Image 

Co nowego w opakowaniach?

Trendy, wzornictwo, design nie omijają branży opakowań. Opakowanie przyciągające uwagę klientów jest niezwykle ważne z punktu widzenia producentów. Design opakowania powinien nawiązywać do historii marki oraz do samego produktu. Firma O-I tworząc nowe wzory opakowań szklanych ma na uwadze potrzeby detalistów oraz  konsumentów. Łączy sztukę projektowania opakowań z nauką o szkle, aby stworzyć nowe, innowacyjne rozwiązania. Na bazie długoletniego doświadczenia i znajomości potrzeb branży, powstaje szereg innowacyjnych projektów.

Ciekawym rozwiązaniem jest stworzona przez O-I dla niemieckiego producenta soków Angel nowa gama opakowań.  Standardowa, cylindryczna butelka wyróżniona została poprzez zastosowanie matowej, białej powłoki. Charakterystyczne opakowanie zyskało luksusowy, wyjątkowy charakter. Wyjątkowość bio-soków podkreśla także graficzny motyw oraz delikatna czcionka na przezroczystym tle.

Image 

Innym przykładem odpowiedzi na aktualne trendy w branży opakowań szklanych jest rozwiązanie wykorzystane przy tworzeniu butelki wyprodukowanej dla nadmorskiego browaru Suffolk’s Adnams Brewery. Butelka w ciemnoniebieskim kolorze z przezroczystą etykietą nawiązuje z jednej strony do aktualnych trendów, a z drugiej do orzeźwiającej bryzy morskiej kojarzącej się z miejscem pochodzenia produktu. Butelka została wyprodukowana w hucie O-I Rinteln w Niemczech, która specjalizuje się w tworzeniu szkła w niezwykłych kolorach.

Zespoły O-I, opracowując najnowsze koncepcje opakowań, mają na uwadze wygodę i potrzeby producentów oraz konsumentów, ale także kwestie ochrony środowiska naturalnego. Tradycyjna butelka „Schlegen” jest preferowanym materiałem opakowaniowym do win z regionu Mozeli i niemieckiej Hesji Nadreńskiej. Jej lżejsza wersja Lean+GreenTM, dostępna w wersji zielonego szkła bądź flintu, ułatwia transport oraz wychodzi naprzeciw potrzebom klientom troszczącym się o środowisko naturalne.

Image 

W produkcji ekologicznej wersji zużywa się ok. 75-80% szkła pochodzącego z recyklingu w przypadku butelek zielonych oraz 30-40% w przypadku butelek z flintu. Korzystanie z odnawialnych źródeł oraz ograniczenie emisji dwutlenku węgla przy produkcji nie są jedynymi zaletami Lean+GreenTM. Butelka waży o 80 g mniej niż jej standardowa wersja, w związku z czym jest przyjaźniejsza konsumentom i detalistom.

Kolejny przykład zastosowania najnowszych technologii to butelka Vortex.   Wyprodukowana dla firmy MillerCoors stanowi przykład łączenia wiedzy o szkle z innowacyjnym podejściem w zakresie technik produkcji. Specjalne wewnętrzne wytłaczanie podkreśla smak oraz umożliwia ozdobienie butelki na wiele sposobów. Technologia produkcji została opatentowana, a wykorzystanie butelki Vortex podniosło sprzedaż piwa Miller Lite o 5 %.

Innowacje to nie tylko zastosowanie najnowszych technologii ale również niestandardowe podejście do formy samego opakowania.  Efektem współpracy O-I oraz włoskiej firmy Casitalia jest niezwykły, kwadratowy słoik do dżemów Casa Giulia. Włoski przysmak sprzedawany jest w wielu krajach na rynku europejskim, azjatyckim oraz w Stanach Zjednoczonych. Jego unikalny kształt wraz z prostą, jasną etykietą podkreśla autentyczność produktu, na czym zależało producentom. Ergonomiczny kształt ułatwia z kolei transport i rozwiązuje wiele  problemów logistycznych, z którymi spotykają się firmy przewożące produkty w tradycyjnych stożkowatych lub cylindrycznych opakowaniach.

ImageImage 

Branża opakowań, podobnie jak inne, ulega modom i trendom. Idealne odpakowanie to takie, które spełnia wymagania konsumentów i producentów. Jest  wygodne, wykonane z najwyższej jakości materiałów, posiada ciekawy design oraz dba o środowisko naturalne.  Specjalistyczne zespoły ds. badań i rozwoju, marketingu oraz innowacji O-I, mając na uwadze fakt, że ulepszenia to przede wszystkim wygoda, bezpieczeństwo oraz funkcjonalność, tworzą opakowania łączące wszystkie te cechy.

_____________
O firmie

ImageWielokrotnie w ciągu każdego dnia produkty firmy O-I pozwalają dostarczyć nabywcom najbardziej znane produkty na całym świecie. Firma jest liderem na rynkach Europy, Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej oraz w regionie Azji i Pacyfiku i oferuje szklane opakowania podlegające w całości recyklingowi, umożliwiające zachowanie doskonałego smaku, czystości, atrakcyjności wizualnej i korzyści związanych z wartością produktów klientów firmy. Firma powstała w 1903 r. i zatrudnia obecnie ponad 24 000 osób w 81 zakładach produkcyjnych w 22 krajach. W 2009 r. sprzedaż netto z działalności w dziedzinie produkcji szkła wyniosła 7,1 mld USD.

W Polsce koncern OWENS-ILLINOIS posiada następujące zakłady produkcyjne – Hutę  Szkła Jarosław i Hutę Szkła Antoninek, które współpracują z renomowanymi  krajowymi i międzynarodowymi klientami z branży produkcji odżywek dla dzieci, soków, przetwórstwa żywności oraz piwa.

Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie internetowej: www.o-i.com

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.