Wyrafinowana estetyka, innowacyjne rozwiązanie i najwyższa jakość to esencja okna PLATINIUM firmy OKNOPLAST-Kraków. Podczas tegorocznych targów BUDMA otrzymało ono prestiżową nagrodę Top Builder 2010 w kategorii „Najlepszy produkt 2010 roku”.
Statuetka Top Builder to wyróżnienie przyznawane przez Radę Programową i redakcję miesięcznika „Builder" dla wysokiej jakości markowych produktów oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Okno PLATINIUM zostało nagrodzone w kategorii „Najlepszy produkt 2010 roku”.
Efektem roku prac przy nowej inwestycji Schüco jest otwarty właśnie, nowoczesny kompleks biurowo-magazynowego w podwarszawskiej Siestrzeni. Oddany do użytku obiekt to wizytówka promowanego przez inwestora programu Energy2 - przewidującego projektowanie powłok budynków energooszczędnych a zarazem generujących energię.
Nowoczesny obiekt stworzony na potrzeby firmy Schüco International Polska Sp. z o.o. został odebrany i przyjęty do użytkowania w grudniu ubiegłego roku. Z budynku biurowego połączonego z halą magazynową będzie na co dzień korzystać 50 pracowników firmy.
Ze względu na zastosowanie najnowszych technologii w dziedzinie oszczędzania energii i pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych obiekt pokazuje, jak rozsądnie gospodarować zasobami nieodnawialnymi, a także generować zyski z otoczenia na własne potrzeby.
13 stycznia w Studio Polskiego Radia w Warszawie odbyła się konferencja z cyklu Stop Noise – warsztaty akustyki przestrzennej. Unikalne, dopasowane do tematyki miejsce oraz optymalnie dobrana treść przyciągnęły ponad setkę uczestników.
Poruszaliśmy się w kręgu zagadnień dotyczących akustyki na zewnątrz i wewnątrz. Wraz z uznanymi ekspertami w zakresie projektowania akustycznego przeszliśmy przez wszystkie najważniejsze kwestie związane z akustyką w projekcie.
W fizyczne podstawy akustyki wprowadził dr inż. J. Motylewski prezentując bazowe pojęcia, definicje oraz parametry sygnałów akustycznych związanych z akustyką środowiskową, budowlaną i architektoniczno-urbanistyczną. Następnie płynnie przeszedł do kwestii związanych z rolą akustyki w ochronie środowiska – głównych zagadnień generacji, propagacji oraz ograniczenia hałasu w otaczającej nas przestrzeni.
DRUTEX S.A. jeden z największych producentów okien i drzwi w Europie został nominowany do Złotej Statuetki Lidera Polskiego Biznesu, przyznawanej podczas dziewiętnastej edycji konkursu. Nominację Business Centre Club, w kategorii dużych przedsiębiorstw, Spółka otrzymała za doskonałe wyniki finansowe, wzrost eksportu oraz dbałość o jakość produktów potwierdzoną wieloma certyfikatami.
Od 1991 roku Business Centre Club, klub zrzeszający ponad 1200 przedsiębiorstw, wyłania i nagradza najlepsze w Polsce firmy. Tytuł Lidera Polskiego Biznesu jest dowodem na to, że firma odznacza się ponadprzeciętnymi wynikami, działa prężnie, reprezentuje wysoką jakość, jest godna zaufania i cieszy się silną marką.
29 grudnia 2009 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Gospodarki w sprawie zasadniczych wymagań dla maszyn (Dz. U. 2008 nr 199 poz. 1228) wdrażające do polskiego prawa nową dyrektywę maszynową 2006/42/WE. Tematyce tej poświęcona jest konferencja naukowo-techniczna pt.
„Oznakowanie CE według nowej dyrektywy maszynowej 2006/42/WE”
organizowana 10 lutego 2010 r. o godz. 10.30 w sali „B” Warszawskiego Domu Technika NOT, przy ul. Czackiego 3/5
Organizatorami są: Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut Badawczy oraz Polski Komitet Naukowo-Techniczny FSNT-NOT Ergonomii i Ochrony Pracy działający w strukturach Naczelnej Organizacji Technicznej, we współpracy z Urzędem Dozoru Technicznego.
Czy w dzisiejszym świecie zglobalizowanej gospodarki możliwe jest jeszcze zbudowanie domu z polskich materiałów? Czy w czasach, w których nawet czosnek na targu jest chiński, można polskimi produktami urządzić i wyposażyć kuchnię? Tak! – przekonują polscy producenci, którzy wraz z Fundacją organizującą program „Kupuj Nasze.PL – Są powody do dumy” budują i wyposażają polski dom. Z organizatorami projektu spotkać będzie się można już podczas najbliższych targów BUDMA w Poznaniu.
Każdy etap budowy domu, poczynając od projektu, a na zawieszeniu firanek kończąc, wymaga zaangażowania specjalistycznych firm, zakupu całego szeregu materiałów, narzędzi, produktów. Projekt POLSKI DOM pokazuje, że za każdą z tych pozycji może stanąć polska firma, czy wyrób.
Z przyjemnością informujemy o zbliżającej się III edycji Targów Budowlanych SILESIA BUILDING EXPO - SIBEX 2010, które odbędą się w dniach od 26-28 lutego 2010 r. w Centrum Targowo-Wystawienniczym Expo Silesia w Sosnowcu.
W nadchodzącej edycji wystawy wprowadzone zostaną podziały branż na Salony Tematyczne, m.in.:
. Salon Stolarki Budowlanej, . Salon Techniki Grzewczej i Klimatyzacyjnej SILTERM, .Targi Mieszkaniowo-Developerskie.
Zakres branżowy targów SIBEX obejmuje wszystkie rodzaje materiałów, urządzeń i usług związanych z projektowaniem, budową lub zakupem domów i mieszkań oraz ich wyposażeniem i remontem.
Po raz siedemnasty w Łodzi odbędą się Targi Budownictwa INTERBUD, w dniach 11-14 lutego 2010 r. W czterech pawilonach wystawienniczych na powierzchni ponad 9 tys. metrów zaprezentuje się ponad 300 firm z Polski i z zagranicy. Dominującą grupą wystawców będą producenci materiałów budowlanych. Nie zabraknie firm zajmujących się usługami budowlanymi i projektowymi. Do grona wystawców dołączą także wykonawcy z Łodzi i regionu.
INTERBUD pod względem wielkości i rozmachu znalazł się w czołówce. Uplasował się na drugim miejscu. Ten fakt zobowiązuje, dopinguje do organizacji imprezy coraz ciekawszej i bogatszej programowo.
In Poland Świat Szkła (The World of Glass), our monthly magazine for the glass-windows business has been published since 1996. Its circulation, 4,000, is distributed via subscription. Besides glass, production, processing, market of windows, doors and accessories, buildings' facades, winter gardens, we also write about chemicals, machinery and tools for glass processing and other equipment used in the industry. We provide information on architecture services, fairs and seminars related to the industry and organise events which popularise modern products and initiative connected with the market of glass and windows.
Our magazine targets a wide variety of readers:
♦ architects, designers, building engineers, contractors ♦ staff of purchasing departments at building companies, investors who select designs and contractors ♦ staff of trading, technical and marketing departments at companies which produce, process and sell glass, components for glass production and processing ♦ members of associations and technical corporations from the industry ♦ market leaders in interior construction and design (partition walls, doors, mirrors, utility and decorative ceramics, interior design components - furniture accessories, decorative glass).
We are glad to offer You our co-operation.
List of advertisements' prices in our magazine:
Size:
Black and white
(net price in Euro):
Colour
(net price in Euro)
Cover 1
1500
Cover 2
—
1360
Cover 3
—
1360
Cover 4
—
1370
1 page
780
1250
2/3 of page
570
990
1/2 of page
440
770
1/3 of page
330
630
1/4 of page
275
570
1/6 of page
185
380
1/8 of page
150
340
We are interested in all kinds of interesting information about companies, new devices, technical publications from the industry, company offers, advertisements and promotion campaigns.
