SWISSPACER Air zapewnia bezpieczny transport i odporność szyb zespolonych na zmiany ciśnienia w Projekcie Humboldt w Denver.

 

W dzielnicy Whittier amerykańskiej metropolii Denver została niedawno zakończona realizacja Projektu Humboldt. Architektura nowoczesnego kompleksu mieszkaniowego, obejmującego trzy domy jednorodzinne, zwraca uwagę przede wszystkim nowoczesną, kubiczną formą i wielkopłaszczyznowymi przeszkleniami.

 

2022 01 04 0

W amerykańskiej metropolii Denver niedawno zakończona została realizacja Projektu Humboldt

 

Między innymi ze względu na duże różnice wysokości na trasie transportu z zakładu produkcyjnego w Polsce na miejsce montażu, w potrójnych szybach zespolonych zastosowane zostało innowacyjne, zapewniające kompensację ciśnienia rozwiązanie SWISSPACER Air.

 

Zaprojektowane przez lokalne biuro architektoniczne Studio Limited (Denver) trzy budynki mieszkalne pod wspólną nazwą Projekt Humboldt zostały harmonijnie wkomponowane w istniejącą zabudowę, łącząc przyszłościową formę z konsekwentnym podejściem do kwestii zrównoważonego rozwoju.

 

Dwupiętrowe budynki charakteryzują się oszczędnym, minimalistycznym wzornictwem, znacznym udziałem przeziernych powierzchni, dużą ilością światła dziennego, otwartymi przestrzeniami wewnętrznymi i zastosowaniem materiałów najwyższej jakości.

 


Połączenie estetyki i efektywności energetycznej
W poszukiwaniu optymalnego rozwiązania dla 48 okien i drzwi przesuwnych, w tym przeszkleń wielkopowierzchniowych, architekci zdali się na kompetencje firmy VONDERHAUS.

 

Jako jeden z wiodących dostawców energooszczędnych systemów okiennych w Ameryce Północnej, firma łączy wieloletnie doświadczenie z wysoką jakością wykonania i najnowszymi technologiami.

 

Aby spełnić wysokie wymagania Projektu Humboldt pod względem wzornictwa i efektywności energetycznej, eksperci VONDERHAUS zastosowali nowoczesne potrójne szyby zespolone z ciepłą ramką dystansową SWISSPACER Ultimate, produkowane przez polską firmę VITROTERM-MURÓW.

 

2022 01 04 1

Szczególnym wyzwaniem w przypadku szyb zespolonych było pokonanie różnicy wysokości wynoszącej prawie 1400 metrów na trasie transportu. SWISSPACER Air zdecydowanie redukuje zagrożenia, jakie mogą powstać w wyniku różnicy ciśnień.

 

Matthew VonderHaar, Dyrektor Zarządzający firmy Vonderhaus, wyjaśnia: W przypadku nowych budynków w Denver, zgodnie z obowiązującą normą 2018 IECC maksymalna wartość współczynnika Uw okien wynosi 1,70 W/(m²K).

 

Dzięki wybranej szybie i przekładce termicznej w uszczelnieniu krawędzi, udało nam się bez problemu spełnić te wymagania i osiągnąć wartość Uw na poziomie 0,9 W/(m²K).

 


Wysokie bezpieczeństwo dzięki zmniejszeniu ryzyka pęknięcia szyby
Szczególnym wyzwaniem projektu była długa trasa transportu między polskim zakładem produkcyjnym w Murowie a docelowym miejscem montażu w Denver, ze znacznymi różnicami wysokości wynoszącymi prawie 1400 metrów.

 

Matthew VonderHaar dodaje: W projektach realizowanych na wysokości powyżej 1000 metrów korzystamy wyłącznie ze SWISSPACER Air. Element ten najskuteczniej redukuje zagrożenia, jakie mogą powstać w wyniku różnicy ciśnień.

 

Możemy zatem być absolutnie spokojni, że szyba nie pęknie, nawet jeśli zajdzie konieczność nieprzewidzianej zmiany trasy transportu.

 

2022 01 04 2

W konstrukcji okien zastosowane zostały potrójne szyby zespolone z ciepłą ramką dystansową SWISSPACER i elementem kompensującym ciśnienie SWISSPACER Air, produkowane w Europie przez polską firmę specjalizującą się w dziedzinie szkła budowlanego – VITROTERM-MURÓW

 

SWISSPACER Air to metalowa tulejka, w której zintegrowana jest specjalna membrana. Element ten jest montowany bezpośrednio w ramce dystansowej. Specjalna konstrukcja powoduje stałe, powolne wyrównywanie ciśnienia między otoczeniem a przestrzenią międzyszybową. Zapewnia to bezpieczny transport szyby nawet w skrajnych warunkach.

 

W tym konkretnym przypadku szyby zespolone były przewożone transportem morskim, kolejowym i drogowym na odległość kilku tysięcy kilometrów, przy wielu różnicach temperatur i wysokości.

 

W przeciwieństwie do typowych systemów kompensacji wysokości, komponent reaguje na wszelkie obciążenia, jakie mogą wystąpić podczas nieplanowanych zmian trasy.

 

Stale dostosowuje się do ciśnienia powietrza w otoczeniu i wyrównuje ciśnienie w przestrzeni międzyszybowej. W naszej opinii zyskuje tym samym zdecydowaną przewagę nad dotychczas stosowanymi systemami kapilarnymi.

 

Ponadto, dzięki zastosowaniu SWISSPACER Air można powiększyć przestrzeń międzyszybową, co przekłada się również na poprawę izolacji akustycznej okien.

 


Łatwy montaż w gotowych szybach zespolonych
Elementy kompensujące ciśnienie SWISSPACER Air zostały zamontowane w uszczelnieniu krawędzi szyb zespolonych wyprodukowanych w fabryce wieloletniego partnera firmy VONDERHAUS, firmy VITROTERM-MURÓW.

 

2022 01 04 3

Architektura trzech domów jednorodzinnych zwraca uwagę przede wszystkim kubiczną formą i wielkopłaszczyznowymi przeszkleniami

 

Montaż sprowadzał się do wywiercenia otworów i wkręceniu komponentu w ramkę dystansową SWISSPACER Ultimate. W przypadku szyb zespolonych dostarczanych do USA i Kanady, VITROTERM-MURÓW i VONDERHAUS od dawna standardowo stosują to inteligentne rozwiązanie, podnosząc bezpieczeństwo transportu i użytkowania oraz minimalizując ryzyko uszkodzeń.

 

2022 01 04 4


Dalsze informacje dostępne na stronie www.swisspacer.com 

 

2021 06 02 6

 

2022 01 04 5

 

 

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.