System Kalypso®
Unikalny i opatentowany system fotowoltaiczny Kalypso® może być użyty do budowy wszelkiego rodzaju połaci dachowych, od niewielkich, na przykład w domach mieszkalnych do dużych powierzchni, na przykład na obiektach handlowych.

Wszystkie elementy mają dłuższy okres trwałości i są zatwierdzonymi i dobrze znanymi produktami budowlanymi. Kup cały system z jednego źródła!

Dach izolowany
Płyty warstwowe Solartherm®  tworzą izolowany i wodoszczelny dach. Szybkie w montażu dzięki szerokiej gamie akcesoriów, Solartherm® są łatwym i ekonomicznym sposobem na trwałe pokrycie dachowe. System Kalypso®, dostępny w wielu kolorach i powłokach,  zaspokaja również potrzeby architektoniczne.

Stacja Solar Power
Ogniwa fotowoltaiczne, zintegrowane w moduły, umieszczane są na opatentowanych panelach dachowych Solartherm® co zapewnia optymalną wentylację dla lepszej sprawności elektrycznej. Każdy moduł jest w pełni wyposażony w kable, złącza i odpowiednią liczbę i rodzaj przetworników.

Image

Zalety:
• Niezawodny, kompletny i zatwierdzony system
• Moc maksymalna powierzchni: 140 Wp / m²
• Maksymalna trwałość, dzięki jakości komponentów:
   - Wysoka odporność stali ArcelorMittal
   - Wysoka wydajność powłoki 60μ
   - Przetworniki SMA
   - Moduły Suntech
• Innowacyjny i opatentowany system mocowania Ondafix®
• Duży wybór kolorów
• Bardzo szybki, łatwy i ekonomiczny montaż
• Brak perforacji płyt warstwowych podczas instalacji
• Bardzo ograniczone straty wydajności dzięki pełnej wentylacji płyty

                               Projekty z wykorzystaniem Kalypso® :                           

Zajezdnia tramwajowa w Jaén, Hiszpania


Zgodnie z polityką Ministerstwa Infrastruktury, w hiszpańskim Jaén zbudowano skuteczny system komunikacji tramwajowej zgodny z uwarunkowaniem środowiskowym. Jego centralnym punktem jest zespół zajezdni oraz hal warsztatowych, do którego budowy ArcelorMittal dostarczył blachę dachową Hacierco oraz system fotowoltaiczny Kalypso.

Image

Panele fotowoltaiczne Kalypso firmy ArcelorMittal

Nowy system komunikacyjny został zbudowany do obsługi odcinka o długości 4,7 km dla 2 linii tramwajowych, składających się z 10 przystanków. Jego zadaniem jest szybka oraz skuteczna komunikacja pomiędzy najważniejszymi punktami miasta w osi północ - południe, zapewniająca równocześnie dostęp do centrum miasta oraz integralność z dworcami: kolejowym oraz autobusowym. Wspomniane cechy są niezbędnymi atutami stanowiącymi dowód skuteczności zastosowanych rozwiązań w procesie jego wdrażania.

Zespół zajezdni oraz hal warsztatowych tramwajowego systemu komunikacyjnego zajmuje łączną powierzchnię 22 480 m2. Posiada on możliwość przyjęcia pod dach ośmiu pojazdów, z możliwością zwiększenia ich w przyszłości o kolejne cztery.

Składa się on z poniższych instalacji:
–    zespołu hal warsztatowych oraz zajezdni, w których poza miejscami obsługi technicznej znajduje się również strefa nadzoru i kontroli systemu komunikacyjnego;
–    stacji serwisowej;
–    miejsc postojowych.

Image

Widok na dach z panelami fotowoltaicznymi

Budynek z warsztatami oraz zajezdniami jest strategicznym obiektem, gdyż znajduje się w nim centrum kontroli zarządzające rzeczywistym czasem użytkowania systemu tramwajowego. Projekt ten składa się z budynku o powierzchni 6 970 m2 położonego na jednej płaszczyźnie, podzielonego na trzy części: warsztat, magazyny oraz strefę przeznaczoną na szatnie i obszar kontroli oraz pomieszczenia biurowe. W warsztacie można wykonywać usługi takie jak: malowanie, serwisowanie kół, ponadto znajdują się w nim dwie linie służące do obsługi technicznej, myjnia oraz strefa postojowa. Obszar magazynów dzieli się na dwie główne strefy: magazyn z urządzeniami stałymi oraz ruchomymi. Przestrzeń biurowa zorganizowana jest wokół patio wraz z galerią w kształcie litery U, w której znajdują się rożne lokale, stołówka oraz szatnie dla personelu.

Cały budynek jest zbudowany z konstrukcji stalowej typu S275. Podzielony jest on na sześć naw. Wszystkie nawy zbudowane są z dźwigarów IPE oraz słupów HEB (IPE w bramach wjazdowych), które podtrzymują poprzecznice wykonane z IPE. Górne belki ukośne zarówno na fasadzie jak i na dachu wykonane są z profili kątowych.

Image

Widok z góry na zajezdnię

Stacja serwisowa znajduje się przy głównym wejściu. Budynek ten przypomina kontener, którego jeden z narożników jest nieco obniżony i przykryty stalą odporną na korozję atmosferyczną. W przyszłości budynek ten może być wykorzystany, jako przestrzeń dla bazy biurowej.

ArcelorMittal dostarczył swój profil Hacierco 4.250.46 D jako blachę dachową do systemu izolacji oraz system fotowoltaiczny Kalypso do przykrycia dachu, składający się z 234 modułów Suntech STP-24 Vb, podzielonych na 18 13-modułowych rzędów, połączonych szeregowo wraz z dziewięcioma inwerterami Sunny MiniCentral  7000 TL firmy SMA na zainstalowaną moc 65,52 kWp.

Zleceniodawca :
Rada Miasta Andaluzja

Biuro projektów :
Genova Ingeniería

Wykonawca :
Tranvía de Jaén UTE
Installers: Meinsur and Innovasolar


Text: Constructalia by ArcelorMittal

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.