Na 25 edycji targów GLASSTEC przemysł szklarski zaprezentował się w doskonałym nastroju i najwyższej formie inwestycji, co potwierdziło pozycję GLASSTEC jako wiodącej platformy targowej, gdzie prezentowane są premiery nowych, innowacyjnych produktów przedstawicielom międzynarodowego sektora szkła.
W cztery dni targowe, od 23 do 26 października br., do Düsseldorfu przybyło ponad 42 000 gości z ponad 120 krajów, aby przekonać się o innowacyjnej sile tego przemysłu.
Odsetek gości podróżujących do Düsseldorfu z zagranicy pozostaje bezkonkurencyjny w branży.
1280 wystawców z 50 krajów zaprezentowało swoje produkty w dziewięciu salach.
Korzystna sytuacja w branży znalazła również odzwierciedlenie w pozytywnej atmosferze sal.
— Branża działa zgodnie z dwuletnim cyklem targów GLASSTEC i dostosowuje swoje innowacje do premier dokładnie w tym momencie.
Żadne inne wydarzenie handlowe nie może przedstawiać tak wielu przyszłościowych rozwiązań, produktów i aplikacji.
Docenił to również stale rosnący odsetek gości z zagranicy — powiedział Wolfram N. Diener, operacyjny dyrektor zarządzający w Messe Düsseldorf.
Firmy członkowskie VDMA są również bardzo zadowolone z targów jako całości. Wiele dyskusji specjalistycznych wysokiego szczebla, które wyglądają obiecująco w kontekście zamówień, odbyło się z udziałem odwiedzających targi.
Producenci maszyn wyraźnie koncentrowali się na problemach cyfryzacji i produkcji w sieci. Digitalizacja dotarła do przemysłu szklarskiego.
— Wielu wystawców intensywnie pracuje nad rozwojem produktów przyszłościowych. Zaprezentowali swoje rozwiązania na swoich stoiskach — potwierdza Egbert Wenninger, prezes zarządu VDMA Glass Technology Forum i przewodniczący rady konsultacyjnej Glastec.
Ponad 70% odwiedzających przywędrowało do Düsseldorfu z zagranicy. Oznacza to, że odsetek gości z zagranicy nadal jest bardzo wysoki.
Szeroka i zróżnicowana oferta produktów i usług znajduje również odzwierciedlenie w zróżnicowanym programie konferencji i pokazach specjalnych.
GLASSTEC oferuje idealną platformę do transferu wiedzy i pokazuje wszystkie grupy docelowe, od rzemieślników po architektów, od przetwórców szkła po producentów i od dostawców na rynku po dostawców technologii, wszystkie innowacje i wizje jutra.
— Szkło wpisuje się nowoczesne trendy, a tegoroczny GLASSTEC ponownie sprawił, że stało się to zupełnie jasne.
Branża wciąż się rozwija, a obecnie oferowane nowe produkty są dowodem świadczącym o tym, że trwająca od tysiącleci historia materiału, jakim jest szkło, jest kontynuowana dzięki niesamowitym innowacjom. Jako stowarzyszenie branżowe branży szklarskiej i konceptualny partner GLASSTEC możemy spojrzeć wstecz na ekscytujący tydzień targów.
Nigdy nie przestanie mnie inspirować oglądanie szkła we wszystkich jego różnorodnych zastosowaniach — mówi dr Johann Overath, dyrektor generalny Bundesverband Glasindustrie e.V.
„Glass technology live” i konferencje prezentowanena GLASSTEC łączą teorię z praktyką
Specjalny pokaz „glass technology live” po raz kolejny okazał się być centralnym punktem nawiązywania kontaktów dla wszystkich odwiedzających GLASSTEC, prezentując się w nowy, świeży sposób na tej rocznicowej edycji targów.
Rozszerzając zespół partnerów koncepcyjnych nie tylko o jedną, ale o aż cztery uczelnie techniczne (Darmstadt, Drezno, Delft i Dortmund), organizatorzy kładli większy nacisk na badania naukowe nad szklanymi produktami, prezentując ekscytujące produkty ze szkła i ich niezwykłe aplikacje.
