20131129MFO2MFO SA, lider polskiego rynku zimnogiętych profili stalowych, planuje pozyskanie kapitału poprzez emisję akcji na GPW.

 

Spółka planuje na przełomie roku przeprowadzić ofertę publiczną, a środki z emisji zamierza przeznaczyć m.in. na zwiększenie mocy produkcyjnych oraz wprowadzenie do oferty nowych, innowacyjnych produktów.

 

Doradcami Spółki w procesie oferty publicznej są: Millennium Dom Maklerski, który pełni rolę oferującego, kancelaria prawna Wardyński i Wspólnicy sp.k., audytorem jest ECA Seredyński i Wspólnicy sp.k.

 

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O MFO SA

MFO SA, działająca od 2000 roku (początkowo jako Sp. z o.o.), jest liderem polskiego rynku zimnogiętych profili stalowych. Spółka produkuje przede wszystkim profile zimnogięte dla wytwórców stolarki okiennej z PCV oraz profile specjalne zimnogięte dla branży konstrukcyjnej, automotive, instalatorskiej i klimatyzacyjnej. W zakres działalności MFO wchodzi również produkcja profili zimnogiętych do suchej zabudowy gipsowo-kartonowej.

Spółka oferuje bardzo szeroki i zróżnicowany asortyment wyrobów, obejmujący profile w ponad 1000 wymiarach i kształtach do wszystkich systemów okiennych, zabudów gipsowo-kartonowych, jak również szeroki wybór kształtowników specjalnych, które są produkowane w oparciu o dokumentację zamawiającego lub według dokumentacji opracowanej przez dział techniczny Spółki. Spółka produkuje profile stalowe zimnogięte z blach zimno i gorącowalcowanych.

 

MFO SA opiera swą działalność na sprzedaży wyrobów własnych. Ich udział w przychodach ze sprzedaży wynosił w latach 2010-2012 od 96,62% do 98,13%.

Produkcja Spółki odbywa się w zakładzie w Kożuszkach Parcel k/Sochaczewa. Dzięki nowoczesnemu parkowi maszynowemu MFO SA zapewnia krótki czas realizacji zamówień dla klientów oraz wysoką jakość profili.

MFO SA wielokrotnie pozyskiwała środki z Unii Europejskiej na rozwój i unowocześnienie prowadzonej działalności. Obecnie Spółka jest na etapie wdrażania opracowanych przez siebie dwóch innowacyjnych projektów, na które w 2013 roku pozyskała dotacje w wysokości 7,2 mln zł.

Spółka od lat notuje bardzo dobre wyniki finansowe. W 2012 roku MFO SA wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 162,5 mln zł (wzrost o 11,3% w porównaniu do roku 2011 r.) oraz zysk netto sięgający 4,94 mln zł (wzrost o 16,6%).

MFO SA jest laureatem wielu prestiżowych nagród, przyznanych w uznaniu dla dynamicznego rozwoju Spółki. Są wśród nich Diamenty Forbesa (lata 2012-2013), Gazele Biznesu (lata 2005-2012) czy wyróżnienie Lider Rynku Stolarski Budowlanej (lata 2006-2012) przyznawane przez Forum Branżowe.

Największym akcjonariuszem MFO SA jest Tomasz Mirski, Prezes Zarządu Spółki. Na koniec 2012 roku Spółka zatrudniała 131 osób.

 

20131129MFO1

 

ASORTYMENT

Asortyment produktowy MFO SA obejmuje:
- Profile okienne - stosowane jako wzmocnienia do stolarki okiennej PCV, produkowane w zróżnicowanych typach i kształtach do większości systemów okiennych w tym: Aluplast, Kamerling, Plustec, Rehau, Roplasto, Schucko, Spectus, Trocal, Veka, KBE, Avangarde, Deco. Firma produkuje profile okienne dla ponad 400 odbiorców między innymi w Polsce, Niemczech, Austrii, Rumunii, Włoszech, Hiszpanii, Cyprze, Litwie, Estonii, Słowacji, Czechach, Rosji, Meksyku, Argentynie i Gwatemali. Pozycja rynkowa MFO w zakresie tego rodzaju asortymentu oceniana jest przez Zarząd na ok. 25% rynku krajowego.
- Profile specjalne - adresowane są do odbiorców z sektora budownictwa, elementów konstrukcyjnych, automotive, branży klimatyzacyjnej, instalatorskiej i elementów wyposażenia wnętrz. Wśród odbiorców MFO tego rodzaju produktów są firmy między innymi z Polski, Austrii, Niemiec, Szwecji, Holandii, Francji i Belgii.
- Profile GK - przeznaczone są do budowy konstrukcji z zastosowaniem płyt gipsowo-kartonowych, a stosowane głównie przez podmioty z branży budowlano-montażowej.

