Czytaj także -

Aktualne wydanie

2020 07 okladka

Świat Szkła 07-08/2020

User Menu

 20191104-V1-BANNER-160x600-POL

 

 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

Wydanie Specjalne

okladka Dom inteligentny 22

(w opracowaniu) 

 dom bez barier okladka

gotowy

Fasady przeszklone termika akustyka odpornosc ogniowa 2016

 

okna pasywne 2015a

 

Fotowoltaika w architekturze okladka

 

20140808Przegrody przeciwpozarowe

 

konstrukcje szklane

 

20140533 Konstrukcje przeszklone 2

 

katalog 2018 a

 

banner konferencja 04 2019

 RODO

 

 Baner 2

Przyszłościowa, ulepszona zdalna usługa oparta na danych IoT
Data dodania: 22.02.20

W kontekście nowoczesnego, zglobalizowanego i wysoce zdigitalizowanego (cyfrowego) świata sukces zakładów przetwórstwa szkła w dużej mierze zależy od tego, jak dobrze wykorzystują najnowsze technologie oparte na IoT (Internecie Rzeczy).

 

Możliwość automatyzacji i ilość inteligentnych danych udostępnianych przez IoT to dwa podstawowe czynniki, które określają wydajność firmy, szybkość działania, a ostatecznie konkurencyjność. Nic dziwnego, że najbardziej postępowi przetwórcy szkła szukają sposobów na wykorzystanie tej szczególnej niszy.

 

2020 02 42 1 

 

Po raz pierwszy w tym roku liczba ładunków szkła przetwarzanych przez maszyny do przetwarzania szkła, połączone z platformą GLASTON Insight opartą na IoT, osiągnęła pożądany milion. Takt ten powinien zainteresować nie tylko użytkowników tej technologii, ale również całą społeczność zajmującą się obróbką szkła.

 

GLASTON Insight, platforma, która w bardzo krótkim czasie zwróciła uwagę niektórych najbardziej prężnych i perspektywicznych graczy w branży szklarskich, wykorzystuje IoT (Internet Rzeczy) do monitorowania online nowoczesnych maszyn do obróbki cieplnej tafli szkła.

 

Nie tylko zapewnia natychmiastowe informacje zwrotne na temat procedur produkcyjnych, umożliwia zdalne wsparcie np. serwisowe i zapewnia zalecenia operacyjne, ale w dłuższej perspektywie pomaga również każdemu użytkownikowi stać się lepszym profesjonalistą w branży szklarskiej.

 

Wspomniane narzędzie dokonuje tego poprzez gromadzenie danych dotyczących przetwarzania szkła, a zatem ciągłe powiększanie i pomnażanie własnej wiedzy. Teoretycznie z każdą minutą nowe partie szkła przetwarzane gdzieś na świecie stale powiększają zasoby wiedzy platformy, wprowadzając coraz więcej cennej inteligencji do globalnego krajobrazu produkcji wyrobów szklanych.

 

2020 02 42 2 

 

Wzajemne połączenie umożliwia natychmiastowe wsparcie w przypadku pojawienia się problemu
W przypadku firm przetwarzających szkło korzyści wynikające z wzajemnego połączenia są liczne. Oprócz zdalnego dostępu do danych z maszyn do hartowania lub laminowania szkła, mogą zarządzać swoimi maszynami szklarskimi w czasie rzeczywistym i niezależnie od miejsca ich lokalizacji. Analizy oparte na IoT umożliwiają samodzielne „uczenie maszynowe” (samouczące się algorytmy, czyli elementy sztucznej inteligencji), co pozwala przetwórcom szkła uzyskiwać lepszą wydajność przy wyższej jakości.

 

Wyobraźmy sobie, że potrzebna jest specjalistyczna pomoc przy serwisie lub naprawie maszyny szklarskiej lub przy optymalizacji procesu produkcji. I do tego natychmiast, w tym momencie. Połączenie online umożliwia zdalny dostęp do ważnych danych związanych z maszyną szklarską. Dla inżynierów utrzymania ruchu jest to narzędzie do analizy usterek bez fizycznej obecności w fabryce. Taki zdalny dostęp jest już dobrze znanym i sprawdzonym narzędziem do rozwiązywania problemów wśród wiodących producentów maszyn w branży.

 

IoT zapewnia teraz dodatkowe, szybkie rozwiązywanie problemów, zdalne dostrajanie maszyn i odpowiednie propozycje działań. Ponadto pomaga ograniczyć niepotrzebne przerwy serwisowe i natychmiast poprawić jakość produktu końcowego.

 

To prawda, że tego typu rozwiązania do gromadzenia danych i obsługi serwerów w chmurze dla przemysłu szklarskiego wciąż się rozwijają. Mimo to wiele problemów można rozwiązać zdalnie, gdy potrzebujesz tego wsparcia od razu.

 

 

Przyszłość zdalnego wsparcia
Obecnie możliwości zdalnego wsparcia oparte są głównie na alarmach i danych automatycznie wypływających z maszyn. W niedalekiej przyszłości będą one jednak obejmować wirtualnego asystenta, który będzie w stanie „zobaczyć to, co widzi operator maszyny”.

 

Ekspert wyposażony w ekrany umożliwiające transmisję „na żywo”, dostarczające danych IoT i różnorodne analizy, zbada występujacy problem, dostosuje procedury i uruchomi kolejne procesy produkcyjne wykonywane przez maszyny szklarskie aby sprawdzić, czy problem został optymalnie rozwiązany.

 

Na przykład, jeśli zauważysz jakiekolwiek problemy z jakością, będziesz w stanie „na bieżąco” zarejestrować proces produkcji i natychmiast udostępnić go ekspertowi siedzącemu w dowolnym miejscu na świecie, który jest w stanie zdalnie udzielić wsparcia. Tak więc usługa zdalna w przyszłości zostanie rozszerzona o narzędzie wielofunkcyjne, stanowiące o dużej o wartości dodanej, nie tylko w przypadku rozwiązywania prostych problemów.


Mimo, że opisywana platforma technologiczna wciąż znajduje się w fazie testów, mobilne narzędzia do zdalnego połączenia i tworzenia „wirtualnej rzeczywistości” świetnie sobie radzą w budowaniu potężnego zespołu, zwłaszcza w połączeniu z ekspertami nadzorującymi procesy produkcyjne i maszyny szklarskie. Wkrótce każdy operator maszyny lub nadzorca procesu produkcyjnego będzie mógł doświadczyć wszystkich zalet i korzyści związanych z tą technologią opartą na IoT.

 

Dla bardziej zintegrowanego przemysłu szklarskiego
W dzisiejszych czasach nie tylko my, ludzie, codziennie korzystamy z wielu sieci społecznościowych, aby się ze sobą łączyć, uczyć czegoś nowego i wspierać się nawzajem. Również maszyny mają własne sieci, co pomaga im rozwijać „maszynową inteligencję” i uzyskiwać wsparcie.

 

W tym sensie, podobnie jak Facebook i Snapchat w świecie ludzi, funkcjonuje GLASTON Insight łączący maszyny szklarskie. Jest to korzystne dla całej branży, a im wyższa jest liczba użytkowników tej aplikacji, tym większa jest jej wartość.


www.glastory.net 


Robert Kraus
Wiceprezes ds. Technologii Usług
GLASTON

2020 02 42 5 

 

 

 

 

 

 

 

 

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym 

Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne 
Więcej informacji:  Świat Szkła 02/2020
   

 

 

Czytaj także --

Czytaj także

 

 

01 chik
01 chik