Do konkursu zgłosiło się kilkadziesiąt kobiet sukcesu, właścicielek firm, dyrektorek zarządzających oraz pań pełniących kluczowe role w przedsiębiorstwach.  W pierwszym etapie konkursu, partner programu- firma Dun&Bradstreet- dokonała weryfikacji zgłoszeń pod kątem wskaźników finansowych i wybrał dziesięć finalistek. Wśród nich znalazła się także Lidia Mikołajczyk–Gmur, Dyrektor Generalna VELUX Polska Sp. z o.o.,

Lidia Mikołajczyk–Gmur, Dyrektor Generalna VELUX Polska Sp. z o.o., udowadnia, że kobiety świetnie radzą sobie nawet w tak silnie zmaskulinizowanych branżach, jak branża budowlana. Jej doskonała intuicja połączona z umiejętnościami analizy twardych danych zaowocowała zdobyciem przez duńską firmę VELUX pozycji lidera na polskim rynku okien do poddaszy.
 
Lidia Mikołajczyk–Gmur ukończyła SGH oraz nietypowy kierunek studiów podyplomowych – afrykanistykę, z którego również potrafiła uczynić benefit. Znajomość kultury wykorzystała na początku swojej kariery zawodowej prowadząc kontrakty w Nigerii i zajmując się zagadnieniami handlu międzynarodowego.

W 1989 roku  po raz pierwszy zetknęła się z marką VELUX. Podjęła pracę w polskim przedstawicielstwie firmy i świetnie poradziła sobie z wyzwaniem, jakim było przekonanie Polaków, zarabiających wówczas średnio 20$, do zakupu okien, z których najtańsze kosztowało aż 200$. Z prawdziwą pasją zaangażowała się w tworzenie na polskim rynku świadomości nowej kategorii produktów, jaką były okna do poddaszy.

Jej zaangażowanie i konkretne, biznesowe rezultaty zostały docenione przez duński zarząd firmy. W styczniu 2003 roku jako pierwsza kobieta w ponad 65-letniej historii firmy została mianowana Dyrektorem Generalnym VELUX Polska Sp. z o.o. Wśród managerów spółek handlowych Grupy VELUX nadal jest jedyną kobietą. W firmie VELUX przeszła wszystkie szczeble kariery zajmując kolejno stanowiska Asystentki Dyrektora, Kierownika Działu Handlowego, Dyrektora Handlowego.

Lidia Mikołajczyk-Gmur przeciera szlaki na rynku polskim dla innowacyjnych produktów takich, jak na przykład okna do płaskich dachów czy akcesoria do okien do poddaszy zasilane energią słoneczną.  W wizjonerski sposób kreuje modę na nowoczesne użytkowe poddasza, dzięki czemu  firma VELUX wyznacza nowe kierunki w rozwoju branży budowlanej. Pod jej kierownictwem firma umacnia swoją pozycję na polskim rynku i przełamuje stereotyp, że szefem dobrze prosperującej firmy tego typu musi być mężczyzna.

W firmie rozwinęła skandynawski styl i z sukcesem zaszczepiła na polskim rynku ideę „modelowej firmy”, która nie tylko dostarcza produkty użyteczne dla otoczenia, ale w swoją politykę ma wpisane takie wartości, jak poszanowanie dla środowisko, równouprawnienie w pracy niezależnie od zajmowanego stanowiska oraz transparentność działań. Lidia wierzy, że tylko możliwość wpływu na to, co się dzieje w firmie, daje ludziom poczucie odpowiedzialności i tylko wtedy można oczekiwać pełnego zaangażowania. Taki „miękki” sposób zarządzania przynosi realne rezultaty. Dziś firma VELUX w Polsce jest czołowym producentem okien do poddaszy.
 
