W ciągu ubiegłego roku udało się nam poprawić sprawność obsługi wewnątrz firmy. Uporządkowaliśmy produkcję i co szczególnie istotne dla naszych klientów zlikwidowaliśmy przeterminowania zleceń oraz udało się zmniejszyć  liczbę reklamacji” - mówi dyrektor handlowy Stolbudu Dariusz Górski.

Stolbud Włoszczowa wyraźnie postawił na jakość obsługi – wymieniono ekspozycje i zatrudniono nowych doradców techniczno-handlowych. Dzięki temu udało się w końcu zerwać z ciążącą na firmie opinią przedsiębiorstwa funkcjonującego w komunistycznych realiach. „Dla odbiorców staliśmy się solidnym partnerem handlowym i firmy chętnie podejmują z nami współpracę” - dodaje Dariusz Górski

W porównaniu do ubiegłego w 2008 roku globalna produkcja okien wzrosła o blisko 7,5 % - wyprodukowano prawie 13 mln jednostek okiennych.  Gdyby nie kryzys produkcja  mogłaby wzrosnąć jeszcze bardziej, jednak koniec roku oznaczał wyhamowanie zamówień. Wciąż największy udział na poziomie blisko 70% mają okna tworzywowe, niemniej w tym segmencie stolarki nastąpiły największe spadki w zestawieniu z danymi z roku poprzedniego.  Okna drewniane mają prawie 30% udział w rynku, co oznacza blisko 3,5 mln wyprodukowanych jednostek. Najmniejszy udział tradycyjnie mają okna stalowe i aluminiowe – do sprzedaży trafiło odpowiednio 55 tys. i 13 tys. sztuk.

Dla Włoszczowskiej firmy najistotniejszy jest segment okien drewnianych, choć  asortyment Stolbudu obejmuje także okna PCV i drewniano-aluminiowe. „W Polsce sprzedaje się prawie o połowę mniej okien drewnianych niż okien PCW. Ale to właśnie okna drewniane zwiększyły udział w rynku podczas, gdy sprzedaż okien PCW zanotowała spadek. Taką sytuację kształtuje wiele czynników. Na popularność okien z tworzywa wpływa ich duża dostępność oraz niższa cena. Na rzecz drewnianych okien przemawiają z kolei estetyka, prestiż i naturalne walory drewna” mówi  Dariusz Górski.

Biorąc pod uwagę obroty Stolbud Włoszczowa uplasował się na 38 miejscu pośród największych producentów stolarki (dane z 2007r), z udziałem w rynku na poziomie 5-7%. Ale w dzisiejszym biznesie niezwykle ważna jest marka firmy. Stolbud Włoszczowa bardzo uważnie pracuje na wizerunek solidnego producenta i to procentuje. Przedsiębiorstwo plasuje się w ścisłej czołówce marek  branży. Marka znana jest ponad 45 % osób rozważających zakup okien oraz 55% osób zastanawiających się nad kupnem drzwi.

W 2008 roku Stolbud Włoszczowa wciąż konsekwentnie stawia  na energooszczędność swoich produktów. Do sprzedaży trafiło okno Capital, produkt, który cechuje najlepsza na rynku izolacyjność termiczna (Uw=0,68W/m2K). Jego zalety sprawiły, że firma Stolbud otrzymała statuetkę Skrzydła, przyznawaną przez Kapitułę reprezentującą najważniejsze organizacje gospodarcze województwa świętokrzyskiego. Zastosowanie tego „flagowego” produktu Stolbudu daje możliwość uzyskania dla budynku, w którym znajdzie zastosowanie, lepszej klasy energetycznej wynikającej z postanowień unijnej dyrektywy 2002/91/EC.  

Stolbud Włoszczowa zyskał także uznanie organizacji branżowych. Na początku roku firma otrzymała rekomendację Związku Producentów, Dostawców i Dystrybutorów Polskie Okna i Drzwi, jako przedsiębiorstwo rzetelne i zasługująca na zaufanie nabywców. 

Mimo widma kryzysu gospodarczego Włoszczowski Stolbud z optymizmem patrzy na rok 2009. Plan sprzedaży zakłada  ponad 20% wzrost. Głównie w oparciu o rynek krajowy – ponad 70% - sprzedaży pod inwestycje – 18%  i w mniejszym stopniu na eksporcie. „Dzięki sprawnemu zarządzaniu i produktom wysokiej jakości z pewnością uda się nam ten plan zrealizować” mówi Dariusz Górski

Stolbud Włoszczowa to niewątpliwie jeden z najważniejszych graczy na rynku stolarki okiennej i drzwiowej. Firma systematycznie buduje swoją pozycję opierając się o nowoczesne technologie w produkcji  i tradycyjną, klasyczną elegancję we wzornictwie. Nowy inwestor postawił na wykorzystanie dostępnych w firmie zasobów w postaci doświadczonej, sprawnej załogi oraz postanowił spożytkować potencjał drzemiący w sprawnym zarządzaniu i marketingu. Efekty nie dają na siebie długo czekać.

więcej informacji: www.stolbud.pl

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.