Jednoznaczne oznakowanie i identyfikowanie okien i drzwi |
Data dodania: 03.06.20 |
Nowe oznakowanie laserowe HEGLA boraident jest bardzo wyraźne i nadaje się do odczytu maszynowego, dzięki czemu można za jego pomocą indywidualnie znakować m.in. profile okienne i drzwiowe.
Gdy oznakowanie zostanie raz wygrawerowane laserem na tworzywie sztucznym, staje się jednoznaczną cechą identyfikacyjną przez cały cykl życiu produktu.
Elegancja i funkcjonalność
Pozwala to szybko i łatwo ustalić, kto dostarczył i zamontował dane okno, zwłaszcza w przypadku reklamacji lub projektów, w których zaangażowane są różne firmy.
Jeśli oznakowanie zawiera nie tylko cyfry lub litery, ale także logo, bardzo przydaje się wysoka prędkość i rozdzielczość zaprojektowanej przez HEGLA boraident technologii laserowej.
Jeśli stosowany jest ponadto dynamicznie generowany kod QR lub Datamatrix, warto skorzystać z dodatkowych możliwości integracji systemu oznakowania z procesami roboczymi.
Pozwala on w ułamku sekundy zidentyfikować szybę i odczytać jej ID za pomocą skanera ręcznego, skanera stacjonarnego w linii produkcyjnej lub urządzenia przenośnego.
Użytkownik otrzymuje wtedy, zależnie od konfiguracji posiadanego oprogramowania lub specjalnej aplikacji HEGLA-Hanic, bezpośredni dostęp do danych produkcyjnych, terminu dostawy, przewidzianej pozycji odstawienia lub planowanych kroków wytwarzania.
Jeśli przykładowo wszystkie profile są automatycznie lub ręcznie skanowane we wszystkich stanowiskach obróbki, możliwe jest śledzenie i porównanie stanu planowanego z faktycznym postępem wytwarzania.
Menedżerowie zyskują w ten sposób głębszy wgląd w produkcję i mogą np. w dowolnej chwili nadać priorytet pilniejszym zleceniom lub modyfikować sekwencję działań. W połączeniu z odpowiednim przechowywaniem danych zapewnia to dostatecznie szerokie podstawy do dalszej optymalizacji.
— W samej wysyłce i logistyce oznakowanie zapewnia wyraźne korzyści — podkreśla szef rozwoju w HEGLA boraident. — W oznakowaniu może zostać zapisane miejsce odstawienia i trasa dostawy, aby po zeskanowaniu na przykład był drukowany list przewozowy, a na placu budowy w ten sam sposób potwierdzane było przyjęcie dostawy.
Carsten Koch
Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne
|