 

PRODUKCJA

Produkcja Spółki odbywa się w zakładzie w Kożuszkach Parcel k/Sochaczewa. Dzięki nowoczesnemu parkowi maszynowemu MFO SA zapewnia krótki czas realizacji zamówień dla klientów oraz wysoką jakość profili.

Produkcja prowadzona jest w oparciu o wewnętrzne procedury systemowe i najwyższe standardy odpowiadające wymogom europejskich norm zharmonizowanych, w tym PN EN ISO 9001, PN EN 10162. Zgodność stosowanych przez MFO procedur zarządczych potwierdzają cykliczne audyty zewnętrzne przeprowadzane przez niezależną, szwajcarską jednostkę audytorską SGS i brytyjską jednostkę akredytującą UKAS. Ponadto procedury kontroli jakości oraz jakość samych wyrobów, tj. kształtowników stalowych, są dodatkowo weryfikowane przez niezależny instytut badań i certyfikacji - Zespół Ośrodków Kwalifikacji Jakości Wyrobów SIMPTEST, który dokonuje badania: kontroli warunków organizacyjno-technicznych w tym zakładowej kontroli produkcji, a także właściwości mechanicznych i chemicznych i fizycznych produkowanych kształtowników stalowych.

 

WŁASNA KOMÓRKA PROJEKTOWA

MFO SA posiada własną komórkę projektową, odpowiedzialną za projektowanie i rozwój produktów i technologii produkcyjnych. Niektóre ze stworzonych przez Spółkę produktów i technologii mają charakter unikatowy, nieznany i niestosowany dotychczas na świecie. Technologie te, jako innowacje, zostały objęte zgłoszeniami patentowymi do Urzędu Patentowego RP. W efekcie zwiększa to atrakcyjność oferty Spółki i umacnia jej pozycję konkurencyjną.

MFO opracowało także i opatentowało technologię „MFO ECO technology” pozwalającą na oszczędzanie ilości stali użytej do produkcji profili, co wpływa na obniżenie kosztów zakupu surowców i jednocześnie wpływa na cenę finalną produktów.

 

SPRZEDAŻ

MFO SA prowadzi sprzedaż wyrobów zarówno w Polsce jak i za granicą, systematycznie zwiększając udział eksportu w strukturze przychodów. W latach 2010-2012 wartość eksportu Spółki wzrosła ponad dwukrotnie, a jego udział w strukturze przychodów przekroczył 27%. W ciągu dziewięciu miesięcy 2013 r. udział eksportu w przychodach przekroczył 41%.

Sprzedaż eksportowa Spółki realizowana jest do krajów europejskich, do Rosji oraz do krajów Ameryki Południowej. Największy udział w eksporcie Spółki w 2012 roku miały Niemcy (21,5%), Litwa (15,6%) i Francja (14,7%).

Sprzedaż produktów Spółki odbywa się w oparciu o ramowe umowy współpracy i zamówienia handlowe. Spółka posiada ponad 400 czynnych odbiorców produktów. Portfel kontrahentów jest rozdrobniony w stopniu gwarantującym brak uzależnienia od kluczowych odbiorców.

 


Jesteśmy liderem branży zimnogiętych profili stalowych w Polsce. Mamy własną komórkę odpowiedzialną za projektowanie i rozwój produktów oraz technologii produkcyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie stworzyć produkty na indywidualne zamówienia, oraz produkty i technologie o unikatowym, nieznanym i niestosowanym dotychczas na świecie charakterze. Mamy własne patenty oraz zgłoszenia patentowe, co dodatkowo wzmacnia naszą pozycję konkurencyjną. W ciągu 10-lat zainwestowaliśmy ponad 31,5 mln zł, dzięki czemu jesteśmy dziś jednym z najnowocześniejszych producentów profili stalowych w Europie. Obecnie planujemy kolejne inwestycje związane ze zwiększeniem mocy produkcyjnych oraz wprowadzeniem do oferty nowych, innowacyjnych produktów, co pozwoli nam na efektywniejsze konkurowanie z najbardziej liczącymi się podmiotami na rynku europejskim oraz wejście w segmenty rynku charakteryzujące się wyższą marżowością – powiedział Tomasz Mirski, Prezes Zarządu MFO S.A.

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.