Popularny duński zespół The Bottle Boys grający na instrumentach wykonanych z opakowań szklanych wraz ze znanym brytyjskim raperem stworzyli jedyny w swoim rodzaju „Butelkowy chór” w najnowszej europejskiej kampanii viralowej Friends of Glass.


Celem działań projektu jest uświadomienie, że opakowania szklane można w nieskończoność przetwarzać na nowe, bez utraty ich naturalnych właściwości ochronnych. Są one w całości poddawane recyklingowi, natomiast ich wybór w codziennym życiu, to nasz wkład w zrównoważony rozwój całego środowiska. Oznacza bowiem mniej odpadów i zanieczyszczeń, a więcej surowców i zaoszczędzonej energii.

 

20170808The Bottle Boys

„Butelkowy chór”, czyli The Bottle Boys i Doc Brown podczas nagrań


W kampanii występuje niezwykle popularny w mediach społecznościowych duński zespół „The Bottle Boys”, grający wyłącznie na instrumentach wykonanych z butelek po piwie oraz brytyjski raper Ben Bailey Smith, znany bardziej jako Doc Brown. Za pośrednictwem mikrofonu ukrytego w butelce, razem z gośćmi jednej z brukselskich kawiarni śpiewają największe muzyczne przeboje ostatnich dziesięciu dekad (lata 1910-2000) autorstwa m.in.: Louisa Armstronga, Fatsa Domino czy Kool&the Gang.

Przy okazji pokazują, że szklane butelki i słoiki, to nie tylko najlepszy wybór dla otoczenia, ale i dla człowieka. Muzyczna podróż przez dekady jest opowieścią o nas samych i o opakowaniach szklanych, które nam w tej wędrówce od pięciu tysięcy lat towarzyszą.

 

 

Kampania „Butelkowy chór” jest kolejną odsłoną projektu „Szkło jest wiecznie żywe”, opierającego się na zleconym przez Friends of Glass ogólnoeuropejskim i niezależnym badaniu zrealizowanym przez instytut InSites. Wykazało ono, że chociaż 85% Europejczyków rekomenduje opakowania szklane swoim znajomym i rodzinie, to w grupie millenialsów (osoby urodzone między 1980 a 1995 rokiem), świadomość korzyści wynikających z wykorzystywania opakowań szklanych jest wciąż niska.


„Warto dodać, że interaktywna butelka, była już wykorzystywana w Polsce podczas ubiegłorocznej kampanii ambientowej pod hasłem „Mówiąca butelka” z udziałem Bartka Jędrzejaka” – informuje Barbara Maciałczyk z Ardagh Group, reprezentująca Friends of Glass w Polsce.


Opakowanie z zainstalowanym mikrofonem jest w całości wykonane ze szkła. W środku znajduje się wydrukowany w 3D korpus elektroniczny, umożliwiający przekazywanie dźwięku za pośrednictwem Bluetooth.

 

 

 

-------
Ardagh Group to firma będącą liderem w dziedzinie opakowań metalowych i szklanych dla większości wiodących marek rynku spożywczego, napojowego i parafarmaceutycznego. Koncern posiada 109 zakładów produkcyjnych w 22 krajach, zatrudnia około 23 500 osób i może pochwalić się ogólną sprzedażą powyżej 7,7 miliarda EUR. Więcej na www.ardaghgroup.com

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.