Czytaj także -

Aktualne wydanie

2021 03 okladka1

Świat Szkła 03/2021

User Menu

 

 ET-160x600-PL-3

 

 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

Tagi Globalne

Wydanie Specjalne

okladka Dom inteligentny 22

(w opracowaniu) 

 dom bez barier okladka

gotowy

20200909przeciwpozarowe przegrody budowlane

 

Fasady przeszklone termika akustyka odpornosc ogniowa 2016

 

okna pasywne 2015a

 

Fotowoltaika w architekturze okladka

 

20140808Przegrody przeciwpozarowe

 

konstrukcje szklane

 

20140533 Konstrukcje przeszklone 2

 

Katalog 2021 okladka

 

banner konferencja 04 2019

 RODO

 pl 480x100 AW Banner 201208

 

baner4 abprojekt

Na 200% normy – MONTERIADA 2020 za nami. Wywiad z Pawłem Wróblewskim, Dyrektorem Zarządzającym Związku POiD
Data dodania: 18.02.20


20200205 POID Pawel Wroblewski fotoW 2019 roku rynek stolarki otworowej mógł pochwalić się w dużej mierze dobrą passą.

 

Aktualnie przedsiębiorcy muszą jednak liczyć się z rosnącymi kosztami produkcji i deficytem kadry, a także monterów.

 

A to przecież od ich rzetelnej pracy i doświadczenia zależy niejednokrotnie zadowolenie klienta z zakupionego produktu – choć świadomość społeczna w tym zakresie nie jest jeszcze zadowalająca.

 

Dlatego tak ważna jest promocja dobrego montażu, której podjął się Związek POiD, organizując m.in. MONTERIADĘ na Targach BUDMA.

 

O tej wyjątkowej inicjatywie rozmawiamy z Pawłem Wróblewskim – Dyrektorem Zarządzającym Związku POiD.

 

20200205 POID Monteriada 2020-2

 

 

Redakcja: W 2016 roku przedstawiciele Związku POiD wraz Partnerami przyjechali na Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA z innowacyjnym, śmiałym projektem – MONTERIADĄ, czy spodziewaliście się Państwo wtedy, że zrealizujecie aż pięć jego edycji?

Paweł Wróblewski, Dyrektor Zarządzający Związku POiD: W grudniu 2014 roku Związek POiD „ruszył w Polskę” z kampanią edukacyjną „DOBRY MONTAŻ”, a już rok później zorganizowaliśmy wraz z dziesięcioma Partnerami z branży stolarki budowlanej pierwszą edycję MONTERIADY, za pomocą, której chcieliśmy wzmocnić podjęte wcześniej działania. Towarzyszyła nam ważna społeczna misja, a więc działaliśmy z równie dużą determinacją. Gdy zobaczyliśmy, jaki odbiór społeczny ma to wydarzenie, zyskaliśmy pewność, że warto pójść o krok dalej i zorganizować kolejną edycję. Dziś za nami piąta odsłona MONTERIADY, która rozpoczyna nową erę w dziejach Związku POiD na rzecz promocji dobrego montażu – wychodzimy poza branżę stolarki budowlanej i jednoczymy siły z innymi instytucjami z szeroko rozumianego sektora budowlanego, a to wszystko w trosce o jakość budownictwa w Polsce i komfort konsumentów.

 

20200205 POID Monteriada 2020-1

 

Redakcja: Na czym ta współpraca polegała?

Paweł Wróblewski: W ramach współpracy, tegoroczną MONTERIADĘ Patronatem Merytorycznym objęły aż cztery instytucje z branży budowlanej, tj.: Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA, Instytut Techniki Budowlanej, Polskie Stowarzyszenie Dekarzy oraz Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu. Takie współdziałanie to sytuacja zupełnie niecodzienna i wymagająca dla każdej ze stron, ale jakże cenna. Dzięki powyższemu wsparciu MONTERIADA mogła zyskać nowy walor edukacyjny – zaprezentowaliśmy budowę ścian domu od podstaw, na żywo. Naszym celem było pokazanie odbiorcom przekroju przez wszystkie warstwy na jednej z nich. Dzięki temu mieli oni szansę przyjrzeć się, jak powinien wyglądać każdy proces, a przede wszystkim odpowiednie połączenie stolarki otworowej z murem i izolacją termiczną. Stworzyliśmy konstrukcję o doskonałych parametrach w zakresie energooszczędności, z czego jesteśmy dumni.

