Firma Glas Marte jest wyjątkowa w branży. Firma z Bregencji w Vorarlbergu nie tylko dostarcza wyroby szklane do wnętrz i na zewnątrz, ale także opracowuje i produkuje własne, opatentowane systemy poręczy balustrad szklanych, systemy profili do drzwi przesuwnych i profile mocujące elementy szklane. Wyjątkowa propozycja szerokiego asortymentu sprzedaży, która działa wyjątkowo dobrze, ale również wiąże się z wyzwaniami związanymi z procesem produkcji.
Firma Glas Marte powstała w 1930 roku jako warsztat stolarsko-szklarski, a dziś zatrudnia 360 pracowników w dwóch zakładach w zachodniej Austrii. Kapitał początkowy w roku założycielskim jest opisany na stronie internetowej w następujący sposób: „specjalistyczna wiedza, chęć ciężkiej pracy i tylko najważniejsze narzędzia do sprzedaży”. Wygląda na to, że ten kapitał stał się częścią DNA firmy Glas Marte.
W odniesieniu do narzędzi – na poziomie IT – wymagana była decyzja. Procesy wewnętrzne w firmie Glas Marte, od wyceny po dostawę, są złożone i różnorodne. Po części ze względu na różnorodność produktów, a także fakt, że firma oferuje produkty z obróbki szkła i produkcji wyrobów szklanych, a także rozwiązania oparte na obróbce metali i produkcji wyrobów metalowych.
Ponadto konieczne jest koordynowanie procesów i produkcji w dwóch fabrykach: Glas Marte w Bregencji i Itter w Tyrolu, która została nabyta w 2015 r. Wcześniej firma posiadała około 20 indywidualnych programów i samodzielnie programowanych rozwiązań (CRM, księgowość, akcje, zarządzanie projektami, zarządzanie dokumentami, rejestracja czasu, programy celne itp.). Brakowało jednak konsolidacji tych oprogramowań.
Po raz pierwszy LiSEC – współpracując z Asseco Solutions ze St Florian w Austrii – opracował koncepcję, w której wszystkie aplikacje są skoordynowane i nie są one już dostrzegane jako indywidualne aplikacje. Innymi słowy, jest to rozwiązanie “odlane z jednej formy”, a nie dostępne z sieci.
Dzięki temu rozwiązaniu aplikacje LiSEC dbają o rozwiązania specyficzne dla obróbki szkła i związane z nimi dane. Inauguracja oprogramowania odbyła się w marcu, uruchomienie planowane jest na styczeń 2020 r., A rozwiązanie ma ruszyć w marcu 2020 r.
Zalety tego wyjątkowego rozwiązania:
- jednolity system obejmujący wszystkie obszary działalności (szkło, systemy profili metalowych i usługi) – bez problemów z interfejsem;
- spójne procesy, począwszy od zarządzania ofertami, poprzez produkcję wyrobów szklanych i metalowych, aż do dostawy i fakturowania;
- niski poziom błędu (wyeliminowane typy błędów: błędy pisania, transponowane cyfry, nieprawidłowe informacje o elementach, błędy przy ręcznym przepisywaniu danych, ręczna synchronizacja);
- jednolita organizacja zapasów wyrobów szklanych i metalowych;
- przechowywanie danych w jednym systemie (ceny można jednolicie obliczyć za naciśnięciem jednego przycisku).
Od lewej: Markus Weiskopf, dyrektor generalny Glas Marte, Patrick Suppan, kierownik działu IT w Glas Marte, Markus LISEC Fischer, szef działu sprzedaży LiSEC Software
— Glas Marte obejmuje szeroki zakres obszarów działalności obejmujących szkło, systemy i usługi – sterowane oprogramowaniem pochodzącym z Lisec i Asseco. Ta koncepcja pozwala użytkownikowi pracować w jednym środowisku. Przeskakiwanie między różnymi systemami i zewnętrznymi interfejsami należy już do przeszłości. Dzięki temu Glas Marte podejmuje decydujący krok i umacnia swoją pozycję na rynku — stwierdził Markus Fischer, szef działu sprzedaży oprogramowania LiSEC
Jak powiedział Markus Weiskopf, Dyrektor Generalny Glas Marte: — Przyjrzeliśmy się rynkowi i zbadaliśmy różne rozwiązania – tylko LiSEC był w stanie poradzić sobie z tą złożonością.
Dlaczego LiSEC?
Wywiad z Markusem Weiskopfem, Dyrektorem Generalnym Glas Marte LiSEC posiada kompetencje i doświadczenie w dziedzinie budowy systemów w przetwórstwie szkła i w sektorze oprogramowania. Ta kombinacja jest wyjątkowa.
Z technicznego punktu widzenia LiSEC wydaje się bardziej nowoczesny i żywy – instalacja LiSEC jest najlepsza na rynku. Co więcej, nasz oddział w Itter korzystał już z oprogramowania LiSEC, które działało znakomicie – więc po co zmieniać system?
Dodatkowo, niepokojace sygnały zaczęły przychodziłć rynku. Planowanie naszych mocy produkcyjnych zaczynało cierpieć i zagrażało to punktualności dostaw. Otrzymywaliśmy także wyraźne sygnały od pracowników,
Chcemy również wzmocnić naszą atrakcyjność jako marki nowoczesnego pracodawcy dzięki nowoczesnemu narzędziu i najnowocześniejszym rozwiązaniom informatycznym, z których korzystamy i zaoferować naszym pracownikom atrakcyjne środowisko w perspektywie długoterminowej. |
Filip Miermans
Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym
Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne
Więcej informacji: Świat Szkła 6/2019