We hope to present Your offer in our next issue. We will negotiate terms of our co-operation depending on your needs. The magazine comes out on the 20th day of each month and materials for publishing should be delivered three weeks before this date. Hoping that our offer will interest You, we invite You to contact our office:
tel. 48 (22) 678 84 94, fax 48 (22) 678 54 21 Poland, 02-777 Warszawa, ul. KEN 95,www.swiat-szkla.pl ; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
In Poland Świat Szkła (The World of Glass), our monthly magazine for the glass-windows business has been published since 1996. Its circulation, 4,000, is distributed via subscription. Besides glass, production, processing, market of windows, doors and accessories, buildings' facades, winter gardens, we also write about chemicals, machinery and tools for glass processing and other equipment used in the industry. We provide information on architecture services, fairs and seminars related to the industry and organise events which popularise modern products and initiative connected with the market of glass and windows.
Our magazine targets a wide variety of readers:
♦ architects, designers, building engineers, contractors ♦ staff of purchasing departments at building companies, investors who select designs and contractors ♦ staff of trading, technical and marketing departments at companies which produce, process and sell glass, components for glass production and processing ♦ members of associations and technical corporations from the industry ♦ market leaders in interior construction and design (partition walls, doors, mirrors, utility and decorative ceramics, interior design components - furniture accessories, decorative glass).
We are glad to offer You our co-operation.
List of advertisements' prices in our magazine:
Size:
Black and white
(net price in Euro)
Colour
(net price in Euro)
Cover 1
1500
Cover 2
—
1360
Cover 3
—
1360
Cover 4
—
1370
1 page
780
1250
2/3 of page
570
990
1/2 of page
440
770
1/3 of page
330
630
1/4 of page
275
570
1/6 of page
185
380
1/8 of page
150
340
We are interested in all kinds of interesting information about companies, new devices, technical publications from the industry, company offers, advertisements and promotion campaigns.
We hope to present Your offer in our next issue. We will negotiate terms of our co-operation depending on your needs. The magazine comes out on the 20th day of each month and materials for publishing should be delivered three weeks before this date. Hoping that our offer will interest You, we invite You to contact our office:
Świat Szkła (Мир Стекла) - это ежемесячник для специалистов из стекольной и оконной отрасли, выпускаемый в Польше с 1996 года. Журнал имеет тираж 4000 экземпляров, который распространяется главным образом в виде подписки и рекламной рассылки. Затрагиваем темы производства, обработки и декорации стекла, производства и установки окон, дверей, фасадов, зимних садов и фонарей. Представляются также технологии, машины и оборудования, а также химикаты применяемые в стекольно-оконной промышленности. Наш ежемесячник присутствует на встречах архитекторов и проектировщиков, строительных ярмарках и технических семинарах организуемых как редакцией, так и дружественными фирмами. Стараемся популяриз.
Наш журнал обладает широким кругом читателей:
♦ архитекторы, проектировщики интерьеров, строительные инженеры, производственники и работники снабжения строительных фирм ♦ работники торговых, технических и маркетинговых отделов в фирмах выпускающих, перерабатывающих и продающих стекло ♦ работники фирм выпускающих, продающих и устанавливающих окна, двери и фасады, а также распространяющих компоненты для их производства ♦ работники фирм проектирующих и выпускающих стекольные элементы оборудования интерьеров (перегородки, зеркала, мебель из стекла) и стеклянные конструкции (лестницы, полы) ♦ инвесторы, решающие о выборе проектов и исполнителей ♦и студенты технических вузов и художественных, связанных со стекольно-оконной отраслью ♦ члены отраслевых объединений и технических корпораций.
Нам будет очень приятно предложить Вам сотрудничество.
Цены реклам:
Размер:
Черно-белая
(цена в евро)
Цветная
(цена в евро)
Обложка 1
1500
Обложка 2
—
1360
Обложка 3
—
1360
Обложка 4
—
1370
1 страница
780
1250
2/3 траницы
570
990
1/2 траницы
440
770
1/3 траницы
330
630
1/4 траницы
275
570
1/6 траницы
185
380
1/8 траницы
150
340
Мы заинтересованы в публикации информации о Ваших фирмах новом оборудовании, технических решениях, предлагаемых продуктах и событиях.
Мы надеемся, что будем представлять Вашу оферту в следующем издании нашего журнала. Мы готовы приспособить условия нашего сотрудничества для Ваших нужд. Журнал выпускается около 20 числа каждого месяца и материалы для публикации должны поступить на три недели раньше. С надеждой, что наше предложение заинтересовало Вас, приглашаем контактироваться с нашим офисом рекламы.
Świat Szkła (II mondo del vetro) il mensile per i professionisti del settore vetrario e della finestra é pubblicato nella Polonia dal 1996. Ha la tiratura di 4000 copie, che é distribuita soprattutto tramite Tabbonamento e la spedizione di promozione. Scriviamo sulla produzione, il trattamento e la decorazione del vetro e la produzione e il montaggio di finestre, porte, facciate, giardini invernali e lucernari. Descriviamo anche le tecnologie, macchine, impianti e prodotti chimici utilizzati nella industria vetraria e della finestra. II nostro mensile e presente agli incontri degli architetti e dei designer, alie fiere edilizie e seminari tecnici - oragnizzati sia dalla redazione che dalle ditte amiche. Cerchiamo di divulgare i prodotti moderni e le tecnologie legate al settore vetrario e della finestra.
La nostra rivista ha I'ampia cerchia dei lettori:
♦ architetti, arredatori, ingegneri edili ♦ esecutori e lavoratori del rifornimento delle ditte edili ♦ lavoratori dei repartí commerciali, tecnici e di marketing nelle ditte che producono, trasformano e vendono il vetro ♦ lavoratori delle ditte che producono, vendono e montano finestre, porte e facciate e anche dei distributori dei componenti per la loro produzione ♦ lavoratori delle ditte che disegnano gli elementi di vetro deirarredamento (muri divisori, specchi, mobili di vetro) e costruzioni di vetro (scale, pavimenti) ♦ investitori che decidono della scelta dei progetti e degli esecutori ♦ lettori, insegnanti e studenti delle scuole tecniche e artistiche legate al settore vetrario e della finestra ♦ membri delle associazioni di settore e delle corporazioni tecniche
Ci sará piacere di proporre a Loro la collaborazione.
Prix de publicité dans notre magazine:
Dimensioni:
Bianco Nero
(il prezzo in Euro)
Colorata
(il prezzo in Euro)
Copertina 1
1500
Copertina 2
—
1360
Copertina 3
—
1360
Copertina 4
—
1370
Tutta la pagina
780
1250
2/3 delia pagina
570
990
1/2 delia pagina
440
770
1/3 delia pagina
330
630
1/4 delia pagina
275
570
1/6 delia pagina
185
380
1/8 delia pagina
150
340
Nous sommes interesse par la publication des informations concentrant votre sociétés Nouveauté des machines, les nouvelles solutions, methodes et techniques, les nouveaux produits ét evenements présente sur le marché.
Nous avons l'espoir de pouvoir présenter Votre offre dans la prochaine édition de notre magazine. Nous sommes ouverts et prêts a négocier les conditions de collaboration selon vos besoins. Le Magazine est délivré a l'imprimerie vers le 20 eme jour de chaque mois, et les matériaux de publication doivent parvenir trois semaines avant la date indiquée. Ayant l'espoir que notre offre vous a interesse, nous vous invitons a contacter notre rédaction.