 

20200205 POID Monteriada 2020-3

 

Redakcja: To było bez wątpienia ciekawe doświadczenie – zarówno dla inwestorów, jak i monterów. Budowa to żywioł, który bywa nieprzewidywalny, czy udało się Państwo go okiełznać?

Paweł Wróblewski: Na szczęście (śmiech). Prace przebiegały zgodnie z planem. Staraliśmy się jak najlepiej przygotować do tego wyzwania. Przeznaczyliśmy niezliczoną liczbę godzin na rozmowy z każdą ze stron uczestniczących w całym procesie, aby dopracować projekt w knajmniejszym detalu. Z równie dużą mocą skupiliśmy się też na doskonaleniu głównej atrakcji MONTERIADY 2020 – ściany montaży stolarki otworowej, który była usytuowana na froncie ekspozycji Związku POiD i Partnerów.

 

Redakcja: Co zatem okazało się najtrudniejsze przy organizacji tegorocznej MONTERIADY?

Paweł Wróblewski: MONTERIADA, wbrew pozorom, opiera się na skomplikowanym mechanizmie, w którym każdy trybik musi pasować do innego, tylko wówczas ta machina może działać i zachwycać swą widowiskowością. W tym roku tych „trybików” było jeszcze więcej z uwagi na rekordową liczbę atrakcji oraz Partnerów. Towarzyszyły nam takie marki jak: AERECO WENTYLACJA, Aluplast, Blachy Pruszyński, FAKRO, Glasslift, Hörmann, Klimas Wkręt-met, Lahti PRO, Marbet Bausystem, Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu, PORTA, Roto Frank, Selena, Soudal, Stanley Black & Decker, ZCB Owczary. Każda z nich zaprezentowała produkty ze swojej najnowszej oferty, omawiając ich wyróżniki podczas pokazów poszczególnych montaży. Dodatkowo, narracji ekspertów towarzyszył komentarz konferansjera – Ireneusza Bieleninika. Dzięki temu opowieści zyskały większą dynamikę i przystępność dla odbiorców. 

 

Redakcja: A właśnie! Odnieśliśmy wrażenie, że stoisko MONTERIADY wyróżniało się na hali nr 5 – emanowała z niego energia, ruch, działanie. Naszą uwagę przykuli też uczniowie, przygotowujący się do wykonywania zawodu „montera stolarki budowlanej”, którzy pojawili się w pewnym momencie na ekspozycji MONTERIADY. Co zyskali przyjeżdżając na Targi?

Paweł Wróblewski: Miło to słyszeć, taki był właśnie cel. MONTERIADA 2020 to była uczta dla wszystkich zmysłów. Trafialiśmy do odbiorców różnymi kanałami. Naszą grupą docelową byli również uczniowie, którzy, wkraczając w przestrzeń MONTERIADY, otrzymali przede wszystkim porządną porcję praktycznej wiedzy. Zapoznali się z zaawansowanymi technologicznie produktami, zobaczyli, jak wygląda praca montera „od kuchni”, a w głównej mierze podzielili się swoim spostrzeżeniami na temat tejże profesji podczas specjalnie zorganizowanej dla nich debaty. Teraz wnioski z tego spotkania trzeba przekuć w działanie.

 

Redakcja: MONTERIADA 2020 już za nami, jakie mają Państwo plany na najbliższy czas?

Paweł Wróblewski: Nie poprzestajemy w staraniach na rzecz urealnienia regulacji zawartych w Nowych Warunkach Technicznych, mamy zaplanowany również cykl regionalnych spotkań z małymi i średnimi producentami na temat aktualnych przepisów prawa i norm związanych z prawidłowym wprowadzaniem wyrobów budowlanych do obrotu, a także intensyfikujemy siły w przygotowaniach do zbliżającego się wielkimi krokami XI Kongresu Stolarki Polskiej, do udziału w którym już teraz serdecznie zapraszamy.

