Coraz lepsza sytuacja w budownictwie sprzyja producentom okien. Choć są one wciąż traktowane głównie jako materiał budowlany, to coraz więcej osób zwraca na uwagę na ich design i dopasowuje je do aranżacji domu. Dlatego producenci podążają za najnowszymi trendami w architekturze. Okna przepuszczają więcej światła, a jako element inteligentnego domu są również zdalnie sterowane za pomocą urządzeń mobilnych.

 

 

 

 

Dane GUS wskazują, że w pierwszym kwartale tego roku oddano do użytkowania ponad 37 tys. mieszkań, blisko 18 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. O 10 proc. wzrosła liczba lokali, na których budowę wydano pozwolenia, a o 8 proc. liczba mieszkań, których budowę rozpoczęto. Dobra sytuacja w sektorze budowlanym przekłada się na kondycję rynku okien.

– W tym roku sytuacja okien w Polsce i Europie wygląda nadzwyczaj dobrze. Wszystkie firmy notują wzrosty rzędu kilkunastu procent. Oknoplast po czterech miesiącach ma około 30 proc. wzrostu. W zasadzie na każdym z dziesięciu rynków, na których działamy, w tym czterech największych – Polska, Niemcy, Włochy, Francja, mamy spore wzrosty – mówi agencji Newseria Biznes Mikołaj Placek, prezes firmy Oknoplast.

 

 

W ubiegłym roku w Polsce wyprodukowano 13 mln okien, co oznacza 4,5 proc. wzrost względem 2014 roku (dane Centrum Analiz Branżowych). W dużej mierze to zasługa eksportu – na zagraniczne rynki trafia ok. 60–70 proc. produkcji. W firmie Oknoplast eksport odpowiada za 70 proc. przychodów, a cztery kluczowe rynki generują blisko 80 proc. sprzedaży.

– Okna w dużej części w Europie są wciąż traktowane jako materiał budowlany. Staramy się to zmienić, projektując okna ładne, designerskie, dopasowane do wnętrz. Ostatnio wprowadziliśmy nowy produkt, kwadratowe okno Pixel, które dodatkowo wpuszcza do pomieszczenia do 22 proc. więcej światła – wskazuje Mikołaj Placek.

 

Klienci coraz częściej przykładają wagę do designu okien, dopasowują je do bryły domu, zwracają uwagę na ich wielkość, funkcję i rozmieszczenie. Przekłada się to na wydatki. Za dobrej jakości okna jesteśmy w stanie zapłacić więcej.

– Polski klient jest coraz bardziej świadomy, więc coraz więcej wydaje na okna. W naszej firmie rząd wielkości oscyluje od 8 do 12 tys. zł. Klient przywiązuje wagę do jakości i designu, ale również do termoizolacji – wskazuje prezes Oknoplastu.

 

Jak podkreśla Mikołaj Placek, firma stara się podążać za najnowszymi trendami w architekturze. Popularnością cieszą się domy o prostej bryle, jasne, a budownictwo idzie w kierunku energooszczędności. Duże przeszklenia pomagają utrzymać wyższą temperaturę, zapewniają oświetlenie przez większą część doby. Co więcej, dzienne światło może zostać przekształcone w energię elektryczną. Taki trend powinien się utrzymywać.

– Architekci projektują budynki z bardzo dużymi przeszkleniami, dlatego i my idziemy w tym kierunku. Drugim elementem są kwestie związane z inteligentnymi domami, czyli wszelkiego rodzaju elektronika w oknie, np. wietrzenie czy otwieranie okien za pomocą urządzeń mobilnych, np. smartfona – tłumaczy Mikołaj Placek.

Mikołaj Placek, prezes, Oknoplast

źródło: newseria.pl

 

 

 

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.