In Poland Świat Szkła (The World of Glass), our monthly magazine for the glass-windows business has been published since 1996. Its circulation, 4,000, is distributed via subscription. Besides glass, production, processing, market of windows, doors and accessories, buildings' facades, winter gardens, we also write about chemicals, machinery and tools for glass processing and other equipment used in the industry. We provide information on architecture services, fairs and seminars related to the industry and organise events which popularise modern products and initiative connected with the market of glass and windows.
Our magazine targets a wide variety of readers:
♦ architects, designers, building engineers, contractors ♦ staff of purchasing departments at building companies, investors who select designs and contractors ♦ staff of trading, technical and marketing departments at companies which produce, process and sell glass, components for glass production and processing ♦ members of associations and technical corporations from the industry ♦ market leaders in interior construction and design (partition walls, doors, mirrors, utility and decorative ceramics, interior design components - furniture accessories, decorative glass).
We are glad to offer You our co-operation.
List of advertisements' prices in our magazine:
Size:
Black and white
(net price in Euro)
Colour
(net price in Euro)
Cover 1
1500
Cover 2
—
1360
Cover 3
—
1360
Cover 4
—
1370
1 page
780
1250
2/3 of page
570
990
1/2 of page
440
770
1/3 of page
330
630
1/4 of page
275
570
1/6 of page
185
380
1/8 of page
150
340
We are interested in all kinds of interesting information about companies, new devices, technical publications from the industry, company offers, advertisements and promotion campaigns.
We hope to present Your offer in our next issue. We will negotiate terms of our co-operation depending on your needs. The magazine comes out on the 20th day of each month and materials for publishing should be delivered three weeks before this date. Hoping that our offer will interest You, we invite You to contact our office:
Die Monatsschrift Świat Szkła (Glaswelt), das Fachmagazin der Glas- und Fensterbranche, erscheint auf dem polnischen Markt seit 1996. Die Auflage von 4.000 Exemplaren wird im Abonnement vertrieben. Das Themenspektrum der Zeitschrift reicht vom Glas, seiner Herstellung und Verarbeitung über den Markt der Fenster, Türen und Zubehör, der Gebäudefassaden, Wintergärten bis zu branchenspezifischen Chemieprodukten, Maschinen und Geräten zur Glasherstellung und -bearbeitung. Wir informieren über Baudienstleistungen, Branchenmessen und -ausstellungen, führen Aktivitäten durch, die zur Popularisierung neuer Produkte und Initiativen auf dem Glas- und Fenstermarkt beitragen.
Unsere Fachzeitschrift ist an den breitgefächerten Empfängerkreis gerichtet:
♦ Architekten, Projektanten, Bauingenieure, Ausführer ♦ Leiter der Materialversorgungsabteilungen der Baufirmen, Investoren, die über Bauprojekte und Aufträge entscheiden ♦ Leiter der Handels-, Marketing- und technischen Abteilungen der herstellenden Unternehmen, die Glas oder die zur Glasherstellung und -verarbeitung notwendigen Komponente fertigen, verarbeiten oder vertreiben Mitglieder von Branchenvereinen und technischen Organisationen führende Bau- und Innenausstattungsunternehmen (Trennwände, Türen, Spiegel, Dekorations- und angewandte Keramik, innenarchitektonische Details, Möbelelemente, Dekorationsglas).
Wir bieten Ihnen verschiedene Formen der Zusammenarbeit an.
Hier unsere Anzeigenpreisliste:
FORMAT:
SCHWARZ-WEISS
(Euro-Nettopreis)
FARBIG
(Euro-Nettopreis)
1. UMSCHLAGSEITE
1500
2. UMSCHLAGSEITE
—
1360
3. UMSCHLAGSEITE
—
1360
4. UMSCHLAGSEITE
—
1370
1 Seite
780
1250
2/3 Seite
570
990
1/2 Seite
440
770
1/3 Seite
330
630
1/4 Seite
275
570
1/6 Seite
185
380
1/8 Seite
150
340
Wir veröffentlichen gerne technische Beiträge, Berichte über firmeninterne Events, Informationen über neue Produkte, Handelsangebote sowie Werbetexte und Werbekampagnen.
Wir hoffen, daß das Angebot Ihrer Firma bereits im nächsten Heft von uns vorgestellt werden kann. Die Bedingungen unserer Zusammenarbeit werden je nach Ihren Bedürfnissen festgelegt. Die Zeitschrift erscheint jeweils am 20. Monatstag, die Druckunterlagen müßten uns drei Wochen vor der Veröffentlichung vorliegen. In Hoffnung, daß unser Angebot Ihr Interesse erweckt hat, stehen wir Ihnen jederzeit gerne zur Verfügung unter:
En Pologne Świat Szkła (Le Monde de Verre) notre magazine mensuel pour les professionels de branche de verre et de fenetres est publie depuis 1996. D'un tirage de 4000 exemplaires principalement distribues sous forme d'abonnement. Nous abordons des sujets de production, de procédure et de décoration de verre, ainsi que la production et le montage des fenetres, portes, façades, jardins d'hivers et lanternons. Nous abordons aussi la description de la technologie, des machines, et appareils et des produits chimiques utilises dans l'industrie de verre et de fenetre. Notre magazine mensuel est presentee durant les manifestations et rencontres des architectes et des projeteurs, les foires de bâtiment et les séminaires techniques-organises par notre rédaction et par les entreprises de cette Branche. Nous faisons de notre mieux pour populariser les produits modernes et la technologie modernes qui sont lie au marche de verrerie et de fenetres.
Notre magazine touche un grand un nombre de lecteures assez varies:
♦ architects, decorateurs (interns), ingénieurs de bâtiment ♦ réalisateurs et fournisseurs des entreprises de bâtiment ♦ le personnel des départements commerciaux, techniques, marketing dans les sociétés produisant, transformant et vendant du verre ♦ le personnel des entreprises produisant, vendant et faisant le montage des fenetres, portes et façades, ainsi que la distribution des composants de leurs productions ♦ le personnel des entreprises projetant et façonnant les elements d'equipement en verre (galandages, mirroirs, meubles en verre) et constructions en verre (escaliers, planchers)
Noud sommes tres ravi de vous proposer une collaboration.
Prix de publicité dans notre magazine:
Dimension:
Noir et Blanc
(prix net en Euro)
Couleur
(prix net en Euro)
Couverture 1
1500
Couverture 2
—
1360
Couverture 3
—
1360
Couverture 4
—
1370
1 page
780
1250
2/3 de page
570
990
1/2 de page
440
770
1/3 de page
330
630
1/4 de page
275
570
1/6 de page
185
380
1/8 de page
150
340
Nous sommes interesse par la publication des informations concentrant votre sociétés Nouveauté des machines, les nouvelles solutions, methodes et techniques, les nouveaux produits ét evenements présente sur le marché.
Nous avons l'espoir de pouvoir présenter Votre offre dans la prochaine édition de notre magazine. Nous sommes ouverts et prêts a négocier les conditions de collaboration selon vos besoins. Le Magazine est délivré a l'imprimerie vers le 20 eme jour de chaque mois, et les matériaux de publication doivent parvenir trois semaines avant la date indiquée. Ayant l'espoir que notre offre vous a interesse, nous vous invitons a contacter notre rédaction.
Firma Aluplast została partnerem akcji BudShow 2010 „DOM ZRÓWNOWAŻONY”, podczas targów Budma 2010 w dniach 19-21.01.2010 r.
Już tradycyjnie jednym z większych wydarzeń podczas targów Budma jest projekt budowy domu „na żywo” BudShow.
W ramach tegorocznego projektu BudShow „DOM ZRÓWNOWAŻONY” wybudowany zostanie modelowy dom spełniający wymogi zrównoważonego budownictwa, czyli ekologiczny, ergonomiczny, ekonomiczny, energooszczędny, zasilany energią odnawialną, niezanieczyszczający otoczenia i gwarantujący domownikom komfortowy wypoczynek i zdrowe warunki życia.