 

Redakcja: Dziękujemy za rozmowę i do zobaczenia na XI Kongresie Stolarki Polskiej.

 

 

 

wytyczne montazu

    Informacje na temat Wytycznych montażu mozna uzyskać bezpośrednio w redakcji miesięcznika Świat Szkła:

   - Agata Kostrzewa   a Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

   - Agnieszka  Roguska    a Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.  


   oraz dziale dystrybucji

   - Iwona Markowska    Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

 więcej informacji też na stronie o Wytycznych do montaż okien i drzwi zewnętrznych tzw Instrukcja RAL

 

Na 200% normy – MONTERIADA 2020 za nami. Wywiad z Pawłem Wróblewskim, Dyrektorem Zarządzającym Związku POiD

W 2019 roku rynek stolarki otworowej mógł pochwalić się w dużej mierze dobrą passą. Aktualnie przedsiębiorcy muszą jednak liczyć się z rosnącymi kosztami produkcji i deficytem kadry, a także monterów. A to przecież od ich rzetelnej pracy i doświadczenia zależy niejednokrotnie zadowolenie klienta z zakupionego produktu – choć świadomość społeczna w tym zakresie nie jest jeszcze zadowalająca. Dlatego tak ważna jest promocja dobrego montażu, której podjął się Związek POiD, organizując m.in. MONTERIADĘ na Targach BUDMA. O tej wyjątkowej inicjatywie rozmawiamy z Pawłem Wróblewskim – Dyrektorem Zarządzającym Związku POiD.

Redakcja: W 2016 roku przedstawiciele Związku POiD wraz Partnerami przyjechali na Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA z innowacyjnym, śmiałym projektem – MONTERIADĄ, czy spodziewaliście się Państwo wtedy, że zrealizujecie aż pięć jego edycji?

Paweł Wróblewski, Dyrektor Zarządzający Związku POiD: W grudniu 2014 roku Związek POiD „ruszył w Polskę” z kampanią edukacyjną „DOBRY MONTAŻ”, a już rok później zorganizowaliśmy wraz z dziesięcioma Partnerami z branży stolarki budowlanej pierwszą edycję MONTERIADY, za pomocą, której chcieliśmy wzmocnić podjęte wcześniej działania. Towarzyszyła nam ważna społeczna misja, a więc działaliśmy z równie dużą determinacją. Gdy zobaczyliśmy, jaki odbiór społeczny ma to wydarzenie, zyskaliśmy pewność, że warto pójść o krok dalej i zorganizować kolejną edycję. Dziś za nami piąta odsłona MONTERIADY, która rozpoczyna nową erę w dziejach Związku POiD na rzecz promocji dobrego montażu – wychodzimy poza branżę stolarki budowlanej i jednoczymy siły z innymi instytucjami z szeroko rozumianego sektora budowlanego, a to wszystko w trosce o jakość budownictwa w Polsce i komfort konsumentów.

Redakcja: Na czym ta współpraca polegała?

Paweł Wróblewski: W ramach współpracy, tegoroczną MONTERIADĘ Patronatem Merytorycznym objęły aż cztery instytucje z branży budowlanej, tj.: Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA, Instytut Techniki Budowlanej, Polskie Stowarzyszenie Dekarzy oraz Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu. Takie współdziałanie to sytuacja zupełnie niecodzienna i wymagająca dla każdej ze stron, ale jakże cenna. Dzięki powyższemu wsparciu MONTERIADA mogła zyskać nowy walor edukacyjny – zaprezentowaliśmy budowę ścian domu od podstaw, na żywo. Naszym celem było pokazanie odbiorcom przekroju przez wszystkie warstwy na jednej z nich. Dzięki temu mieli oni szansę przyjrzeć się, jak powinien wyglądać każdy proces, a przede wszystkim odpowiednie połączenie stolarki otworowej z murem i izolacją termiczną. Stworzyliśmy konstrukcję o doskonałych parametrach w zakresie energooszczędności, z czego jesteśmy dumni.