Główne tematy prezentowane na pokazie „glass technology live” obejmowały interaktywne fasady i szkło ekspozycyjne, energię i wydajność, szkło strukturalne (szkło lite, cienkie szkło i puste szkło), a także nowe technologie.
Po raz pierwszy konferencja GLASSTEC zgromadziła różne konferencje w jednym miejscu pod wspólną marką. To przybliżyło teorię do tego, co dzieje się w halach, jednocześnie pogłębiając wiedzę ekspertów na temat trendów w branży i umiejętnie łącząc się z eksponowanymi eksponatami.
Tematyka konferencji targowych
Konferencji technologiczna „Function meets glass” odpowiada na wyzwania rynku opisując rozwiązania dotyczące produkcji i wykończenia szkła funkcyjnego i specyficznych zastosowań szkła cienkiego. Zgromadziła ponad 100 uczestników i ekspertów z dziedziny inżynierii mechanicznej i produkcji.
Pod hasłem „Perspektywy – nowa architektura w szkle”
Międzynarodowy Kongres Architektury pokazał 200 uczestnikom tej konferencji różnorodność zastosowań szkła w architekturze. Podkreślono tutaj zarówno potencjał projektowy, jak i funkcjonalny wynikający z innowacyjnego zastosowania szkła.
Bieżące osiągnięcia i wyniki badań naukowych w zakresie strukturalnej konstrukcji szklanej i technologii fasadowej zostały omówione podczas konferencji naukowej akcentującej aspekt przejrzystości takiej konstrukcji.
Poza tym skupiono się na efektywności energetycznej i ochronie zasobów w budownictwie fasadowym. 210 uczestników wzięło udział w tym wydarzeniu
Następna edycja GLASSTEC odbędzie się zgodnie z dwuletnim cyklem od 20 do 23 października 2020 r. w Düsseldorfie.
GLASSTEC 2018 w wypowiedziach wystawców
NSG Pilkington
NSG Group, właściciel marki Pilkington, świętował bardzo udaną prezentację na GLASSTEC 2018. Sukces ten nie był jednak jedynym powodem do świętowania – w tym roku obchodzi także setną rocznicę założenia firmy.
— Na targach GLASSTEC przedstawiono dynamiczną ewolucję zastosowań szkła na świecie i byliśmy bardzo zadowoleni z udziału w tak udanym show. Zwiedzający mogli zapoznać się z szeroką gamą opcji projektowych i realizować ogromny rozwój w dynamicznych rozwiązaniach fasadowych, które, koncentrując się na wytwarzaniu energii, umożliwiają projektantom realizację budynków zapewniających zwiększenie komfortu i dobre samopoczucie mieszkańców.
— To jest generacja produktów na dziś i jutro, a Grupa NSG zaprezentowała różnorodne produkty, które gwarantują spełnienie obecnych i przyszłych wymagań rynku. GLASSTEC 2018 był doskonałą platformą do zaprezentowania możliwości Grupy na świecie.
Sing Koo, dyrektor zarządzający Germany & VA Manager Europe
Saint-Gobain Building Glass Europe
— Dla firmy Saint-Gobain targi GLASSTEC są co dwa lata stałym elementem naszego kalendarza. Tutaj spotykamy się z naszą globalną siecią partnerów handlowych i klientów.
Od samego początku imprezy po raz kolejny odnotowaliśmy ogromną liczbę odwiedzających.
Temat ponadprzeciętnego szkła najwyraźniej jest strzałem w dziesiątkę. Odnotowaliśmy wysoki poziom reakcji i to nie tylko na stoisku targowym.
Godne uwagi atrakcje to także szklany tunel wykonany z 8-metrowych, giętyczh szyb - pokazany na wystawie „glass technology live”, nasza ciężarówka XXL prezentowana na otwartym terenie zewnętrznym i największy laminat szklany na świecie wykonany z wykorzystaniem folii PVB firmy EASTMANN i szkła bazowego wyprodukowane przez Saint-Gobain Building Glass.
