Komponent A
Komponent A obejmuje działania promocyjne skierowane do poszczególnych firm z branży stolarki okiennej i drzwiowej na wybranych przez MG zdarzeniach promocyjnych. Każde działanie objęte jest dofinansowaniem w wysokości 75% poniesionych wydatkow kwalifikowanych.
Firma - uczestnik programu w ramach komponentu A musi zadeklarować swój udział w 50% z n/w zdarzeńpromocyjnych. O dofinansowanie ubiegać się mogą przedsięiorcy, którzy mają w swojej działalności wpisane poniźsze kody PKD: 01623 - Produkcja pozostałych wyrobow stolarskich i ciesielskich dla budownictwa. 02221 – Produkcja płyt, arkuszy, rur i kształownikow z tworzyw sztucznych. 02223 – Produkcja wyrobow dla budownictwa z tworzyw sztucznych. 02311 - Produkcja szkła płaskiego. 02312- Kształowanie i obróbka szkła płaskiego. 02512 – Produkcja metalowych elementów stolarki budowlanej. 04332 - Zakładanie stolarki budowlanej. Zdarzenia promocyjne zawarte w komponencie A (do wyboru 50%): A. Targi zagraniczne: 1. 2012 Made Expo`2012 w Mediolanie, 2. Equipbaie Metalexpo`2012 w Paryżu, 3. BAU`2013 w Monachium, 4. BATIMAT`2013 w Paryżu, 5. Fensterbau Frontale`2014 w Norymberdze, 6. Made Expo`2014 w Mediolanie. B. Targi krajowe : 8. BUDMA`2013 w Poznaniu C. Szkolenie dla działów eksportowych: 10. czerwiec 2013 11. czerwiec 2014 D. Jednokrotne misje gospodarcze do każdego z wymienionych krajów: 12. Czechy, kwiecień 2013 13. Włchy, czerwiec 2013 14. Niemcy, wrzesień 2013 15. Szwecja, kwiecień 2014 16. Francja, listopad 2014 E. Przygotowanie we współpracy z realizatorem programu promocji, minimum 500,00 sztuk materiałów informacyjno–promocyjnych, ktore dystrybuowane będą podczas działań promująych. F. Zamieszczenie we współpracy z realizatorem programu promocji w katalogu dotyczącym branży stolarki okiennej i drzwiowej wydanym przez realizatora programu informacji/reklamy nt. działalności firmy Komponent B Komponent B obejmuje działania promocyjne na rzecz całej branży, a nie poszczególnych firm. W ramach tego komponentu Realizator przeprowadzi następująe działnia, ktore mają na celu promocję polskiego rynku stolarki okiennej i drzwiowej oraz uczestników branżowego programu promocji: 1. zorganizuje konferencje, poświęone polskiej branży produkcji stolarki okiennej i drzwiowej, w każdym z wymienionych krajów: Niemcy, Włochy, Francja, Czechy, Szwecja dla przedstawicieli zagranicznych środowisk kupieckich i dziennikarskich związanych z branżą stolarki okiennej i drzwiowej bądź działjących na jej rzecz. Podczas konferencji odbędą się prelekcje wygłoszą specjalnie zaproszeni eksperci z Polski; Niemcy, Włchy, Francja, Czechy i Szwecja. Przyjazdy dziennikarzy połączone będą z wizytami w siedzibach firm uczestniczących w programie. Efektem będą artykuły w prasie branżowej w każdym z w/w krajow; Stoisko informacyjne – miejsce promocji całej branży stolarki okiennej i drzwiowej na stoisku zostaną zorganizowane konferencje, spotkania z ekspertami i przedsięiorcami, będą wyświetlane filmy/prezentacje promujące polską branżę stolarki okiennej i drzwiowej. Na stoisku bęąobecni przedstawiciele Zwiąku Polskie Okna i Drzwi, przedstawiciele konsorcjum, eksperci, ktorzy będą udzielali niezbędnych informacji zainteresowanym. Akcja polegać będzie na: a /przesłniu newslettera min. z informacją o aktualnej sytuacji gospodarczej w Polsce, informacji o branży stolarki budowlanej oraz firmach uczestniczących w programie, c/ przeprowadzeniu kampanii promującej polską branżę stolarki budowlanej na niemieckim, francuskim oraz włoskim branżowym portalu internetowym. Film zostanie umieszczony na przygotowywanych w ramach komponentu B materiałch reklamowych tj.: pen-drive tak aby dotarłdo jak najszerszego grona odbiorców branży stolarki okiennej i drzwiowej. a/ katalogi dotycząe branży stolarki okiennej i drzwiowej w kilku wersjach językowych c /Inne gadżety reklamowe. Komponent B jest w 100% FINANSOWANY PRZEZ MINISTERSTWO GOSPODARKI, FIRMA NIE PONOSI kosztow tych działań ZASADY UZYSKANIA DOFINANSOWANIA: Po ogłszeniu przez Ministerstwo Gospodarki naboru wnioskow o dofinansowanie w ramach w/w BPP uczestnicząa w programie firma MUSI złŜćwniosek o dofinansowanie do MG –obejmująy 50% działńpromocyjnych w latach 2012-2015. Nabor wnioskow prowadzony jest przez MG w trybie konkursu otwartego i trwa do wykorzystania środkow przewidzianych na dofinansowanie branży stolarki okiennej i drzwiowej. Po złożeniu i rozpatrzeniu wniosku przez MG, firma – uczestnik programu podpisuje umowę z MG na wszystkie wybrane przez siebie działnia z latach 2012-2015. Firma - uczestnik pokrywa 100% kosztow uczestnictwa w każdym z wybranych zdarzeń i otrzymuje po każdym zdarzeniu zwrot 75% kwalifikowanych kosztow udział na podstawie złożonego w MG rozliczenia.
WAŻNE – pomoc de minimis w przeciągu ostatnich 3 lat nie może przekroczyć równowartości EUR 200.000,00.