Czytaj także -

Aktualne wydanie

2021 09 okladka1

Świat Szkła 09/2021

User Menu

 ET-160x600-PL-4

 

 

 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

 konferencja 9 grunia 2021

 Adv-750x100-px-Builing-Science-23

 

 

 RZ RT 2022 Banner Tag Motiv Animiert 550x150 PL

 

 

Oprogramowanie BÖCKMANN & LiSEC - zaufaj perfekcyjnemu procesowi
Data dodania: 22.09.21

Założona w 1962 roku przez Gunnara Stena i Edgara Bøckmanna firma BÖCKMANN od 2020 roku jest częścią grupy Vikeså Glassindustri w Fredrikstad. Obecnie w zakładzie produkcyjnym w Fredrikstad oraz w biurze sprzedaży i magazynie w Oslo pracuje łącznie 13 pracowników.

 

2021 09 24 1

 


Szef działu IT Erik Røed w wywiadzie opowiada o przedsiębiorstwie, o swoich doświadczeniach z oprogramowaniem LiSEC oraz wspólnym mianowniku, który obie firmy znalazły w swoich misjach/działaniach, czyli zaufaniu.

 

LiSEC: Jakie fakty dotyczące firmy BÖCKMANN są Pana zdaniem szczególnie ważne i co sprawia, że jest ona tak wyjątkowa?
Erik Røed: BÖCKMANN produkuje głównie cięte i obrabiane szkło float, a także laminowane szkło bezpieczne. Dostarczamy również szyby zespolone, hartowane i ogniochronne oraz dodatki do produkcji szkła. Naszymi głównymi klientami są norwescy przetwórcy szkła, wykonawcy fasad oraz firmy zajmujące się projektowaniem i wykonawstwem wnętrz, w których dominuje ten materiał. Naszym najnowszym osiągnięciem jest nowa seria szklanych balustrad wprowadzona na rynek norweski pod marką Norbeslag.
To, co nas wyróżnia to przede wszystkim krótkie terminy realizacji w połączeniu z szybką i bezpieczną dostawą. To nasz mocny punkt, który procentuje w postaci zaufania naszych klientów. Jednocześnie cały system działa przy wsparciu optymalnego oprogramowania, które opracowaliśmy razem z LiSEC.

 

2021 09 24 2


LiSEC: Proszę powiedzieć, jakie są cele strategiczne firmy BÖCKMANN?
Erik Røed: Naszym głównym celem jest bycie wiodącym, dostawcą szkła w Norwegii. Cel ten osiągamy dzięki wysokiej jakości dostaw, ich terminowości, nieskomplikowanej obsłudze, a także wykwalifikowanym pracownikom.
W tej chwili koncentrujemy się głównie na obsłudze naszych stałych klientów - staramy się wspierać ich w osiąganiu kolejnych sukcesów. W lutym 2021 otworzyliśmy biuro sprzedaży i showroom w Oslo. Pozwoli to nam na wzmocnienie i rozwinięcie naszej obecności w tej aglomeracji i okolicach.

 


LiSEC: Kiedy i jak zaczęła się współpraca z LiSEC?
Erik Røed: Współpraca z LiSEC trwa od wielu lat i zaowocowała m.in. w pełni automatycznym stołem do cięcia, zautomatyzowaną giętarką ramową z profilowaniem rolkowym i stanowiskiem spawalniczym, półautomatyczną linią do cięcia szkła laminowanego oraz konfiguracją linii do produkcji szyb zespolonych.

