Ponad 900 uczniów warszawskich szkół obejrzało edukacyjne spektakle na temat bezpieczeństwa w miejscu zamieszkania. Wszystko za sprawą trzeciej edycji kampanii „Bezpieczni w domu i mieszkaniu” organizowanej przez spółkę mieszkaniową Skanska i aktorów Studia Yapa.

 

20181009skanska Spektakl 1

 

W tym roku bajkowi bohaterowie przedstawienia: Pani Jadwiga Nieład-Niedbała, jej sąsiad – Pan Tomasz Miarka oraz niesforny kot Leon odwiedzili 6 placówek, zrealizowali 10 spektakli i przeszkolili ponad 900 dzieci. Celem kampanii było pokazanie najmłodszym, że proste czynności, takie jak sprzątanie po sobie zabawek, wytarcie mokrej podłogi w łazience czy niezbliżanie się do urządzeń elektrycznych bez asysty dorosłych, mogą zapobiegać późniejszym, nieprzyjemnym konsekwencjom i sprawić, że nasz dom będzie po prostu bezpieczniejszy.

 

W trakcie spektakli uczniowie dowiedzieli się m.in. czym jest zasada pięciu testów, po co wietrzyć mieszkanie i inwestować w czujniki dymu oraz jak wezwać pomoc korzystając z numerów alarmowych.

 

20181009skanska Spektakl 2

 

 

Budujemy świadomość od najmłodszych lat

Jak wynika z badań, aż 70% interwencji ratownictwa medycznego w 2017 roku miało miejsce w domu. Ponadto wypadkom znacznie częściej ulegają dzieci niż osoby dorosłe. Wielokrotnie urazy dotyczyły konieczności udzielenia pomocy chirurgicznej urazowo – ortopedycznej i chirurgicznej. Warto dodać, że blisko 12% przedszkolaków oraz 50% dzieci w wieku od 7 do 10 lat zostaje samych w domu.

 

Wychodząc naprzeciw potrzebom edukacji najmłodszych, zespół spółki mieszkaniowej Skanska postanowił po raz trzeci zorganizować kampanię „Bezpieczni w domu i mieszkaniu”.

 

20181009skanska Spektakl 3

 

– Dom to miejsce, które powinno kojarzyć się wyłącznie z relaksem, odpoczynkiem, spokojem i bezpieczeństwem. Ale jak w każdym miejscu i tam mogą się zdarzyć nieoczekiwane sytuacje – informuje Anna Strożek, koordynator kampanii w Skanska Residential Development Poland. – Prawie 80% rodziców oczekuje wsparcia przy przekazywaniu ich dzieciom wiedzy na temat bezpieczeństwa.


Kampania z roku na rok rozwija się, a jej organizatorzy – po każdym spektaklu – rozmawiają z pedagogami i pytają o tematy, które warto poruszyć z dziećmi w przyszłości. W ten sposób firma Skanska wychodzi naprzeciw potrzebom nie tylko najmłodszych, ale również rodziców. Jak wynika z raportu „Współczesny świat dziecka”, aż 66% rodziców przyznaje, że tematyka bezpieczeństwa nudzi dzieci w wieku 3-6 lat i trudno ich nią zainteresować. 8 na 10 rodziców chciałoby, aby ktoś pomagał ich dzieciom zapoznawać się z zasadami bezpieczeństwa. Rozwój kampanii, aktywność i zadowolenie najmłodszych są dowodem na to, że akcje społeczno-edukacyjne takie jak „Bezpieczni w domu i mieszkaniu” są potrzebne.

 

20181009skanska Spektakl 4


Nauka domowego BHP

Kampania „Bezpieczni w domu i mieszkaniu” wpisuje się w jedną z najważniejszych wartości Skanska, czyli troskę o ludzi, ich bezpieczeństwo i dobre samopoczucie.

 

– Jesteśmy odpowiedzialni wobec przyszłych pokoleń. Nasze wartości stanowią podstawę każdego naszego działania. Są wyrazem tego, kim jesteśmy, jak postępujemy i w co wierzymy – dodaje Anna Stożek. – Jako firma budowlana i deweloperska, realizująca tysiące projektów na całym świecie, mamy ogromny wpływ na społeczeństwo, środowisko, otoczenie i przyszłe pokolenia. Wiemy, jak istotna jest edukacja najmłodszych. To właśnie w wieku przedszkolnym wyrabiamy nawyki, które towarzyszą nam przez całe życie.

 

Bajkowi bohaterowie odwiedzili między innymi uczniów Szkoły Podstawowej nr 166 im. Żwirki i Wigury w Warszawie. Dyrektor placówki Renata Oszkiewicz przyznaje, że tego typu akcje są potrzebne. – Kampania umożliwia edukację przez zabawę, a dziecko wspólnie z aktorem może odgrywać rolę – dodaje. – Akcja daje dzieciom poczucie, że ktoś czuwa nad ich bezpieczeństwem. Najmłodsi reagują bardzo entuzjastycznie na przedstawienia i chętnie utożsamiają się z bohaterami spektaklu, którzy prezentują postawy godne naśladowania.

