Zajmująca się budownictwem elektroenergetycznym spółka zamierza przedstawić nową segmentację swojej działalności. Szczegóły zaprezentuje w nowej strategii zaplanowanej na połowę roku. Choć powtórzenie rekordowych przychodów ze sprzedaży z 2015 roku będzie trudne, to Elektrobudowa chce postawić na działalność w segmentach paliwowym i chemicznym oraz na rynkach zagranicznych.

 

 

 

 

– Obecnie prowadzimy prace nad nową segmentacją naszej działalności. Strategia zostanie opracowana na koniec I półrocza i wtedy będę mógł podać więcej szczegółów. Obecnie głównymi kierunkami Elektrobudowy są nadal kluczowe dla nas segmenty związane z sektorami wytwarzania energii, przesyłu i dystrybucji oraz przemysłu – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Janusz Juszczyk, prezes zarządu Elektrobudowy. – 2015 rok zakończył się rekordowymi przychodami dla Elektrobudowy. Spółka przekroczyła 1,2 mld zł przychodów. Wydaje się, że to może być wynik trudny do powtórzenia w tym roku.

 

 

W 2015 roku grupa Elektrobudowy miała 1,24 mld zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, jest to o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 63,1 mln zł wobec 36,36 mln zł w 2014 roku. Na czysto grupa zarobiła niemal 50 mln zł wobec 27 mln zł rok wcześniej, co daje wzrost o ponad 85 proc.

 

Dotychczas Elektrobudowa dzieliła swoją działalność na Rynek Wytwarzania Energii, który zajmował się realizacją projektów w wytwarzaniu i przemyśle, w tym realizowanych w systemie generalnego wykonawstwa, oraz produkcją, sprzedażą i usługami serwisowymi w zakresie przewodów silnoprądowych, i Rynek Dystrybucji Energii, który z kolei był odpowiedzialny za produkcję, sprzedaż i usługi serwisowe systemów elektroenergetycznych wysokiego, średniego i niskiego napięcia oraz kompleksową realizację stacji elektroenergetycznych dla przesyłu i dystrybucji.

 

– Szczegółowo przyglądamy się materiałom przetargowym i zapisom kontraktowym. Wszystko po to, żeby kontrakty, które będziemy realizować w następnych latach, były bezpieczne dla firmy, a zidentyfikowane wcześniej ryzyka nie były powodem strat, jak miało to miejsce w przypadku niektórych projektów stacyjnych – mówi Janusz Juszczyk. – Dlatego zmieniamy organizację, opracowujemy procedury i ujednolicamy procesy, które pozwolą nam uniknąć takich błędów w przyszłości. Pamiętamy o tym, że musimy zabezpieczyć przyszłość zarówno organizacji, jak i naszych współpracowników.

 

Na początku dekady Elektrobudowa zrealizowała kilka kontraktów w ramach działalności w wyróżnianym wówczas Rynku Przemysłu, których wycena była zaniżona. Obciążały one wyniki finansowe kolejnych lat, aż do 2015 roku.

– Mamy na oku kilka projektów w segmentach paliwowym i chemicznym. Liczymy na pozyskanie kilku z nich. Patrzymy również w kierunku rozwoju Elektrobudowy na rynkach zagranicznych. W głównej mierze dotyczy to naszych produktów. W ten sposób będziemy chcieli utrzymać sprzedaż na dotychczasowym wysokim poziomie – mówi prezes zarządu Elektrobudowy.

 

W przedstawionej w styczniu prognozie na ten rok Elektrobudowa zapowiadała zamówienia samej spółki w wysokości 773,5 mln zł, przychody grupy rzędu 1,12 mld zł, i mimo mniejszych przychodów, wzrost zysku netto do 50,9 mln zł.

Spółka w tym roku zakończy prace montażowe na budowie elektrowni jądrowej Olkiluoto 3 w Finlandii, który w 2015 roku odpowiadał za 78,5 mln zł z 113 mln zł całych przychodów z rynków zagranicznych.

 

– Chcemy wykorzystać swoje eksportowe doświadczenia z obszaru szynoprzewodów wielkoprądowych w zakresie eksportu rozdzielnic. Analizujemy kilka kierunków, w tym dotychczasowe. Przypomnę, że funkcjonujemy na rynku Federacji Rosyjskiej, Arabii Saudyjskiej i Ukrainy. Z pewnością zweryfikujemy model funkcjonowania na obecnych rynkach. Chcemy zafunkcjonować w kilku kolejnych krajach, ale oczywiście musimy przystosować ofertę na te rynki. To potrwa, ale wierzymy w pozytywne efekty. Faktycznie, pod względem montażowym projekt w Finlandii dobiega końca – przypomina Juszczyk. – Zbudowaliśmy kompetencje i mamy zasoby do poprowadzenia kolejnego w naszej branży. Poszukujemy swoich możliwości na rynku wykonawczym.

 

W 2015 roku poza Finlandią, Rosją, Arabią Saudyjską i Ukrainą Elektrobudowa obecna była w Korei Południowej, Turcji, Angoli, Libii, Japonii, Szwajcarii, na Białorusi, w RPA, Niemczech i Francji.

Janusz Juszczyk, prezes zarządu, Elektrobudowa SA

źródło: newseria.pl

 

 

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.