Czytaj także -

Aktualne wydanie

2021 03 okladka1

Świat Szkła 03/2021

User Menu

 

 ET-160x600-PL-3

 

 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

Tagi Globalne

Wydanie Specjalne

okladka Dom inteligentny 22

(w opracowaniu) 

 dom bez barier okladka

gotowy

20200909przeciwpozarowe przegrody budowlane

 

Fasady przeszklone termika akustyka odpornosc ogniowa 2016

 

okna pasywne 2015a

 

Fotowoltaika w architekturze okladka

 

20140808Przegrody przeciwpozarowe

 

konstrukcje szklane

 

20140533 Konstrukcje przeszklone 2

 

Katalog 2021 okladka

 

banner konferencja 04 2019

 RODO

 pl 480x100 AW Banner 201208

 

baner4 abprojekt

Roto odwołuje udział w Fensterbau Frontale 2020
Data dodania: 13.03.20

„Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników i gości są najważniejsze”– mówi Marcus Sander, prezes Roto Frank FTT.

Decyzja organizatora Fensterbau Frontale o przeniesieniu targów na 16–19 czerwca 2020 r., podjęta pod wpływem rosnącego rozpowszechnienia koronawiarusa na świecie, stwarza nową sytuację dla wystawców.

Marcus Sander, prezes Roto Frank Fenster- und Türtechnologie (FTT) w specjalnym wywiadzie wyjaśnia, jak Roto ocenia obecny rozwój wydarzeń i dlaczego rezygnuje w tym roku z uczestnictwa w targach.

 

20200303roto Marcus Sander prezes Roto Frank FTT fot RotoJak ocenia Pan decyzję o odroczeniu targów w wyniku epidemii koronawirusa?
M. Sander: Ostatecznie była to jedyna słuszna decyzja i absolutnie zrozumiała. W Norymberdze w marcu prezentując konkretne przykłady chcieliśmy osobiście poinformować klientów i osoby zainteresowane z całego świata o naszych szerokich kompetencjach systemowych. Ale zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników i gości są najważniejsze.

 

Organizator targów poinformował o nowym terminie targów Fensterbau Frontale, które miałyby się odbyć w dniach 16 – 19 czerwca 2020 r. Co to oznacza dla udziału Roto?

M. Sander: Ta alternatywa pojawiła się już wcześniej w naszych kontaktach z organizatorem. Mieliśmy możliwość rozważenia argumentów i przeprowadzenia rozeznania w naszych biurach sprzedaży na całym świecie. Jako gracz globalny, Roto opiera sukces Fensterbau Frontale przede wszystkim na międzynarodowym udziale. W związku z tym poważnie oceniamy wyniki naszych wewnętrznych badań.

 

Na ich podstawie przypuszczamy, że liczba naszych międzynarodowych gości w czerwcu drastycznie spadnie w porównaniu do ostatnich targów w 2018 roku. Odpowiednie oceny opierały się przede wszystkim na znacznych wątpliwościach, czy rozwój sytuacji związanej z koronawirusem umożliwi podróżowanie bez ryzyka infekcji. Roto nie dopuści do sytuacji, która może zagrażać ludzkiemu zdrowiu. Dlatego po rozważeniu wszystkich czynników, postanowiliśmy nie brać udziału w tegorocznej edycji targów Fensterbau Frontale.

 

Odpowiedzialność ekonomiczna

Czy są też inne powody Państwa nieobecności?
M. Sander: Oczywiście wzięliśmy pod uwagę aspekt biznesowy. Faktem jest, że wydaliśmy już siedmiocyfrową kwotę w związku z przygotowaniem naszej wystawy. Wynikało to głównie z wielu zobowiązań umownych, które musiały zostać wypełnione. Udział w targach w czerwcu spowodowałby dalsze znaczące wydatki. Z punktu widzenia Roto nie jest to uzasadnione w fazie, gdy na całym świecie istnieje duża niepewność co do dalszego rozwoju biznesu. Nasza decyzja opiera się zatem na odpowiedzialności ekonomicznej za firmę, jej pracowników i właścicieli.

