Wdług wyników badania „Decyzje zakupowe Polaków” przeprowadzonego przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, podczas codziennych zakupów Polacy stawiają przede wszystkim na jakość. To za nią ponad 80% badanych jest w stanie zapłacić więcej. Trzecim, po jakości i cenie kryterium jest pochodzenie produktu. Ze stabilną jakością i polskim pochodzeniem produktu ponad 90% Polaków kojarzy się Godło „Teraz Polska”.
Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu 2017 r. Wzięło w nim udział 1000 gospodarstw domowych. Respondenci pochodzili ze wszystkich województw i reprezentowali każdą z grup wiekowych powyżej 18 roku życia. Przeprowadzone badanie oprócz danych dotyczących decyzji zakupowych Polaków przynosi również refleksję na temat patriotyzmu konsumenckiego i roli Godła „Teraz Polska”.
Pełne wyniki badania zostaną zaprezentowane we wtorek, 10 października, o godz. 14:00 na PGE Narodowym (Loża Platynowa) podczas jesiennego Klubu „Teraz Polska”. O komentarz poprosiliśmy m.in. Henryka Orfingera (Dr Irena Eris) i laureatów Godła „Teraz Polska”. Ponadto w trakcie wydarzenia dotychczasowi laureaci Konkursu „Teraz Polska” odbiorą certyfikaty upoważniające do posługiwania się Godłem „Teraz Polska”.