Redakcja: To było bez wątpienia ciekawe doświadczenie – zarówno dla inwestorów, jak i monterów. Budowa to żywioł, który bywa nieprzewidywalny, czy udało się Państwo go okiełznać?

Paweł Wróblewski: Na szczęście (śmiech). Prace przebiegały zgodnie z planem. Staraliśmy się jak najlepiej przygotować do tego wyzwania. Przeznaczyliśmy niezliczoną liczbę godzin na rozmowy z każdą ze stron uczestniczących w całym procesie, aby dopracować projekt w knajmniejszym detalu. Z równie dużą mocą skupiliśmy się też na doskonaleniu głównej atrakcji MONTERIADY 2020 – ściany montaży stolarki otworowej, który była usytuowana na froncie ekspozycji Związku POiD i Partnerów.

Redakcja: Co zatem okazało się najtrudniejsze przy organizacji tegorocznej MONTERIADY?

Paweł Wróblewski: MONTERIADA, wbrew pozorom, opiera się na skomplikowanym mechanizmie, w którym każdy trybik musi pasować do innego, tylko wówczas ta machina może działać i zachwycać swą widowiskowością. W tym roku tych „trybików” było jeszcze więcej z uwagi na rekordową liczbę atrakcji oraz Partnerów. Towarzyszyły nam takie marki jak: AERECO WENTYLACJA, Aluplast, Blachy Pruszyński, FAKRO, Glasslift, Hörmann, Klimas Wkręt-met, Lahti PRO, Marbet Bausystem, Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu, PORTA, Roto Frank, Selena, Soudal, Stanley Black & Decker, ZCB Owczary. Każda z nich zaprezentowała produkty ze swojej najnowszej oferty, omawiając ich wyróżniki podczas pokazów poszczególnych montaży. Dodatkowo, narracji ekspertów towarzyszył komentarz konferansjera – Ireneusza Bieleninika. Dzięki temu opowieści zyskały większą dynamikę i przystępność dla odbiorców.

Redakcja: A właśnie! Odnieśliśmy wrażenie, że stoisko MONTERIADY wyróżniało się na hali nr 5 – emanowała z niego energia, ruch, działanie. Naszą uwagę przykuli też uczniowie, przygotowujący się do wykonywania zawodu „montera stolarki budowlanej”, którzy pojawili się w pewnym momencie na ekspozycji MONTERIADY. Co zyskali przyjeżdżając na Targi?

Paweł Wróblewski: Miło to słyszeć, taki był właśnie cel. MONTERIADA 2020 to była uczta dla wszystkich zmysłów. Trafialiśmy do odbiorców różnymi kanałami. Naszą grupą docelową byli również uczniowie, którzy, wkraczając w przestrzeń MONTERIADY, otrzymali przede wszystkim porządną porcję praktycznej wiedzy. Zapoznali się z zaawansowanymi technologicznie produktami, zobaczyli, jak wygląda praca montera „od kuchni”, a w głównej mierze podzielili się swoim spostrzeżeniami na temat tejże profesji podczas specjalnie zorganizowanej dla nich debaty. Teraz wnioski z tego spotkania trzeba przekuć w działanie.

Redakcja: MONTERIADA 2020 już za nami, jakie mają Państwo plany na najbliższy czas?

Paweł Wróblewski: Nie poprzestajemy w staraniach na rzecz urealnienia regulacji zawartych w Nowych Warunkach Technicznych, mamy zaplanowany również cykl regionalnych spotkań z małymi i średnimi producentami na temat aktualnych przepisów prawa i norm związanych z prawidłowym wprowadzaniem wyrobów budowlanych do obrotu, a także intensyfikujemy siły w przygotowaniach do zbliżającego się wielkimi krokami XI Kongresu Stolarki Polskiej, do udziału w którym już teraz serdecznie zapraszamy.

Redakcja: Dziękujemy za rozmowę i do zobaczenia na XI Kongresie Stolarki Polskiej.

 

Czytaj także --

Czytaj także

 

 

01 chik
01 chik