Potrzebna jest odwaga, szybka penetracja rynku i wiele wysiłku, aby firma mogła rosnąć i się rozwijać. Dla polskiej firmy rodzinnej HSA Lachowicz Krzysztof, to był odważny ruch by przenieść się do nowego rodzaju działalności i poszerzać swoją ofertę o hartowane szkło. Ale gdy jest wiarygodny dostawca wyposażenia, który zapewnia wsparcie techniczne, taki odważny ruch kończy się sukcesem. 

 

Firma HSA powstała w 1999 r. jako firma handlowa w Katowicach. Teraz, prawie 20 lat później, ta firma należąca nadal do rodziny jest jedną z najbardziej poważanych firm zajmujących się profesjonalnie obróbką szkła, obsługującą dużych klientów i mającą wielkie plany na przyszłość.

 

Misja HSA w czasie jej tworzenia była prosta: dostarczanie wyrobów szklanych dla odbiorców z szybko rozwijającego się regionu śląskiego, dawnej stolicy polskiego przemysłu ciężkiego. Do 2008 r. się stale region zmieniał, a rosnące potrzeby klientów wymagały od firmy przekształcenia się i rozbudowy.

 

HSA skoncentrowała swoją uwagę na produkcji wyrobów ze szkła, aby zaspokoić potrzeby rosnącej liczby firm budowlanych, a także producentów mebli, okien i drzwi.

 

Dziś firma oferuje szeroką gamę wyrobów ze szkła, począwszy od szkła hartowanego, szkła kolorowego, luster i innych.

 

 

2017 9 40 1

 

 

Hartowane szkło po raz pierwszy

 

W połowie 2016 r. usługi hartowania szkła zostały po raz pierwszy dodane do oferty HSA, gdy firma kupiła swój pierwszy piec do hartowania szkła płaskiego – GLASTON FC500.

 

 

2017 9 40 2

„Doceniamy fakt, że otrzymaliśmy obecnie najnowsze technologie, które spełniają światowe standardy”

 

 

 

Dla Krzysztofa Lachowicza, właściciela firmy, ta inwestycja w nowe maszyny była strategicznym krokiem zmierzającym do dalszego rozwoju jego działalności. Uzyskanie pieca GLASTON FC500 umożliwia jego firmie rozszerzenie oferty o nowe produkty, na które obecnie jest tak duże zapotrzebowanie. – GLASTON jest najbardziej profesjonalną firmą produkującą piece do hartowania szkła na świecie.

 

 

2017 9 40 3

„Nasz piec do hartowania szkła pozwala na obróbki wysokiej jakości szkła Low-E, co jest obecnie jednym z najważniejszych atutów”

 

 

Wiedząc o tym dokonaliśmy naturalnego wyboru tej firmy jako dostawcy pieca dla nas – przyznaje Krzysztof. – Oferta zaproponowana przez przedstawicieli GLASTONu przekonała mnie. To było profesjonalna, jasna i naprawdę konkurencyjna oferta. Cieszę się, że pracujemy z nimi.

 

 

(...)

Krzysztof jest bardzo dumny z tego ważnego nabytku do jego nowoczesnych maszyn:

 

– Nasz własny piec do hartowania szkła, pozwalający na obróbkę wysokiej jakości szkła typu Low-E jest obecnie jednym z najważniejszych atutów wobec konkurencji – mówi. – Doceniamy fakt, że otrzymaliśmy obecnie najnowsze technologie, które spełniają światowe standardy.

 

 

Większa efektywność każdego dnia

 

Według Krzysztofa współpraca z GLASTONem była szybka i łatwa. Wszystko od dostaw, instalacji i szkolenia w obsłudze maszyn odbywało się zgodnie z harmonogramem. – Wcześniej nie hartowaliśmy szkła, więc wszystko było dla nas czymś nowym i wiele się uczymy – mówi Krzysztof. – Jednak nasi ludzie nie mają problemów z obsługą maszyny. Minął prawie rok i piec działał płynnie przez cały czas. Rzeczywiście stosując dobry piec było łatwo hartować szkło.

 

– Ponadto, z każdym dniem, uczymy się jak obsługiwać piec lepiej i efektywniej. Najbardziej cenię sobie jego wydajność i efektywność energetyczną – dodaje. – Na szczególną pochwałę zasługuje także firma MC Diam, polski przedstawiciel firmy GLASTON. Od początku naszych negocjacji aż do chwili podpisania protokołu odbiorczego firma była bardzo pomocna i dostępna.

 

 

Szybsze transformacje w przyszłości

 

Ponieważ ciągle podnosi się ogólne tempo biznesu, Krzysztof uważa, że nie upłynie nawet dekada, aby nadeszły następne wielkie zmiany w jego firmie. – Już w ciągu najbliższych trzech lat planujemy znowu znaczny wzrost i dalsze poszerzanie naszej oferty. Transformacja wynika z ciągle zmieniających się potrzeb naszych klientów i jest to nieuniknione – śmiało stwierdza Krzysztof.

 

 

 Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym 
Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne 
Więcej informacji: Świat Szkła 09/2017 

 

 

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.