Europejski Instytut Prawa Budowlanego i Fundacja Wszechnicy Budowlanej zaprasza na seminarium organizowanego na terenie targów BUDMA 2010 "Nowe regulacje prawne w budownictwie"
Termin: 20 stycznia 2010 r, sala "G" w pawilonie 7, od 12:00 do 15:00
18 unikatowych serc z kamienia, łączonych z metalem i szkłem wytnie za pomocą wody firma MAXIEM WATERJETS z Elbląga, przedstawiciel amerykańskiej korporacji OMAX.
15 serc ze specjalnie oznaczonymi numerami trafi do 15 sztabów Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w całej Polsce. Trzy serca zaś będzie można wylicytować na aukcji allegro.pl poświęconej WOŚP.
- Woda tnie serce, serce z kamienia. Serce jest symbolem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która kruszy kamienne serca i przywraca wiarę w człowieka. My jesteśmy firmą, która zajmuje się właśnie cięciem wodą. Chcemy włączyć się w szczytne dzieło Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Dlatego dajemy Wam nasze serca – mówi Remigiusz Filipiak, prezes MAXIEM WATERJETS w Elblągu. - Firma MAXIEM WATERJETS Sp. z o.o. w Elblągu oraz Fundacja MONOCEROS z Elbląga, doceniając wkład, jaki każdego roku wnosi Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w ratowanie zdrowia i życia nas wszystkich, pragnie wspomóc tą cenną inicjatywę.
DRUTEX S.A. jeden z największych producentów okien i drzwi w Europie, potwierdził pozycję niekwestionowanego lidera na rynku stolarki okienno–drzwiowej, podsumowując swoje działania prowadzone w roku 2009. Firma, po raz kolejny, wykazała wzrost zysków, eksportu i rentowności w porównaniu z minionymi latami. Prognozy wyników finansowych na rok 2009 zostały zrealizowane ponadprogramowo.
Z perspektywy operacyjnej, 2009 okazał się najbardziej pomyślnym rokiem w długiej historii Spółki. Spółka zanotowała w 2009 roku 295 mln złotych przychodów, co oznacza wzrost w porównaniu do roku 2008 o 14%. Zysk brutto spółki w 2009 roku również wzrósł z 43 mln złotych uzyskanych w 2008 roku do 55 mln złotych, co stanowi 28% poprawę wyniku zeszłorocznego.
Do niewątpliwych sukcesów firmy należy na pewno wzrost sprzedaży eksportowej do poziomu 40% w 2009 roku, co potwierdza, że jakość produktów firmy odpowiada wysokim standardom europejskim.
W dniach 19-22 stycznia 2010 podczas najbliższej edycji Międzynarodowych Targów Budownictwa BUDMA 2010 w Poznaniu na stoisku hiszpańskiego regionu Galicji będzie prezentowało się 5 firm galicyjskich reprezentujących różne branże sektora budowlanego.
Przez wszystkie dni trwania targów galicyjscy wystawcy będą mieli przyjemność zaprezentować swoje bogate oferty oraz szereg nowatorskich rozwiązań z zakresu branży kamieniarskiej, stolarki drewnianej i aluminiowej oraz produktów chemii budowlanej.
Organizatorem ekspozycji grupowej firm z regionu Galicji Hiszpańskiej (pawilon 3, stoisko 70) jest Centrum Promocji Gospodarczej Galicji IGAPE w Warszawie - instytucja wspierająca i promująca przedsiębiorstwa galicyjskie zainteresowane nawiązaniem współpracy z kontrahentami zagranicznymi.
Celem przedsięwzięcia jest zaprezentowanie oferty produktów galicyjskich oraz przybliżenie jej odwiedzającym targi polskim inwestorom oraz profesjonalistom zainteresowanym nowościami i innowacyjnymi rozwiązaniami w sektorze budowlanym.
Z nieukrywaną radością pragniemy zawiadomić, że Wydawnictwo INFO-INWEST opracowało najnowszy autorski cykl konferencji dla profesjonalistów – STOP-NOISE Warsztaty akustyki przestrzennej.
Cykl STOP-NOISE zaprojektowano wychodząc naprzeciw oczekiwaniom architektów, projektantów, inwestorów i wykonawców.
We współpracy ze znanym i cenionym specjalistą z IPPT PAN dr inż. J. Motylewskim oraz zaproszonymi specjalnie na tę okazję niezależnymi ekspertami opracowano tematykę: hałasu wewnątrz i na zewnątrz, ochrony przeciwdźwiękowej, izolacji akustycznej, akustyki wnętrz, norm i zasad projektowania akustycznego w urbanistyce, budownictwie i architekturze.
Srebrny „Laur Klienta 2009” to tegoroczne wyróżnienie dla marki Caparol w kategorii „FARBY”. Klienci po raz kolejny docenili i wybrali jakość produktów spod znaku słonia, potwierdzając w ten sposób ich renomę na polskim rynku. Trudno o lepszy prezent na 15 urodziny firmy Caparol w Polsce!
Konkurs „Laur Klienta” to jeden z największych i najbardziej prestiżowych programów konsumenckich, który organizowany jest w naszym kraju od pięciu lat. Co roku, w wielu różnych kategoriach, Klienci wybierają firmy, produkty i usługi obecne na rynku, które w sposób najbardziej efektywny i zadowalający spełniły ich oczekiwania.
W dniu 4 listopada 2009 r. odbyło się seminarium zatytułowane „Wstępne badania typu szyb zespolonych” zorganizowane przez Instytut Szkła, Ceramiki, Materiałów Ogniotrwałych i Budowlanych, Oddział Szkła w Krakowie.
W seminarium wzięli udział pracownicy firm zajmujących się produkcją szyb zespolonych.
Seminarium prowadziła Teresa Siekierska wieloletnia kierowniczna Laboratorium w Instytucie.
„Kto stoi w miejscu, ten się cofa”. Z taką dewizą pojechaliśmy na największe w USA targi dla przemysłu szklarskiego. Atlanta powitała nas wspaniałą, ciepłą i słoneczną pogodą.
Pierwszego dnia Targi przypominały leniwą rozgrzewkę przed właściwym meczem. Nie myliliśmy się. Dzień drugi wyglądał już tak, jak powinien, pomimo że przez cały czas czuło się na plecach oddech wszędobylskiego kryzysu.
Tylko kilka firm zdecydowało się pokazanie urządzeń swojej produkcji. Większość ograniczyła się do stanowisk informacyjnych.
Miłą niespodziankę sprawiło nam pojawienie się kilku znajomych ze Starego Świata, których wcale nie spodziewaliśmy się spotkać w Atlancie. Im także przyświecał cel nawiązania nowych kontaktów, włączenia nowych produktów do swojej oferty.
Pod tym względem Targi były dla nas udane – nawiązaliśmy kontakt z firmą EASTECH, specjalizującą się w produkcji maszyn do cyfrowego sitodruku oraz EDTM, która oferuje m.in. narzędzia do pomiaru właściwości szyb zespolonych.
Przemysł szklarski w Polsce – branża z potencjałem
Polski przemysł szklarski obejmuje przeszło 100 przedsiębiorstw. Zajmują się one produkcją m.in.: szkła płaskiego i ich wyrobów, szkła oświetleniowego, luksferów. Produktem polskiego rynku szklarskiego są również znakomite materiały izolacyjne (wełna szklana i szkło piankowe), których zastosowanie w budownictwie przyczynia się do znaczących oszczędność energii, zmniejszenia emisji zanieczyszczeń, w tym emisji gazów cieplarnianych. A dodatkowo polskie huty szkła artystycznego i gospodarczego – o szerokim asortymencie wyrobów – mają znakomitą markę w świecie.
Czynnikiem stymulującym rozwój produkcji szkła jest dalszy rozkwit budownictwa komercyjnego i mieszkaniowego, a także przedsięwzięcia termomodernizacyjne.
