Blisko 1,6 tys. osób zgromadziła jesienna edycja targów Shopping Center Forum 2017 CEE Edition – największego spotkania przedstawicieli sektora retail w Polsce i Europie Środkowej. Wśród uczestników, którzy w dniach 27-28 września przybyli do hali EXPO XXI w Warszawie największą grupę stanowili przedstawiciele sieci handlowych. Wysoka frekwencja dopisała także wśród właścicieli i zarządców centrów handlowych. Nie zabrakło również akcentu budowlanego. Czwarty rok z rzędu swoje stoisko wystawiła spółka RD bud.
Shopping Center Forum to przestrzeń targowo-networkingowa oraz konferencja w jednym. To właśnie ta wielowymiarowa formuła po raz kolejny przyciągnęła najważniejsze marki sektora retail – deweloperów, zarządców nieruchomości, najemców oraz inne podmioty bezpośrednio związane z branżą nieruchomości komercyjnych. W tym zacnym gronie swoją obecność zaznaczyła m.in. firma RD bud, która na swoim koncie ma już niejeden prestiżowy projekt zrealizowany w obszarze centrów handlowych. Jak wyglądał udział w SCF z perspektywy Generalnego Wykonawcy?
– Sektor retail to od początku jeden z kluczowych obszarów naszej działalności, w którym czujemy się jak przysłowiowa ryba w wodzie. Jednak nie moglibyśmy efektywnie realizować się w swojej profesji, bez aktualnej wiedzy o rynku i nieustannego dialogu z jego uczestnikami. Stąd też nasza obecność podczas tak znakomicie obsadzonych targów Shopping Center Forum nie powinna nikogo zaskakiwać. Możliwość zaprezentowania się w tak profesjonalnym środowisku i odbycia bezpośrednich rozmów z obecnymi i potencjalnymi partnerami biznesowymi to dla nas wartości nie do przecenienia – mówi Wioletta Fabrycka, Client Relations Manager spółki RD bud, która aktualnie zajmuje się modernizacją i rozbudową Atrium Promenada w Warszawie, a na swoim koncie ma już m.in. prace modernizacyjne w takich stołecznych obiektach jak CH Arkadia, Galeria Wileńska i Galeria Mokotów czy rozbudowę CH Riviera w Gdyni.
Jesienna edycja Shopping Center Forum CEE Edition przechodzi do historii. Na jej kartach zapisze się na pewno rekordową frekwencją. Przez dwa dni Centrum EXPO odwiedziło ok. 1600 osób, w tym 500 przedstawicieli sieci handlowych. Uczestnicy odbyli wiele spotkań, przeprowadzili mnóstwo rozmów. Pomysłom na bardziej efektywny biznes sprzyjał nie tylko networking, lecz także panele dyskusyjne dotykające bieżących trendów i wyzwań, jakie niosą one dla branży.
– Wciąż zmieniające się preferencje konsumentów, coraz większa rola centrów handlowych w tworzeniu miejsc spotkań oraz wzrost znaczenia rozrywki i rekreacji w strategii tego typu obiektów – wszystko to powoduje, że duży procent działań podejmowanych aktualnie w sektorze retail koncentruje się wokół optymalizacji struktury najmu (tenant mix). Środkiem do osiągnięcia tego celu jest najczęściej remodeling obiektu. Tymczasem tego typu przedsięwzięcia, choć uzasadnione z punktu widzenia „życia” centrum handlowego, to zawsze poważne wyzwania inwestycyjne oraz budowlane. Złożoność takich projektów wynika głównie z faktu prowadzenia prac na funkcjonującym obiekcie, co może powodować utrudnienia dla klientów i obecnych najemców. Niekiedy zachodzi potrzeba wyłączenia niektórych stref z użytkowania, część centrum przestaje wtedy na siebie zarabiać. By sprawnie przeprowadzić proces modernizacji, przebudowy lub rozbudowy, potrzeba wręcz perfekcyjnego planowania i organizacji prac. Tu największa odpowiedzialność spoczywa na barkach generalnego wykonawcy – mówi Eric Agnello, Dyrektor Generalny RD bud.
www.rdbud.com