Czytaj także -

Aktualne wydanie

2021 11 okladka1

Świat Szkła 11/2021

User Menu

 ET-160x600-PL-4

 

 

 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

 konferencja 9 grunia 2021

 Adv-750x100-px-Builing-Science-23

 

 

 RZ RT 2022 Banner Tag Motiv Animiert 550x150 PL

 

 

Studenci zaczęli przygodę z waterjetami
Data dodania: 07.02.15

2015 02 8 1Właśnie ruszyła WaterJet Academy dla studentów Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania im. Tadeusza Kotarbińskiego w Olsztynie.

20 grudnia ub. roku 25-osobowa grupa studentów mechatroniki samochodowej i przemysłowej z tej uczelni z prof. dr hab. Jurijem Dobriańskim odwiedziła Elbląski Park Technologiczny, gdzie odbył się wykład, prowadzony przez Włodzimierza Wawro.

Właśnie ruszyła WaterJet Academy dla studentów Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania im. Tadeusza Kotarbińskiego w Olsztynie. 20 grudnia ub. roku 25-osobowa grupa studentów mechatroniki samochodowej i przemysłowej z tej uczelni z prof. dr hab. Jurijem Dobriańskim odwiedziła Elbląski Park Technologiczny, gdzie odbył się wykład, prowadzony przez Włodzimierza Wawro.

 

Uczestnicy wykładu mogli m.in. dowiedzieć się, jak ewoluowała technologia waterjet, gdzie jest wykorzystywana, że jest ona doskonałym uzupełnieniem tradycyjnych maszyn skrawających i elektrodrążarek, a także, jakie są korzyści z posiadania maszyny do cięcia wodą w przedsiębiorstwie.

 

Później przyszedł czas na wizytę w zakładzie przy ul. Malborskiej. Tam studenci dokładnie obejrzeli maszynę OMAX 2652 i mogli zobaczyć ją w akcji. Usłyszeli również np. o tym, jakie są różnice między pompą korowodową a wzmacniaczową, dlaczego materiał przeznaczony do obróbki zanurzony jest w wodzie oraz o tym, że podajnik do ścierniwa został zaprojektowany przez naukowców z Koszalina i jest obecnie sprzedawany przez firmę JetSystem. Mogli również zobaczyć jak wygląda zużyty garnet, który później może być wykorzystany do sandbota.

 

 

2015 02 8 1

 

 

Na co dzień studenci nie mają zbyt wielu okazji, żeby zobaczyć jak działają takie maszyny. Bo teoria to jedna sprawa, a sprawdzenie jak to działa w praktyce – to drugie. Dzięki temu łatwiej do tej teorii powrócić, łatwiej sobie to wszystko wyobrazić. Interesowało ich, na przykład, co jest lepsze: laser czy woda. W jakim zakresie maszyny są ekonomiczne i jak się sprawdzają przy wycinaniu różnych elementów. Niektórzy z nich to osoby, które już pracują, dlatego wiedzą o co pytać i co je interesuje. 

 

Studenci mogli się przekonać, że praca jest czysta i fajna, a niektórzy, gdy zobaczyli „na żywo” jak działają te maszyny, pytali, gdzie można złożyć cv. 

 

Żacy chcieli się również dowiedzieć, jak steruje się maszyną i jak się ustawia zero, czy można wyregulować prędkość posuwu w głowicy albo czy można ciąć on-line, to znaczy rysować bez projektu. Niektórzy taką maszynę widzieli po raz pierwszy, ale dla wszystkich było to ciekawe doświadczenie. 

 

Na koniec Sebastian Chojnacki, operator maszyny, wyciął dla każdego breloczek w kształcie logo uczelni z blachy nierdzewnej 304, o grubości 2 mm. 

 

Następne zajęcia dla studentów w ramach WaterJet Academy odbędą się w lutym.

 

 

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym 
Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne 
Więcej informacji: Świat Szkła 2/2015

 

Czytaj także --

 

 

01 chik
01 chik