BAU 2019 było kolejnym rekordowym wydarzeniem. Na powierzchni wystawienniczej o łącznej powierzchni 200 000 m2 - 2250 wystawców z 45 krajów zaprezentowało swoje produkty i rozwiązania dla sektora budowlanego.
Liczba odwiedzających wyniosła 250 000, a dane dla gości spoza Niemiec wspięły się na nowy rekord: 85 000 odwiedzających z ponad 150 krajów.
Wszystko to podkreśla status BAU jako „Światowych wiodących targów architektury, materiałów i systemów”.
Co czwarty odwiedzający pochodził z sektorów architektury, inżynierii i planowania. Wiceprezes Zarządu Reinhard Pfeiffer jest bardzo zadowolony z sukcesu BAU 2019:
— Zainteresowanie odwiedzających budynkami w zakresie automatyzacji budynków i BAU IT pokazuje, że temat cyfryzacji zyskuje na popularności. Dzięki kluczowym tematom, które wybraliśmy dla BAU 2019, skupiliśmy się już na cyfrowej transformacji.
Dieter Schäfer, przewodniczący Rady Doradczej Wystawy BAU, również był zadowolony z wyników: — Dla wystawców BAU 2019 było bardzo udane.
Były dwa główne powody: po pierwsze poprawiła się jakość odwiedzających i międzynarodowy spread między nimi; po drugie, fakt, że Messe München wytyczył dodatkową przestrzeń wystawienniczą, a tym samym rozwinął wyjątkowy wachlarz tematów, jakie objęły BAU.
Jak bardzo zadowoleni byli wystawcy z BAU 2019, widać również w ankiecie przeprowadzonej przez agencję badania opinii publicznej Gelszus:
- 97% ankietowanych wystawców oceniło targi jako „doskonałe do dobrych”,
- 95% stwierdziło, że uznało to wydarzenie za wiodące targi branżowe,
- 94% wystawców przyznało najwyższe oceny za jakość odwiedzających,
- 92% dało taką samą ocenę międzynarodowemu spreadowi wśród odwiedzających.
Na pytanie, jak widzą obecną sytuację gospodarczą w swoim sektorze, 94% wystawców stwierdziło, że było jest „doskonała do dobrej”.
Gościom z zagranicy przewodziły ponownie sąsiednie kraje: Austria, Szwajcaria i Włochy.
Duże wzrosty liczby odwiedzających z Federacji Rosyjskiej (ponad 4000 odwiedzających w tym roku) i Chin (ponad 3500) stawiają te kraje odpowiednio na czwartym i piątym miejscu, jak dotąd najwyższym.
W tym roku po raz pierwszy Izrael znalazł się w pierwszej dziesiątce w tabeli dla gości. Również duże wspólne stoisko firm z Izraela było jedną z atrakcji w sali IT.
W związku z rosnącym znaczeniem cyfryzacji w branży budowlanej, organizator targów BAU, Messe München, zaprezentował cyfrową platformę DigitalBAU – nową koncepcję targów – we współpracy z niemieckim stowarzyszeniem oprogramowania budowlanego (Bundesverband Bausoftware - BVBS).
Dyrektor zarządzający BVBS, Michael Fritz, jest przekonany, że nowe wydarzenie zakończy się sukcesem:
— Dostrzegamy duży popyt wśród wszystkich dostawców aplikacji cyfrowych, aby ustanowić kolejne targi obok już bardzo udanego BAU. Planiści, firmy budowlane i specjaliści muszą wiedzieć o nadchodzących wyzwaniach, a dzięki digitalBAU oferujemy im doskonałą okazję.
DigitalBAU odbędzie się po raz pierwszy w Kolonii, w dniach od 11 do 13 lutego 2020 r.
BAU 2019 został oficjalnie otwarty przez Gunthera Adlera, sekretarza stanu w Federalnym Ministerstwie Spraw Wewnętrznych, Budownictwa i Wspólnoty (BMI).
W swoim przemówieniu podkreślił zarówno wysoki status branży budowlanej, jak i targów.
Długa Noc Architektury
Ponad 35 000 fanów architektury obejrzało od środka mnóstwo ciekawych w trakcie piątej „Długiej nocy architektury” („Long Night of Architecture” – LNA), organizowanej przez targi BAU 2019.
— Monachium jest tak różnorodne i ekscytujące, a kiedy dobrze się przyjrzeć, widać wiele interesujących budynków.
Długa Noc Architektury w tym roku była piątą okazją do doświadczenia niesamowitego krajobrazu architektonicznego miasta z bliska — i znów była wielkim hitem — powiedział wiceprzewodniczący zarządu Messe München, dr Reinhard Pfeiffer .
W tym roku w programie było 76 budynków i projektów. Odwiedzający mieli do wyboru siedem różnych linii autobusowych do różnych budynków biorących udział w programie.
Centralnym punktem wyjścia dla wszystkich uczestników był Odeonsplatz, z którego siedem autobusów wahadłowych ruszyło na wolne wycieczki. Trasy przecinały się w określonych punktach, co dawało odwiedzającym możliwość łączenia różnych tras.
Siedem tematycznych wycieczek oferowanych wyłącznie wystawcom i zwiedzającym BAU zostało zarezerwowanych z dużym wyprzedzeniem.
Dla odwiedzających branżę była to kolejna atrakcja kulturalna podczas ich wizyty w Monachium. Różnorodna mieszanka budynków oferowała coś dla każdego.
Można było np. wybierać między KARE Kraftwerk, siedzibą firmy OSRAM i kościołem Najświętszego Serca. Wśród 76 budynków znalazły się również 22 nowe, takie jak Showpalast München, biblioteka Monacensia i Centrum Nauki i Innowacji Steelcase.
Szczegółowe informacje na temat „Long Night of Architecture” można znaleźć na stronie: www.lange-nacht-der-architektur.de.
Kolejna edycja targów BAU odbędzie się w dniach 11-16 stycznia 2021 roku w Messe München Center.
Więcej informacji o BAU 2019:
www.bau-muenchen.com
http://mag.bau-muenchen.com
https://www.facebook.com/BAUMuenchen
https://twitter.com/BAU_Muenchen
linkedin.com/company/baumuenchen
Galeria zdjęć z targów BAU 2019 po tym linkiem:
Opisy prezentacji targowych w artykule M. Kozłowskiego: BAU 2019 okiem naukowca i konstruktora, dostępnym pod tym linkiem:
Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym
Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne
Więcej informacji: Świat Szkła 3/2019