymaga, aby wszyscy pracownicy uczestniczyli w procesie cyfrowego zarządzania materiałami. Oznacza to, że wszelkie przychody i rozchody magazynowe muszą być konsekwentnie rejestrowane i zapisywane w systemie. Można to osiągnąć za pomocą dobrze skonfigurowanego rozwiązania dla kodów kreskowych. Wówczas cyfrowa gospodarka magazynowa będzie mogła zadbać o to, aby wszystkie niezbędne części były zawsze dostępne.

 

2019 10 52 1
Mobilne zamówienie online z użyciem A+W iQuote

 

Przede wszystkim jednak dobre zarządzanie materiałami, podobnie jak w przypadku systemów A+W Business oraz A+W Enterprise, musi być całkowicie zintegrowane z systemem wprowadzania zamówień. Wtedy potwierdzenie terminu dostawy będzie możliwe po wcześniejszym uzyskaniu potwierdzenia z systemu gospodarki materiałowej. Jeżeli system jest skonfigurowany prawidłowo, automatycznie sprawdzi stan zapasów przed potwierdzeniem zamówienia i uwzględni to w planowaniu produkcji.

 


Tworzenie sieci partnerów
To oczywiste, że tak zautomatyzowana gospodarka magazynowa i zaopatrzenie wymagają zintegrowanej wewnętrznej sieci obejmującej całe przedsiębiorstwo. W przeciwnym razie nie jest możliwe gromadzenie w czasie rzeczywistym informacji dotyczących sytuacji materiałów i zaopatrzenia.

 

2019 10 52 2

Cyfrowa gospodarka materiałowa: Wszystkie przychody i rozchody magazynowe muszą być konsekwentnie rejestrowane

 


W drodze do Przemysłu 4.0 coraz ważniejsze jest włączenie w tę sieć również dostawców. W celu ułatwienia komunikacji związanej z zamówieniami muszą powstać platformy cyfrowe, umożliwiające komunikację i udostępnianie ważnych informacji – w efekcie końcowym wszyscy partnerzy w łańcuchu dostaw muszą być połączeni cyfrowo. Można wyobrazić sobie, że w przyszłości system zaopatrzenia będzie mógł błyskawicznie porównywać możliwość realizacji dostawy przez różnych dostawców i reagować na aktualną sytuację.


Gospodarka materiałowa w Przemyśle 4.0 nie tylko gwarantuje elastyczność i skuteczność realizacji dostaw – pozwala również oszczędzić czas przeznaczony na nieproduktywną pracę. Pracownik, który wcześniej musiał wędrować przez magazyn z dokumentami i ołówkiem w ręce, teraz będzie mógł skupić się na prawdziwie produktywnych czynnościach.


A+W

 

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym 

Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne 
Więcej informacji:  Świat Szkła 10/2019
  

 

 

Czytaj także --

 

 

01 chik
01 chik