Polska, posiadając dobrej jakości surowce, odpowiednie zasoby ludzkie, centralne położenie oraz nienasycony jeszcze rynek daje ogromny potencjał do rozwoju przemysłu szklarskiego.
W czerwcu 2009 zakończono prace w nowym budynku ratusza miejskiego warszawskiej dzielnicy Bielany.
Reprezentacyjny charakter budynku został podkreślony przez zastosowanie najwyższej klasy systemów budowlanych, wśród których znalazły się rozwiązania Reynaers.
Budowa Ratusza to dla każdej miejskiej wspólnoty wydarzenie historyczne.
Współczesne ratusze miejskie nie mają charakteru obronnego, jak to miało miejsce w średniowieczu.
Wprost przeciwnie – są miejscem otwartym i dostępnym.
Funkcję sukiennic, dawnych kramów kupieckich budowanych wokół ratusza, przejęły punkty usługowe lokalizowane obecnie w jego wnętrzu.
Do naszych czasów pozostał jednak wymóg reprezentacyjnego charakteru budynku.
W dniach 05 – 08 luty 2010r. odbędzie się w Muszynie konferencja Międzynarodowej Federacji Dekarzy IFD, organizowana przez firmę FAKRO.
W ramach konferencji odbędą się Międzynarodowe Mistrzostwa Narciarskie – IFD FAKRO Ski World Cup. Konferencja oraz mistrzostwa są okazją do spotkania się przedstawicieli międzynarodowego środowiska dekarzy, pasjonujących się narciarstwem.
Polska branża stolarki zaczyna wchodzić do I ligi gospodarki europejskiej. Już dziś jesteśmy największym eksporterem stolarki, a gdzie będziemy za rok, za lat 5 czy 10? Jak rozwój rynków i technologii wpłynie na pozycję poszczególnych segmentów i firm tej branży? Na te pytania odpowiedzą już wkrótce seminaria I edycji Kongresu Stolarki Polskiej, który w dniach 25-26 lutego 2010 roku odbędzie się w Sosnowcu, w trakcie największej na Śląsku imprezy budowlanej.
W programie Kongresu przewidzieliśmy prezentację najnowszych wyników prac działów badawczo-rozwojowych, instytutów badawczych i biur konstrukcyjnych najbardziej znanych europejskich firm i instytucji. We współpracy m.in. z Instytutem Techniki Budowlanej z Warszawy, z Instytutem Techniki Okiennej w Rosenheim. Kongresem Przemysłu Szklarskiego z Tampere oraz Instytutem Szkła i Ceramiki z Krakowa organizujemy przegląd najnowszych rozwiązań i wdrożeń w dziedzinie szkła, okuć, profili, akcesoriów i maszyn do produkcji okien i fasad. We współpracy z Krajową Agencją Poszanowania Agencji i Komisją Europejską pokażemy nieodwracalny kierunek zmian w prawodawstwie krajów unijnych, z którego wynikają ogromne szanse dla każdej firmy naszej branży. We współpracy z zagranicznymi izbami gospodarczymi i związkami firm handlowych i wykonawczych zorganizujemy spotkania pomiędzy naszymi producentami, a partnerami z innych krajów.
Kongres Stolarki Polskiej służy zorientowaniu właścicieli i menedżerów firm w kierunkach zmian, jakie czekają nas za rok, za lat 5 czy 10. Zakończymy go przygotowaniem raportu dla władz naszego kraju oraz apelem o wsparcie korzystnych dla polskiego budownictwa działań termo renowacyjnych. Liczymy na to, że nie zabraknie tu nikogo, komu na sercu leży stabilny rozwój branży okien i fasad w naszym kraju.
Już dzisiaj zapraszam do udziału.
Prezes Zarządu Związku Polskie Okna i Drzwi Janusz Komurkiewicz
Z wielką przyjemnością informujemy, że firma Tuplex ponownie zdobyła I miejsce w Konkursie Orły Polskiego Budownictwa 2009, w kategorii Dystrybucja Materiałów Budowlanych. Nagroda ta jest potwierdzeniem wysokiego poziomu dystrybucji materiałów najwyższej jakości. Nasze produkty spełniają wysokie wymagania wykonawców projektów budowlanych, inwestorów oraz konstruktorów, zagwarantowane przez atesty, badania oraz niezbędne certyfikaty.
Z ogromną radością informujemy, że firma TUPLEX otrzymała Medal Europejski dla produktów pod markami TU-BOND oraz TU-FOL.
Medal Europejski, przyznany przez Urząd Komitetu Integracji Europejskiej i Business Centre Club, jest wyjątkowym wyróżnieniem dla produktów, które odznaczają się jakością odpowiadającą europejskim standardom, spełniają wymagane prawem normy oraz posiadają certyfikaty.
TU-BOND i TU-FOL to nowoczesne materiały wykorzystywane w reklamie oraz tworzywa termoformowalne o niespotykanej skali zastosowań.
W Chinach, niedaleko Szanghaju, powstał luksusowy kompleks golfowy. Obiekt Sheshan Golf Estate jest niezwykłym połączeniem tradycyjnej renesansowej willi z najwyższej klasy nowoczesnymi systemami budowlanymi. Wśród dostawców systemów znalazła się także firma Reynaers Aluminium.
W Chinach zachodzi proces nieustannych przemian. Trwający od kilkunastu lat boom inwestycyjny sprawił, że kraj ten zamienił się w wielki plac budowy – nigdzie indziej nie widziano jeszcze, by roboty budowlane wykonywane były na taką skalę.
Chiny przyciągają także najwyższej klasy pracownie architektoniczne z całego świata, m.in.: Herzog & de Meuron zaprojektowali spektakularny stadion olimpijski, Rem Koolhaas pekińską wieżę CCTV, a Steven Holl stworzy w Chinach jeden z najbardziej ekologicznych na świecie kompleksów mieszkaniowych − Linked Hybrid.
Jeden z wiodących na polskim rynku producentów stolarki okiennej i drzwiowej obchodzi w tym roku jubileusz swojego istnienia. Firma Stolbud Włoszczowa, przykładając największą wagę do jakości produktów i stawiając na pierwszym miejscu zadowolenie klientów, wypracowała sobie pozycję lidera, ciesząc się uznaniem w branży już od czterdziestu lat!
Osiągnięty sukces to zasługa ciągłego rozwoju i doskonalenia. Firma Stolbud Włoszczowa nieustannie poszukuje nowych inspiracji, unowocześnia park maszynowy oraz wprowadza innowacyjne rozwiązania techniczne i technologiczne. Całość dopełnia wykwalifikowana kadra pracownicza.
Wszystko po to, aby produkować wysokiej jakości drewniane okna i drzwi, spełniające oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Każdego roku spółka poszerza ofertę o nowe produkty, dostosowując się do potrzeb rynku i zmieniających się trendów.
W 2010 roku targi HOME DECOR zmieniają swoją formułę, skraca się czas ich trwania, poszerza zakres branżowy i urozmaica program, a już wkrótce zmienione zostanie także logo i layout strony www.
Przede wszystkim jednak HOME DECOR staje się wydarzeniem o stricte biznesowym charakterze – organizator przygotował dla wystawców i klientów pakiet usług i programów, które pozwolą w pełni skupić się na profesjonalnym wymiarze targów.
Konferencja Klimatyczna w Kopenhadze odbywająca się w dniach 7-18.12 zgromadziła delegacje ponad 192 państw, które obradują nad problemem globalnego ocieplenia. Droga do podjęcia ustaleń jest długa a przecież wystarczy działanie. Firma Schüco, lider w zakresie energooszczędnego budownictwa codziennie podsuwa rozwiązania przyszłości.
