Pilkington Automotive Poland Sp. z o.o. – producent szyb samochodowych dla czołowych światowych marek – otrzymał prestiżową nagrodę Złota Moto Idea, w kategorii Top Investment, w uznaniu inwestycji realizowanych w przemyśle motoryzacyjnym. 
W dniach 8-9 kwietnia 2014 r. w Katowicach miała miejsce 5.

 

20140423Prezes Pilkington R Jania drugi od lewej odbiera nagrode Moto Idea

 

Konferencja Moto Idea, skupiająca producentów z branży motoryzacyjnej, dyskutujących o najważniejszych zmianach i wyzwaniach dla firm na rynku polskim, europejskim i światowym. Tegoroczne spotkanie zakończyło się wręczeniem nagród pięciolecia Moto Idea dla najlepszych rozwiązań i przedsiębiorstw motoryzacyjnych w trzech kategoriach: Market Leader, Top Supplier oraz Top Investment.

 

W tej ostatniej kategorii wyróżnienie przyznawane jest podmiotom i przedsięwzięciom, które w ostatnich latach realizowały znaczne inwestycje i wpłynęły na sektor motoryzacyjny oraz region, w którym działają. W tegorocznej edycji Złotą Moto Ideę w kategorii Top Investment, otrzymała firma Pilkington Automotive Poland Sp. z o.o. – należąca do NSG Group – producent szkła dla motoryzacji, który w Chmielowie uruchomił nowoczesną fabrykę szyb samochodowych dla czołowych światowych marek.

 

20140423Prezes Pilkington R Jania odbiera nagrode Moto Idea


„Wzrost zapotrzebowania na wysokiej jakości produkty dla rynku samochodowego prowadzi do naszego ciągłego rozwoju i realizowania kolejnych inwestycji” – powiedział Ryszard Jania, Prezes Pilkington Automotive Poland. „Nagroda, przyznana przez kapitułę konkursu Moto Idea, jest dla nas wyróżnieniem i uhonorowaniem naszych działań. Mamy nadzieję, że te inwestycje pozytywnie wpłyną na sektor motoryzacyjny, ale także przełożą się na wzrost zatrudnienia i przyczynią się do rozwoju gospodarczego regionu”.


Szyby samochodowe z Chmielowa
Fabryka w Chmielowie k. Tarnobrzega to drugi, obok Sandomierza, zakład Pilkington Automotive Poland w Polsce, wytwarzający przednie szyby samochodowe dla marek takich jak General Motors, Ford, Volkswagen, Fiat, a także szyby do pojazdów ciężarowych MAN, DAF, Mercedes i Volvo.


W nowym zakładzie, o powierzchni ponad 50 tys. m2, działają dwie innowacyjne linie do produkcji szyb laminowanych oraz linia enkapsulacji szyb samochodowych. Uruchomiona zostanie kolejna linia do produkcji bocznych szyb samochodowych. Inwestycja Pilkington Automotive Poland w Chmielowie została uznana przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) największą zagraniczną inwestycją w Polsce, w roku 2011.

 

Projekt jest realizowany z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 4.5.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, o łącznej wartość 450 mln złotych. Efektem tego działania jest kilkaset nowych miejsc pracy dla osób z regionu tarnobrzeskiego.


5 lat Moto Idea
W tym roku miała miejsce 5. edycja Moto Idea, największego spotkania branży Automotive w Polsce, w którym udział biorą przedstawiciele kadry zarządzającej firm produkcyjnych sektora motoryzacyjnego, oraz branż takich jak: robotyka, przemysł ciężki, przetwórstwo i wytwarzanie tworzyw sztucznych, leasing, firmy certyfikujące, kancelarie prawne, środowiska naukowe i akademickie.

 

20140423Prezes Pilkington R Jania w srodku odbiera nagrode Moto Idea

 

Do tej pory udział w konferencji wzięło ponad 450 uczestników z kraju i z zagranicy, a wystąpiło niemal 100 prelegentów. Podczas tegorocznej edycji przyznano także specjalną nagrodę – The Best Speaker – za najlepsze wystąpienie. Wyróżnienie to otrzymali Ryszard Jania, Prezes Pilkington Automotive Poland oraz Konrad Grohs z firmy Fanuca.


Statuetki Moto Idea przyznawane są od 2010 roku firmom, wyróżniającym się na polskim rynku. Nominowani do konkursu kandydaci, zapraszani są do udziału na podstawie opinii wydanej przez Kapitułę Konkursu, składającą się z autorytetów przemysłu motoryzacyjnego oraz zwycięzców poprzednich edycji.


-----------

Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego.

Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej.

Produkcja odbywa się w 29 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2013 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,87 miliardów euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 36% zrealizowano w Europie, 23% w Japonii, 15% w Ameryce Północnej, a 26% w pozostałych częściach świata.


Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.pilkington.pl

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.