Jako dyrektor firmy Lidia Mikołajczyk-Gmur nie traci kontaktu z reakcjami rynku. W odpowiedzi na wyniki badań pokazujące rosnące zainteresowanie Polaków energooszczędnością, na tym właśnie koncentruje swoją uwagę. Uświadamiając Polakom, że aż 40% energii zużywa się na eksploatację budynków (a świadomość tego ma zaledwie 18% osób) pokazuje, że nowoczesne okna mogą stać się źródłem ogromnych oszczędności. Lidia Mikołajczyk-Gmur komunikuje, że to właśnie one umożliwią dogrzanie budynku promieniami słonecznymi, o ile posiadają odpowiednie parametry przenikalności. Wprowadzając na rynek nowoczesne technologie np. kolektory słoneczne, promuje ideę zrównoważonego budownictwa wykorzystującego energię odnawialną i pomaga Polakom ograniczać zużycie energii, co przekłada się na niższą emisję dwutlenku węgla.

Pod jej kierownictwem firma VELUX nie tylko generuje zyski, ale także angażuje się we wdrażanie autorskich międzynarodowych projektów ekologicznych takich jak SOLTAG, Atika, Model Home 2020 czy Lumina House pod Wrocławiem. Domy te powstają z myślą o minimalizacji zużycia energii przy jednoczesnym tworzeniu dla ich mieszkańców komfortowych warunków życia. Projekty te zainicjują budownictwo przyszłości powstające w zgodzie ze środowiskiem.

Lidia Mikołajczyk-Gmur jako osoba, zarządzająca firmą odpowiedzialną społecznie, angażuje się również w działania Fundacji, które są właścicielem holdingu VKR, w tym również Grupy VELUX, w opiniowaniu projektów dotyczących rynku polskiego i ubiegających się o dofinansowanie aktywności prospołecznych. Od 2003 roku fundacje VELUX rozpoczęły prężne działania w Polsce - łączna wartość dotychczasowych dotacji w Polsce wynosi ponad 15 milionów złotych PLN . Beneficjantami są między innymi Fundacja Dzieci Niczyje, Polski Czerwony Krzyż, SOS Wioski Dziecięce oraz Fundacja Barka.

O konkursie

Konkurs Sukces Pisany Szminką – Bizneswoman Roku 2008 organizowany jest przez Radio PiN i BRE Bank. Jego celem jest wyróżnianie przedsiębiorczych i kreatywnych jednostek, promocję przedsiębiorczości kobiet, ukazywanie kobiecych autorytetów oraz jednostek wspierających rozwój przedsiębiorczości kobiet w Polsce.
 
Kandydatki oceniane są na podstawie osiągnięć (wprowadzonych z sukcesem projektów, innowacyjnych rozwiązań, wykorzystanych szans rynkowych i wyników finansowych, gdzie głównie brany pod uwagę będzie procentowy wzrost obrotów). Wprowadzone kryteria weryfikować będą między innymi; stopień przedsiębiorczości, kreatywności, innowacyjności oraz społecznego zaangażowania reprezentowanych podmiotów.

W tym roku w gronie finalistek znalazły się zarówno właścicielki firm jak i panie zarządzające przedsiębiorstwami:

Agnieszka Bliżanowska - Centrum Dermatologii i Medycyny Estetycznej WellDerm
Anna Garwolińska - Glaubicz Garwolińska Consultants
Beata Misztal Dethloff - Dental Excellence
Ewa Bałdyga Martis CONSULTING Sp. z o.o.
Iwona Wencel – HR Business Pertners
Katarzyna Bryczkowska – Kiraga Centrum Projektów Rozwojowo-Edukacyjnych-IQ145
Katarzyna Pawlikowska - GARDEN OF WORDS
Lidia Mikołajczyk-Gmur - VELUX Polska
Patrycja Popławska - CLARENA Polska
Zofia Podhorodecka - Auxilium

Bizneswoman roku 2008 zostanie wyłoniona w głosowaniu Jury, w składzie: Dr Irena Eris, Ewa Zimny, Grażyna Piotrowska Oliwa, Halina Kustosz, Adam Szejnfeld, Mirosław Błaszczyk, Ludwik Sobolewski, Przemysław Gdański i Dariusz Grzywaczewski.

Na stronie www.radiopin/bizneswoman głosować można na wybraną finalistkę. Która z Pań dostanie nagrodę internautów Bizneswoman Roku 2008 – Szminka Publiczności dowiemy się podczas gali finałowej konkursu.

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.