Premier Danii Lars Lokke Rasmussen podczas otwarcia konferencji nazwał ją „depozytariuszką nadziei” dla całej ludzkości. Istotnie, zegar ekologiczny tyka – możemy spodziewać się coraz gwałtowniejszych zjawisk atmosferycznych, przedłużających się suszy i tragicznych w skutkach powodzi. W przeddzień ustalenia projektu nowej konwencji klimatycznej firma Schüco zwraca uwagę w reklamie telewizyjnej na konieczność podjęcia działań w kwestii zrównoważonej ochrony środowiska.
Reklama transmitowana na antenie kanału CNBC Europe przypomina, że drastycznym efektom zachodzących w naturze zmian można zapobiec już teraz i to w dziecinnie łatwy sposób. Odpowiedź tkwi w motto firmy Schüco – Energy2: oszczędzaniu i pozyskiwaniu energii, którego urzeczywistnieniem są budynki magazynujące i generujące energię.
Problemy ze snem, zaburzenia hormonalne, które mogą prowadzić do depresji, niedobór witaminy D to tylko niektóre dolegliwości związane z małą ilością świeżego powietrza i światła dziennego. Dodatkowo w 30 proc. pomieszczeń panują niekorzystne warunki dla zdrowia, podczas gdy ludzie spędzają w nich aż 90 proc. swojego czasu. To właśnie dlatego światowi eksperci zajmujący się wykorzystaniem światła słonecznego w architekturze spotkali się już na trzeciej edycji VELUX Daylight Sympozjum.
Tulipan House jest nowym biurowcem na warszawskim Mokotowie. Wygląda imponująco szczególnie nocą, ponieważ został pięknie oświetlony. Jest to kolejny projekt, na który 3200 m2 szkła i szyb zespolonych dostarczył zakład Pilkington IGP w Skierniewicach.
Tulipan House - kolejny nowoczesny biurowiec klasy A na warszawskim Mokotowie wybudowany z wykorzystaniem szkła firmy Pilkington został oddany do użytku we wrześniu 2008 roku.
Powstał przy ul. Domaniewskiej, w samym centrum prężnie rozwijającej się dzielnicy Warszawy - Mokotowa.
Jego lokalizacja umożliwia dogodny dojazd zarówno komunikacją miejską jak i własnymi środkami transportu a dwukondygnacyjny podziemny garaż zawierający prawie 500 miejsc parkingowych ułatwia znalezienie miejsca postojowego.
Przesłanie od Dominique Tombeura, wiceprezesa ds. marketingu i komunikacji O-I Europe i prezesa organizacji FEVE
Szkło jest najczystszym i najbardziej naturalnym materiałem do produkcji opakowań żywności i napojów. Pozwala zachować autentyczny smak i zapach produktów bardziej skutecznie i na dłuższy czas. W całości można je poddać recyklingowi. Badania przeprowadzone niedawno przez FEVE (Europejską Federację Opakowań Szklanych) dowodzą, że 74% konsumentów europejskich zdecydowanie woli szkło.
W O-I jesteśmy zdania, że nadszedł czas, by przypomnieć konsumentom oraz branży spożywczej o prawdziwej wartości szkła. Z tego powodu razem z innymi członkami FEVE prowadzimy dużą, skierowaną do nabywców kampanię pod hasłem „Friends of glass”. Kampania ta, oparta przede wszystkim o działania internetowe, ma przypomnieć konsumentom korzyści, jakie przynosi stosowanie szkła, oraz doprowadzić do powstania ruchu na rzecz opakowań szklanych.
Jednocześnie rozmawiamy z naszymi klientami w branży spożywczej i zachęcamy ich do tego, by przypomnieli sobie wartość opakowań szklanych oraz uświadomili, co szkło może oznaczać dla ich produktów.
Dlatego zdecydowaliśmy się przyjąć inne podejście na targach SIMEI. Zamiast tradycyjnej prezentacji najnowszych, najbardziej innowacyjnych wzorów butelek, zdecydowaliśmy się poświęcić naszą przestrzeń na samo szkło, wykorzystując standardowe butelki jako ilustrację potężnego języka szkła. Mamy nadzieję, że nasze stoisko – zaprojektowane przez architekta Francesco Lucchesego – pozwoliło odwiedzającym na nowo odkryć ten materiał.
W umyśle konsumenta szkło przywodzi na myśl idee smaku, wszechstronności, bezpieczeństwa i środowiska. Szkło to nie jest produkt, który ma cokolwiek naśladować. Ma swoją osobowość i wywołuje reakcję emocjonalną. Naszym wyzwaniem jest zachęcenie decydentów w handlu i przemyśle do ponownego odkrycia rzeczywistych korzyści, jakie przynoszą opakowania szklane oraz zaoferowanie konsumentom preferowanego przez nich materiału do opakowań.
O-I ma bardzo dobre widoki na przyszłość. Zamierzamy ulepszać naszą ofertę i wspierać klientów w ich działaniach. Będziem tworzyć atrakcyjne, robiące wrażenie opakowania, wykorzystujące kształt, kolor i wzór tak, by uzyskać jak najlepszy efekt. Najważniejsze jest, aby stworzyć emocjonalną więź pomiędzy konsumentami a marką. Opakowanie przekazuje komunikaty związane z pozycjonowaniem i marką. Opakowanie, które jest w stanie połączyć oba te aspekty w znaczący sposób, staje się trwałą ikoną o rzeczywistej wartości ekonomicznej dla firmy.
Od chwili powstania firmy ponad 100 lat temu, gdy założyciel Michael Owens wynalazł pierwszą przemysłową maszynę do produkcji butelek, O-I kierowało się stale innowacyjnością. Zawsze byliśmy pionierem w dziedzinie innowacji we wzornictwie i produkcji, z korzyścią dla ludzi i środowiska naturalnego. Obecnie naszym największym rynkiem jest Europa. Posiadamy tutaj 37 fabryk w 10 krajach i produkujemy miliony butelek i słoików dziennie dla dużych i małych klientów z branży piwowarskiej, spożywczej, napojów bezalkoholowych, napojów alkoholowych i produkcji wina.
-------------- Wielokrotnie w ciągu każdego dnia opakowania szklane firmy O-I pozwalają dostarczyć nabywcom najbardziej znane produkty na całym świecie. Firma jest liderem na rynkach Europy, Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej oraz w regionie Azji i Pacyfiku i oferuje preferowane przez konsumentów, szklane opakowania podlegające w całości recyklingowi, umożliwiające zachowanie doskonałego smaku, czystości, atrakcyjności wizualnej i korzyści związanych z wartością produktów klientów firmy. Firma powstała w 1903 r. i zatrudnia obecnie ponad 23 000 osób w 79 zakładach produkcyjnych w 21 krajach. W 2008 r. sprzedaż netto wyniosła 7,9 mld USD.
Zanim rozpocząłem współpracę z O-I, miałem już spore doświadczenie w dziedzinie projektowania szkła, zdobyte w wielu projektach realizowanych dla najbardziej prestiżowych firm z Murano produkujących szkło artystyczne. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu systemów oświetleniowych i lamp, oraz zajęcia z oświetlenia, jakie prowadzę na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego Politechniki w Mediolanie, pozwoliły mi zrozumieć naturę przemysłowej produkcji szkła. W projektach architektonicznych lubię wykorzystywać ten materiał, gdyż jest on bardzo wszechstronny i daje możliwości uzyskania efektów dekoracyjnych dzięki przejrzystości, głębi i grubości, refleksom i jasności.
Toteż gdy O-I poprosiło mnie, bym zaprojektował stoisko na targi w 2009 r., wszystkie te elementy posiadanej wiedzy i doświadczenia pojawiły się od razu w mojej głowie, szybko jednak zdałem sobie sprawę, że potrzebowałem nowego podejścia do projektu, by móc dobrze przekazać wartość szkła i opakowań szklanych.