 

Czy Państwa obecna decyzja jest również powiedzeniem generalnie „nie” dla targów branżowych?
M. Sander: Absolutnie nie. Zespół Roto już dziś z niecierpliwością oczekuje wszystkich gości krajowych i zagranicznych, których będziemy mogli powitać w marcu 2022 r. w tej samej lokalizacji w hali 1 centrum targowego w Norymberdze. W 2020 r. mamy szczególną sytuację, którą musimy wziąć pod uwagę. Nic więcej.

 

Konsekwencje ekonomiczne są obecnie możliwe do nadrobienia

Pozostańmy przy „sytuacji szczególnej”: Rosną obawy, że koronawirus dodatkowo obciąży i tak już słabnącą gospodarkę światową. Prawie codziennie firmy publikują uzasadnione tym faktem ostrzeżenia dotyczące zysków. Czy Roto odczuwa już negatywne skutki biznesowe? Jakie są Pana oczekiwania?
M. Sander: Z powodu ograniczeń m. in. w produkcji, spowodowanych przez wystąpienie epidemii koronawirusa, nie prowadzimy aktualnie sprzedaży w Chinach. Dopiero okaże się, czy w ciągu roku uda się zrekompensować ten spadek. Wydaje się, że produkcja powoli się normalizuje. Na szczęście cała działalność Roto FTT per saldo w ciągu pierwszych dwóch miesięcy wygląda dobrze. Oznacza to nawet, że zrekompensowaliśmy spadek sprzedaży w Chinach poprzez pozytywny rozwój w innych obszarach działalności. W przypadku Roto konsekwencje kryzysu związanego z koronawirusem są obecnie opanowane. Uważam jednak, że na świecie nie osiągnął on jeszcze szczytu.

 

Wspomniał Pan właśnie, że Roto bardzo poważnie traktuje odpowiedzialność za zdrowie, szczególnie w tej sytuacji. Jak przejawia się to w prewencyjnej ochronie przed wirusami?
M. Sander: Myślę, że jesteśmy absolutnie profesjonalni w tej dziedzinie. Zaczynając od stale aktualizowanych raportów o statusie najważniejszych krajów dotkniętych epidemią, poprzez różnorodne wymagania dotyczące podróżowania, aż po zakaz spotkań z więcej niż dziesięcioma osobami. Pracownicy posiadający laptopy i służbowe telefony komórkowe, po pracy zabierają swoje urządzenia do domu, aby w razie potrzeby móc tam pracować. Należy cały czas unikać uczestnictwa w imprezach masowych powyżej 200 osób.

 

20200303roto Fenstarbau Frontale Roto odwołuje udzial

 

Różne sposoby dialogu

Wróćmy do targów. Co przygotowała dywizja technologii okien i drzwi Grupy Roto dla odwiedzających z kraju i zagranicy w marcu?
M. Sander: Dzięki całkowicie nowej architektonicznej koncepcji stoiska chcieliśmy pokazać, w jaki sposób nasze zaawansowane systemy okuć zapewniają konkretne i praktyczne korzyści dla klienta. Zamiast ekspozycji zorientowanej wyłącznie na produkt, odwiedzający mieli szansę znaleźć się w przestrzennych aranżacjach sytuacji życiowych, by na własnej skórze poczuć praktyczne właściwości i efekty działania naszych rozwiązań. Ponieważ produkty Roto na świecie obejmują wszystkie rodzaje otwierania okien i drzwi ze wszystkich materiałów, planowaliśmy podkreślić różnorodność zastosowań i opcji montażowych kompleksowego portfolio.

 

W jaki sposób chcecie Państwo przekazać zaplanowaną komunikację targową swoim grupom docelowym?
M. Sander: Nasze międzynarodowe zespoły sprzedaży pozostają w kontakcie ze swoimi obecnymi i potencjalnymi klientami na poszczególnych rynkach, aby informować ich w aktywny sposób. Odbywa się to coraz intensywniej w osobistych rozmowach, ale także przy pomocy współczesnej komunikacji cyfrowej. Nawiasem mówiąc, nie ma to nic wspólnego z koronawirusem: Na przykład tele- i wideokonferencje są sprawdzonymi formami kontaktu i nie muszą być bezosobowe.

 

 

Czytaj także --

Czytaj także

 

 

01 chik
01 chik