W 2009 roku z sukcesem przekonwertowaliśmy oprogramowanie produkcyjne na LiSEC GPS.order i GPS.prod.
Aplikacja GPS.order przyspiesza i automatyzuje przetwarzanie zamówień oraz ofert. Dzięki temu możemy całą naszą uwagę poświęcić klientom i ich potrzebom.
Inne jego atuty to automatyczna weryfikacja daty produkcji i dostawy podczas rejestracji zamówienia, a także wzmocnienie komunikacji z klientami poprzez zautomatyzowaną wymianę informacji danych.
Aplikacja GPS.prod pomaga nam w organizacji procesu produkcyjnego - zapewnia planowanie produkcji i “ustala” jej harmonogram. Ponadto umożliwia optymalizację rozmieszczenia oraz kontrolę sekwencji cięcia i zarządzanie powstałymi mniejszymi formatkami szkła. Daje nam to wgląd w bieżącą produkcję, dostajemy ostrzeżenia o przeciążeniu maszyn i wąskich gardłach oraz jesteśmy elastyczni w raportowaniu.
Po testowaniu innych systemów w ostatnich latach w końcu w 2021 roku wróciliśmy do LiSEC. W okresie, gdy próbowaliśmy innych rozwiązań programowych, nigdy nie byliśmy w pełni usatysfakcjonowani poziomem usług i możliwościami systemów. Dlatego podjęliśmy decyzję o powrocie do niezawodnego rozwiązania LiSEC, które znaliśmy wcześniej.
Korzystamy -jak wspomniałem - z aplikacji LiSEC GPS.order i GPS.prod, a także rozwiązań dla różnych stacji. Są one dostarczane przy pomocy oprogramowania opartego na chmurze, które ma dodatkową zaletę, że można uzyskać do nich dostęp z wielu różnych lokalizacji bez potrzeby posiadania własnego serwera.
Osobno chciałbym zwrócić uwagę na doskonałą interakcję/współpracę z biurem obsługi w Dubaju. Czas odpowiedzi na nasze pytania jest zawsze bardzo krótki, a gdy potrzebujemy np. informacji o produkcie Andreas Winkler przedstawiciel handlowy, za każdym razem służy nam fachową pomocą i wiedzą.
Ale najważniejsza jest unikalna wartość jaką ma nasza produkcja dzięki oprogramowaniu LiSEC - to ogromna ilość danych, które można uzyskać z systemu, a które wykorzystujemy zarówno do śledzenia produktów podczas sprzedaży jak i produkcji, jak również do generowania raportów. Wprowadzając prawidłowe wartości do systemu, możemy stworzyć niemal każdy potrzebny raport, który może pomóc zoptymalizować i jednocześnie utrzymać cały proces produkcyjny pod kontrolą.

 


LiSEC: W oczach swoich klientów LiSEC chciałby uosabiać przede wszystkim 3 cechy: niezawodność, kompetencje i innowacyjność. Jak Pan ocenia LiSEC pod tym względem?
Erik Røed: Dostarczone oprogramowanie LiSEC pozwala nam jednoznacznie potwierdzić te cechy. Do tej pory system nie działał łącznie przez 5-10 minut – co jednoznacznie potwierdza jego niezawodność. Oprogramowanie LiSEC zostało optymalnie dostosowane do naszych potrzebo – co potwierdza wysokie kompetencje pracowników firmy LISEC. A co do ostatniego punktu, jakim jest innowacyjność, to w porównaniu z innymi testowanymi przez nas systemami, LiSEC jest absolutnie nowatorski. Możemy mieć tylko nadzieję, że z biegiem czasu LiSEC będzie się dalej “się rozwijał”, aby jak najlepiej radzić sobie z nowymi wyzwaniami na rynku.

 

2021 09 24 3


LiSEC: Jakie zmiany widzi Pan na rynku i jakie są plany firmy na przyszłość?
Erik Røed: Zmiany na rynku związane są przede wszystkim z presją ze strony konkurencji z innych krajów. Udział importu w Norwegii jest bardzo wysoki.
Klienci zajmujący się wykonywaniem elewacji sprowadzają z innych krajów nie tylko szkło i profile, ale także odpowiednich pracowników do ich montażu.
Obecny trend to zwiększanie rozmiarów produktów, stosowanie grubszego szkła, rozszerzanie jego funkcji, a także optymalizacja właściwości izolacyjnych.
Ogólnie rzecz ujmując, szkło jest stosowane coraz częściej w architekturze i we wnętrzach, dostępna jest też większa różnorodność jego konfiguracji i odmian - co poszerza bazę klientów oraz daje nam możliwość większego urozmaicenia i dywersyfikacji naszych produktów.
Nie chcemy jeszcze ujawniać naszych planów na przyszłość, ale powiem tak: do tych planów będziemy potrzebować jeszcze więcej rozwiązań programowych od LiSEC i już nie możemy się doczekać dalszej współpracy.

 


Zdjęcia ©BÖCKMANN

 

Claudia GUSCHLBAUER

 

2021 09 24 4

 

 

Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym 

Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne 
Więcej informacji:  
Świat Szkła 9/2021  

 

Czytaj także --

 

 

01 chik
01 chik