Każdy z członków mojego zespołu posiada konkretną wiedzę i umiejętności zawodowe. Zacząłem się zastanawiać, jakie rozwiązanie mogłoby jednocześnie przekazywać cztery zidentyfikowane przez nas idee: smaku, wszechstronności, bezpieczeństwa i środowiska naturalnego.
Przekazaliśmy te idee za pomocą trzech środków: architektury, wzornictwa i grafiki. Zaprojektowaliśmy stoisko jako platformę komunikacji i wymiany komunikatów dotyczących szkła. Jest ważne, by dla odwiedzających było to osobiste, wesołe i przyjemne doświadczenie. Za pomocą zmysłów można przywrócić wspomnienia i wrażenia z dawnych czasów, które są w stanie zakwestionować nasze uprzedzenia i dawne sposoby myślenia oraz otworzyć nasze umysły na nowe perspektywy.
Architektura stoiska Stoisko to projekt architektoniczny, z przestrzenią przeznaczoną do konkretnych funkcji.
Największą część stoiska przeznaczyliśmy na zachęcający do odwiedzenia, ale nieco inny hol powitalny. Znakiem identyfikacyjnym jest logo O-I (2 m wysokości), wydrukowane na tylnej ścianie stoiska, zaś pozostałe trzy strony to przestrzeń otwarta, dzięki czemu logo i inne elementy stoiska można zauważyć z dużej odległości.
Tylna ściana została podświetlona – przezroczyste, ciepłe światło podkreśla znak O-I. Po obu stronach tylnej ściany znajdowały się dwa pomieszczenia – salon i prawdziwa kuchnia. Gotowanie odgrywa ważną rolę w tym projekcie. Szkło to materiał inercyjny, a jego wyjątkowa zdolność do zachowywania autentycznego smaku żywności pełni ważną rolę w tworzeniu całkowitego sposobu postrzegania tego materiału. Odwiedzający mieli okazję do spróbowania żywności w szklanych pojemnikach i ponownego odkrycia i rozsmakowania się w subtelnych odcieniach smaków i aromatów.
Dwie strony stoiska zostały potraktowane jak klomby ogrodowe. Znajdowała się tam zielona łąka, gdzie z zielonych butelek wyrastały kwiaty – aranżacja ta miała podkreślać silne więzi pomiędzy naturalnymi właściwościami szkła a środowiskiem naturalnym. Dwie połacie zielonej trawy to komfortowe miejsca do siedzenia, gdzie odwiedzający mogli spróbować naturalnego jedzenia i napojów, porozmawiać lub po prostu odpocząć.
Wzornictwo stoiska Stoisko zostało wyposażone i udekorowane elementami wzorniczymi opracowanymi przez nas dla O-I, ale które w przyszłości mogłyby stać się elementami mebli zdobiących wnętrza domów, biur i innych przestrzeni komercyjnych.
Nad przestrzenią dominował imponujący żyrandol. To owalne źródło światła ma rozmiary 7 x 4,5 m i zostało wykonane z 1686 jasnoniebieskich butelek, które zawieszono tak, by tworzyły falistą strukturę, co ma dać światłu efekt przypominający wiatr. Żyrandol otaczała biała obwódka wypełniona światłem. Żyrandol przypominał nam o tym, że szklane butelki mogą być tak lekkie, jak jasne niebo w wiosenny dzień – szkło stanowi nieodrodną część natury.
Drugim elementem projektu jest tylna ściana, na której znajdowały się półki na książki. Półki były wykonane ze szkła wzmocnionego cienką, metalową strukturą. Zbudowane były w dużej skali – 10 m długości i 4 m wysokości. Znajdowało się na nich 6840 butelek we wszystkich kolorach tęczy: szmaragdowa zieleń, błękit, jasny błękit, stonowana biel, flint, zgniła zieleń i ciemna zieleń. Butelki na półkach pochodzą ze standardowego asortymentu O-I. Te modele, produkowane od wielu lat, stanowią istotną część historii firmy. Ten element stoiska miał pokazać wartość owych standardowych wzorów i dostępność mocnych, przyciągających wzrok kolorów.
Wzdłuż tylnej ściany umieściliśmy biurko wielozadaniowe, którego przednia część miała lustrzaną powierzchnię z graficznymi elementami zgodnymi z pozostałymi wzorami na stoisku.
Stworzyliśmy pięć innowacyjnych stolików, które miały wyrażać piękno szkła. Cztery stoliki miały kształt prostokąta o wymiarach 180 x 80 cm, z podstawą z czterech płyt szkła, które otwierają jak strony książki – tak że pozioma płyta pozostaje na miejscu i tworzy wolną przestrzeń o zaokrąglonych rogach.
Każdy ze stolików miał przekazywać komunikaty dotyczące szkła, z kolorami oznaczającymi poszczególne obszary tematyczne: - biały dla smaku - żółty dla wszechstronności - niebieski dla bezpieczeństwa - zielony dla środowiska
Moglibyśmy powiedzieć „przeczytajcie tekst na stolikach” i wyświetlane komunikaty, ale chcieliśmy także, by ludzie mogli wykorzystywać stoliki tak, jak chcą: lekka i elegancka struktura jest także bardzo funkcjonalna, gdyż szkło jest w stanie znieść duże obciążenie.
Piąty stolik jest okrągły i – podobnie jak pozostałe – zawierał cztery płyty otwierające się jak strony książki i zawierające komunikaty. Stolik ten miał szczególne przeznaczenie: był miejscem nieformalnych spotkań ze studentami wzornictwa, których O-I bardzo gorąco zachęca do odwiedzin podczas targów.
Grafika stoiska Chcieliśmy, by stoisko O-I było miejscem do dyskusji. Dlatego staraliśmy się zastosować elementy graficzne, które by do tego zachęcały. Jestem zdania, że komunikaty można przekazać najskuteczniej wtedy, gdy są proste, toteż zastosowaliśmy krótkie zdania i proste symbole.
Moja głęboka miłość do szkła – za to, że jest to materiał niezwykle intrygujący, mocny, elastyczny, naturalny i zdrowy – znalazła nowy wymiar twórczy, który miałem możliwość rozwijać w wielu kierunkach przy wykorzystaniu architektury, wzornictwa i grafiki.
W celu uzyskania dodatkowych informacji na temat studia Lucchese prosimy o kontakt z Alessandrą Colombo pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Szkło i opakowania szklane były gwiazdami stoiska firmy O-I na targach SIMEI. Celem stoiska, zaprojektowanego przez architekta Francesco Lucchese, było podniesienie świadomości szkła i jego potencjału, omówienie trendów w dziedzinie opakowań szklanych, oraz danie zwiedzającym szansy, aby docenić wspaniałe korzyści, jakie przynosi szkło. Stoisko celowo zerwało z tradycją i miało być w większym stopniu narzędziem promocyjnym: zaprojektowano je tak, by było platformą komunikacji i dialogu.
Szkło – ów starożytny materiał, który nigdy nic nie traci na nowoczesności dzięki ciągłym innowacjom technologicznym i kreatywności projektantów – jest odwiecznym towarzyszem produktów spożywczych i napojów. To właśnie tę udaną, codzienną relację pomiędzy szkłem, produktami i naszymi kubkami smakowymi mogli odkryć odwiedzający. Aby pomóc gościom odkryć szkło wszystkimi zmysłami, stoisko koncentrowało się na następujących obszarach:
- smak: jako chemicznie inercyjne i homogeniczne, szkło zachowuje autentyczny smak i zapach produktów spożywczych i napojów przez długi czas. Szkło nie przenika do zawartości, toteż nie wymaga wewnętrznej warstwy ochronnej.
- wszechstronność: szkło można projektować i interpretować na tysiące różnych sposobów, co daje projektantom ogromne możliwości w wykorzystaniu swojej kreatywności. W przypadku marek, opakowanie szklane to potężne narzędzie komunikacyjne, które jest w stanie wzmocnić tożsamość marki i stworzyć łatwo rozpoznawalne opakowania wyróżniające się na półkach sklepowych.