 


Zawsze blisko ludzi i w trosce o ich zdrowie oraz bezpieczeństwo
W ramach kampanii Skanska przygotowała także dedykowane materiały edukacyjne: odblaski, apteczki, magnesy z numerami alarmowymi oraz edukacyjne kolorowanki. Książeczki zawierają najważniejsze przekazy, które dzieci powinny zapamiętać ze spektakli oraz stanowią doskonałą okazję do zabawy. Wszystkie książeczki, dostępne w wersji polsko i anglojęzycznej, zostały starannie zaprojektowane i sprawdzone pod względem merytorycznym z pedagogami i specjalistami BHP. Od początku trwania akcji przeszkolono blisko 4 tys. uczniów.

 

Spółka mieszkaniowa Skanska od 2016 roku realizuje kampanię „Bezpieczni w domu i mieszkaniu” w szkołach i przedszkolach zlokalizowanych w pobliżu swoich inwestycji mieszkaniowych.

 

W tym roku spektakle były wystawiane w: Szkole Podstawowej Integracyjnej nr 339 im. Raoula Wallenberga, Szkole Podstawowej nr 146 im. Janusza Korczaka, Szkole Podstawowej nr 53 im. Gen. M. Zaruskiego, Przedszkolu nr 425, Szkole Podstawowej nr 166 im. Żwirki i Wigury oraz Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie.

 

Kampania otrzymała nagrodę „Best CSR Campaign” w konkursie CIJ Awards 2017.

 

Grupa Skanska
Jesteśmy częścią Grupy Skanska, której historia sięga 1887 roku. Grupa należy do największych firm budowlano-deweloperskich na świecie, zatrudniając obecnie około 40 tys. osób w Europie i w Stanach Zjednoczonych. Budujemy zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, troszczymy się o to, jakie będą potrzeby społeczności, w których działamy, jak nasze realizacje będą wpływały na życie ludzi i rozwój kraju w długiej perspektywie. Uczestniczymy w najbardziej innowacyjnych przedsięwzięciach naszych czasów i pracujemy przy 10 tys. projektów na świecie. Przychody Grupy za rok 2017 wyniosły 160 mld SEK, a zysk operacyjny 5,5 mld SEK. Główna siedziba firmy mieści się w Sztokholmie w Szwecji. Od 1965 r. Skanska jest notowana na sztokholmskiej giełdzie. Standardy pracy Skanska na całym świecie określają zapisy „Kodeksu postępowania”. Na każdym rynku pracujemy zgodnie ze wspólnymi wartościami: troszczymy się o życie, działamy etycznie i transparentnie, razem jesteśmy lepsi, dbamy o klienta. W Polsce Skanska działa poprzez trzy spółki: budowlaną Skanska S.A., biurową Skanska Property Poland i mieszkaniową Skanska Residential Development Poland.

 

Więcej informacji na stronie: www.skanska.pl

Skanska S.A. działa zgodnie ze strategią pod nazwą „Budujemy miasta”. Naszym celem jest koncentracja biznesu w dużych aglomeracjach miejskich, większe zaangażowanie w realizację kompleksowych projektów oraz bliska współpraca z innymi spółkami Skanska. Stawiamy na lokalizacje i segmenty rynku z potencjałem długoterminowego wzrostu – mieszkania, biura i inżynierię lądową w miastach – oraz na projekty przynoszące dobre wyniki finansowe. Swoją działalność skupiamy wokół siedmiu głównych miast Polski: Warszawy, Poznania, Łodzi, Krakowa, Wrocławia, Gdańska i Katowic. Koncentrujemy się na kontraktach, dzięki którym możemy wnieść wartość dodaną zarówno dla partnerów biznesowych, jak i społeczności. Wybudowaliśmy w Polsce m.in. Złote Tarasy w Warszawie, terminal przylotowy w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice w Pyrzowicach, północny odcinek autostrady A1, zbiornik wodny Świnna Poręba i przeprowadziliśmy metamorfozę nadwiślańskich bulwarów w Warszawie. Wśród naszych najważniejszych obecnych inwestycji są budowa obwodnicy osiedla Leśnica we Wrocławiu, Parku Rataje w Poznaniu, Archiwum Narodowego i hali 100-lecia KS Cracovia w Krakowie oraz remont Pałacu Steinertów w Łodzi. Jesteśmy jedynym wykonawcą projektów dla spółek biurowej i mieszkaniowej Skanska, dla których budujemy nowoczesne, komfortowe budynki biurowe w największych miastach kraju oraz jedne z pierwszych zielonych, certyfikowanych osiedli mieszkaniowych w Warszawie. Chcemy aktywnie rozwijać rynek budownictwa w dużych aglomeracjach miejskich w Polsce, wprowadzając nowe technologie i światowe rozwiązania. Jesteśmy jednym ze współzałożycieli i partnerów „Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie” – inicjatywy największych generalnych wykonawców w Polsce, której misją jest poprawa bezpieczeństwa na budowach. W 2017 r. po raz piąty otrzymaliśmy nagrodę Firmy Budowlanej Roku w prestiżowym konkursie Eurobuild Awards.

Zapraszamy na profil spółki na Facebooku: https://www.facebook.com/skanskapolska

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.