Martin Stadler, dyrektor ds. Marketingu D-A-CH
Bohle AG
— GLASSTEC oferuje nam optymalną platformę do prezentacji naszych licznych nowości szerokiej rzeszy odbiorców z całego świata. Jesteśmy bardzo zadowoleni zarówno z jakości, jak i ilości odwiedzających.
Odpowiedź na naszą nową koncepcję stoiska była konsekwentnie pozytywna i odbyliśmy wiele dobrych rozmów, więc jesteśmy pewni, że GLASSTEC da nam siłę wiatru do kontynuacji naszego sukcesu.
Arne Klöfkorn, Chief Operating Officer w Bohle AG
LiSEC
— Targi GLASSTEC 2018 były ponownie doskonałą sceną, aby pokazać wiele innowacji, które oferujemy. Mieliśmy wysokiej jakości spotkania z obecnymi i potencjalnymi klientami.
Motto naszego show brzmiało „wprowadzamy innowacje dla Twojego sukcesu”. To przesłanie udało nam się przekazać holistycznie.
Christian Krenn, dyrektor ds. Sprzedaży międzynarodowej LiSEC
DOW
— Dla DOW, GLASSTEC 2018 na pewno zostanie zapamiętany jako edycja targów bardzo dobrej jakości, bardzo dobry barometr dla dynamiki rynku, a także zainteresowanie pokazane dla naszych rozwiązań. Jak zawsze, widzimy GLASSTEC jako niekwestionowane targi innowacji w dziedzinie szkła i tworzenia sieci z naszymi globalnymi klientami. Cały personel był wyczerpany i szczęśliwy!
Jean-Paul Hautekeer, dyrektor ds. Globalnego marketingu, High Performance Building, DOW
Merck KGaA
— W tym roku Merck po raz pierwszy pokazał swoją ofertę na targach GLASSTEC. Po otwarciu naszego zakładu produkcyjnego w Veldhoven w Holandii, prawie rok temu, znaleźliśmy w targach odpowiednią platformę do udanego wprowadzenia naszej nowej marki dynamicznych okien ciekłokrystalicznych EYRISE™, a także naszego nowego produktu do dynamicznej kontroli nasłonecznienia EYRISE ™ s350 na rynek.
Mieliśmy okazję zaangażować się w znaczące interakcje z odwiedzającym i osiągnęliśmy nasz cel, aby umieścić Merck jako wiodącego dostawcę dynamicznych okien ciekłokrystalicznych.
Martin Zitto, Senior Business Development Manager
SCHOTT AG
— 25. targi GLASSTEC były szczególnym wydarzeniem dla SCHOTT. Nowa koncepcja naszego stoiska zachęciła odwiedzających do odkrycia i doświadczenia innowacyjnych właściwości szkła.
Grono odwiedzających nasze stoisko było doskonałe zarówno pod względem ilościowym, jak i jakościowym. I, oczywiście, GLASSTEC ponownie oferuje doskonałą platformę do tworzenia sieci kontaktów.
Salvatore Ruggiero, wiceprezes ds. Marketingu i komunikacji, SCHOTT AG
Grenzebach Maschinenbau GmbH
— Cyfryzacja dotarła do szklanego świata. Innowacje i wartość dodana w produkcji szkła przyszłości stały się namacalne i można je doświadczyć na targach. GLASSTEC ponownie pokazał swoje znaczenie, jako kompas trendu i katalizator dla rozwoju globalnego przemysłu szklarskiego. Byliśmy pod wrażeniem wielkiego zainteresowania międzynarodowych gości i klientów i cieszymy się, że spotkamy się ponownie za dwa lata.
Markus Gruber, wiceprezes ds. Sprzedaży Glass w Grenzebach
Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym
Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne
Więcej informacji: Świat Szkła 11/2018