- bezpieczeństwo: struktura szkła sprawia, że stanowi ono szczelną barierę dla gazów, cieczy i mikroorganizmów, dzięki czemu opakowania szklane chronią zawartość od zanieczyszczeń zewnętrznych. Szkło „UVAG” oferuje dodatkową ochronę w przypadku produktów, które uszkodzić może działanie promieni słonecznych.
- środowisko: szkło nadaje się do ponownego wykorzystania i recyklingu bez utraty jakości. Butelki zwrotne można wykorzystać ponownie w rozlewniach do 30 razy zanim zostaną stopione i przerobione na nowe.
Poza samym stoiskiem obecność O-I na targach SIMEI objęła także dyskusję przy śniadaniu z udziałem dziennikarzy. Tematem spotkania było „projektowanie opakowań szklanych”. Na stoisku O-I odbywały się także będą spotkania Lucchesego ze studentami wzornictwa przemysłowego.
Huta Szkła w Jarosławiu powstała w roku 1974 i od początku swego istnienia była największym i najnowocześniejszym w Polsce producentem opakowań ze szkła białego, oranżowego i zielonego. Produkuje się w niej ponad 300 asortymentów różnych opakowań.
Klientami huty szkła były i są największe firmy produkujące żywność, w tym liderzy w produkcji odżywek dla dzieci, soków, napojów, alkoholi, piwa, przetworów owocowo-warzywnych, kawy. Średnio do 20 % produkcji jest eksportowane przede wszystkim na rynki wschodnie.
Odbiorcami opakowań szklanych z Jarosławia są również przedsiębiorcy z Unii Europejskiej.
Największy i najnowocześniejszy w Polsce producent opakowań, dynamiczne inwestycje, nowe technologie, ukierunkowanie na klienta, nowoczesne rozwiązania produkcyjne i wyposażenie, osiągnięcia w dziedzinie ekologii i recyklingu opakowań, działania proekologiczne, aktywności w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, inwestycje w rozwój pracowników. Za te i wiele innych aktywności O-I Produkcja Polska S.A., uhonorowana została nagrodą JAROSŁAW 2009.
5 grudnia 2009 roku, podczas uroczystej gali w Miejskim Ośrodku Kultury w Jarosławiu, po raz szesnasty rozdane zostały Honorowe Nagrody Burmistrza Miasta Jarosławia – „JAROSŁAWY”. Andrzej Wyczawski, Burmistrz Miasta wręczył w tym roku 11 statuetek. Prestiżowe wyróżnienie z jego rąk odebrał także Prezes Zarządu O-I Produkcja Polska S.A. i Dyrektorem d/s Operacyjnych na Europę Centralną ygmunt Jamiński. Firma otrzymała JAROSŁAWA 2009 w kategorii Przedsiębiorczość.
Pilkington, jeden ze światowych liderów w produkcji szkła, połączył siły ze stowarzyszeniem Glass for Europe, aby rozpocząć kampanię mającą na celu redukcję emisji CO2 do roku 2020, dzięki szerszemu stosowaniu szkła przeciwsłonecznego.
W raporcie opublikowanym niedawno przez holenderski Instytut naukowy TNO ujawniono, że dzięki optymalnemu wykorzystaniu szkła przeciwsłonecznego, można byłoby zmniejszyć emisję CO2 do roku 2020 o 15 do 85 milionów ton rocznie.
Wraz z europejskim stowarzyszeniem Glass for Europe Pilkington zwróci się do rządów o wsparcie tej kampanii poprzez wprowadzenie przepisów prawnych i odpowiednich ulg finansowych w celu zachęcenia do szerszego korzystania z energooszczędnych rozwiązań.
7 grudnia rozpocznie się w Kopenhadze kolejna konferencja ONZ w sprawie zmian klimatu - COP 15. Jej celem jest wypracowanie uzgodnień dotyczących redukcji emisji CO2 po 2012 roku, kiedy to wygasają obecnie obowiązujące uzgodnienia zawarte w Protokole z Kioto. Jednym z głównych sponsorów COP 15 jest firma VELUX, która chce zwrócić uwagę delegatów na rolę, jaką w oszczędności energii może spełniać budownictwo.
Obowiązujący od 2005 Protokół z Kioto zakłada, że ratyfikujące go kraje zobligowały się w latach 2008-2012 do redukcji emisji CO2 średnio o 5% w stosunku do 1990 roku. Oznacza to konieczność pilnego ustalenia zobowiązań na kolejne lata, a także podjęcie wytycznych w skali światowej na rzecz walki ze zmianami klimatu.
3 grudnia w Centrum Szkoleniowo – Konferencyjnym Uniwersytetu Łódzkiego odbyło się Seminarium Regionalne organizowane pod patronatem Gazety Budowlanej Millenium.
Producent stolarki – Stolbud Włoszczowa, przybliżył uczestnikom swoją ofertę produkcyjną i zalety flagowego produktu, energooszczędnego okna Capital.
W mojej pracy zawodowej nad wyraz często słyszę pytanie, czy warto inwestować w instalacje solarne i jak prawidłowo je dobrać? Za każdym razem odpowiadam, że kluczowym elementem w podejmowaniu decyzji o zakupie zestawu solarnego jest jego cena a także możliwości, jakie on daje.
W rozważaniach na temat zakupu instalacji solarnej nasi klienci trafiają na kategorie ekonomiczne i wątpliwości natury technicznej. Nieraz zdarza się, że zadają pytania, jak zamontować kolektory w nietypowych sytuacjach i kiedy taka instalacja się zwróci? Czas zwrotu instalacji solarnych i oszczędności to pojęcia kluczowe przy podejmowaniu decyzji. Wszystkim, którzy czują się zagubieni w natłoku informacji tłumaczę, że kolektory Schüco można zamontować w każdej konfiguracji a ekonomiczne korzyści z ich użytkowania można poprzeć wyliczeniami.
W październiku br. Reynaers Ukraina otworzył nowe centrum logistyczne aby zaspokoić rosnące potrzeby odbiorców z rynku krajowego oraz terenu Europy Wschodniej. Reynaers Ukraina to lider sprzedaży i największy dostawca systemów aluminiowych na Ukrainie.
Firma Reynaers Aluminium jest obecna na Ukrainie od 2002 roku. Od tego czasu roczna sprzedaż firmy wzrosła prawie pięciokrotnie: w 2003 r. osiągnęła 293 t., natomiast w 2008 r. było to już 982,73 t.
Podczas gdy w zeszłym roku większość znaczących światowych dostawców aluminium działających na rynku ukraińskim odnotowało straty sprzedaży i było zmuszonych do zamknięcia swoich biur, Reynaers jako jedyna firma nie straciła, a wręcz przeciwnie – uzyskała 9% wzrost sprzedaży.
3 grudnia w Warszawie odbyła się konferencja prasowa Związku Polskie Okna i Drzwi dotyczącą Kongresu Stolarki Polskiej, który odbędzie się w dniach 25-26 luty w Sosnowcu. Głównym celem seminariów i wykładów kongresowych będzie próba wyznaczenia kierunku poprawy sytuacji producentów stolarki. Dane opracowane przez Centrum Analiz Branżowych wskazują iż polski rynek sprzedaży okien i drzwi w 2010 roku się nie zwiększy, dlatego też jedyną szansą polskich producentów jest eksport.
Uczestnicy Kongresu będą mieli okazję wysłuchać najwybitniejszych specjalistów z poszczególnych dziedziń oraz zapoznać się z najnowszymi trendami w rozwoju nowych konstrukcji profili, szyb zespolonych, okuć i maszyn do produkcji stolarki. Uzyskana wiedza pozwoli im określić na które z rozwiązań planowanych w modernizacji swojej produkcji warto przeznaczyć środki.