W krajach wysokorozwiniętych emisja CO2 pochodząca z budynków stanowi 40-50% emisji pochodzącej z całkowitego zużycia energii, dlatego też jeśli celem Unii Europejskiej jest redukcja emisji CO2 o 5-25% do roku 2020, to jest to jeden z głównych obszarów na którym należy się skoncentrować.

Phil Brown, Regulatory Marketing Manager na Europę w Pilkingtonie, wyjaśnia: „Nieumiejętność efektywnego wykorzystywania energii w Europie będzie kosztować Unię Europejską do roku 2020 setki miliardów euro. Moglibyśmy zaoszczędzić co roku zdumiewające kwoty ograniczając emisję CO2, dzięki jak najlepszemu wykorzystaniu szkła przeciwsłonecznego. Jedyne czego potrzebujemy, aby to zrealizować to wsparcie naszych działań przez przemysł oraz rząd”.

W ramach tej kampanii Pilkington zwraca się także do architektów, projektantów, specjalistów odpowiedzialnych za opracowywanie specyfikacji technicznych oraz innych przedstawicieli branży budowlanej, aby podczas pracy nad nowymi projektami budowlanymi lub większymi projektami renowacyjnymi mieli na uwadze cele UE.

Szkło przeciwsłoneczne, dzięki któremu możliwe będą oszczędności prowadzące do redukcji emisji CO2, jest powszechnie dostępne. Szkło przeciwsłoneczne umożliwia przenikanie światła słonecznego przez okna lub fasady, jednocześnie pochłaniając i odbijając dużą część ciepła słonecznego.

Dzięki temu pomieszczenia pozostają jasne, ale dużo chłodniejsze niż w przypadku użycia standardowego szkła typu float. Szyby przeciwsłoneczne marki Pilkington – od średnich do wysokoefektywnych pod względem ochrony przeciwsłonecznej – obejmują m.in. szkło z grupy Pilkington Eclipse Advantage™ oraz Pilkington Suncool™.

Obie grupy produktów są dostępne na rynku i mogłyby pomóc Unii Europejskiej w osiągnięciu jej celów. Pilkington Suncool™ to grupa wysokoefektywnych szyb przeciwsłonecznych zapewniających wysoką przepuszczalność światła widzialnego, niską przepuszczalność energii słonecznej oraz znakomitą izolacyjność cieplną – wszystko w jednym produkcie.

Pilkington Eclipse Advantage™ to asortyment szyb w szerokiej palecie barw łączących średnią ochronę przed słońcem i izolacyjność cieplną.

„Pilkington posiada fachową wiedzę i odpowiedni asortyment produktów, aby osiągnąć te cele. Wszystko, czego potrzebujemy, to odpowiednie bodźce i motywacja dla naszych partnerów handlowych w celu promocji tych rozwiązań” – podsumowuje Phil Brown.

W marcu 2007 r. głowy państw i rządy krajów UE potwierdziły potrzebę zmniejszenia emisji CO2 pochodzącej z budynków o około 300 milionów ton rocznie do roku 2020. Przywódcy UE chcą zmniejszyć o 20% ogólne zużycie energii w UE do tego czasu, redukując tym samym emisję CO2. Jeśli uda się zrealizować te plany, ogólne oszczędności energii w UE wyniosłyby równowartość 390 milionów ton ekwiwalentu ropy (paliwa umownego), co skutkowałoby zmniejszeniem emisji CO2 o 780 milionów ton.

Więcej informacji na temat oferty szyb przeciwsłonecznych: www.pilkington.pl

----------
Nazwa Pilkington jest ściśle powiązana ze szkłem od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japońską Grupę NSG. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego.

Powiększona Grupa NSG jest teraz jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych dla branży budowlanej, motoryzacyjnej i sektora szkła specjalnego. Działalność związana z produkcją prowadzona jest w ok. 30 krajach na czterech kontynentach.

Produkty sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2009 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 5,7 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 47% zrealizowano w Europie, 28% w Japonii, 13% w Ameryce Północnej, a 12% w pozostałych częściach świata.

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.