Celem konkursu było wyróżnienie i promocja przedsiębiorczych oraz kreatywnych kobiet. W pierwszym etapie wzięło udział kilkadziesiąt kandydatek, właścicielek firm, dyrektorek zarządzających oraz pań pełniących kluczowe role w przedsiębiorstwach. Spośród nich wyłoniono 10 finalistek.

Następnie jury konkursu w składzie dr Irena Eris, Ewa Zimny, Grażyna Piotrowska-Oliwa, Halina Kustosz, Adam Szejnfeld, Mirosław Błaszczyk, Ludwik Sobolewski, Przemysław Gdański oraz Dariusz Grzywaczewski wyłoniło niemal jednogłośnie laureatkę. Została nią Lidia Mikołajczyk–Gmur, Dyrektor Generalna VELUX Polska. O zwycięstwie zadecydowały między innymi jej przedsiębiorczość, kreatywność, innowacyjność wprowadzanych produktów oraz społeczne zaangażowanie firmy, którą reprezentuje.

„Cieszę się, że realizowana przeze mnie misja VELUX, w którą wpisane są takie wartości, jak poszanowanie dla środowiska, równouprawnienie w pracy niezależnie od płci i zajmowanego stanowiska oraz transparentność działań, została doceniona przez kapitułę konkursu. Jestem zadowolona, że sukcesy firmy VELUX, którą zarządzam od blisko 5 lat, zostały zauważone przez tak zacne grono jury. Tytuł ten utwierdza mnie w przekonaniu, że podjęłam słuszny i odpowiadający obecnym potrzebom rynku kierunek rozwoju firmy.” – mówi Lidia Mikołajczyk-Gmur, laureatka tegorocznej edycji konkursu Bizneswoman Roku.

Lidia Mikołajczyk–Gmur ukończyła SGH oraz nietypowy kierunek studiów podyplomowych afrykanistykę. W 1989 roku podjęła pracę w polskim przedstawicielstwie firmy VELUX i świetnie poradziła sobie z wyzwaniem, jakim było przekonanie Polaków, zarabiających wówczas średnio 20$, do zakupu okien, z których najtańsze kosztowało aż 200$. Z prawdziwą pasją zaangażowała się w tworzenie na polskim rynku świadomości nowej kategorii produktów, jaką były okna do poddaszy.

Jej zaangażowanie i konkretne, biznesowe rezultaty zostały docenione przez duński zarząd firmy. Przeszła wszystkie szczeble kariery zajmując kolejno stanowiska Asystentki Dyrektora, Kierownika Działu Handlowego, Dyrektora Handlowego. W styczniu 2003 roku jako pierwsza kobieta w ponad 65-letniej historii Grupy VELUX została mianowana Dyrektorem Generalnym VELUX Polska Sp. z o.o. i nadal pozostaje jedyną kobietą na tak wysokim stanowisku.

Lidia Mikołajczyk-Gmur przeciera w Polsce szlaki dla innowacyjnych produktów takich, jak okna do płaskich dachów, produkty elektryczne zasilane energią słoneczną i kolektory słoneczne. W wizjonerski sposób kreuje modę na nowoczesne użytkowe poddasza, dzięki czemu firma VELUX wyznacza nowe kierunki w rozwoju branży budowlanej. Ponadto uświadamia Polakom, że aż 40% energii zużywa się na eksploatację budynków i pokazuje, że nowoczesne okna mogą stać się źródłem wymiernych oszczędności.

Pod kierownictwem Lidii Mikołajczyk-Gmur firma VELUX nie tylko generuje zyski, ale także angażuje się w promocję zrównoważonego budownictwa, w ramach którego powstają energooszczędne i komfortowe domy modelowe o minimalnym zużyciu energii. Zarządzając firmą odpowiedzialną społecznie, angażuje się w działania Fundacji VELUX. Opiniuje projekty organizacji dotyczące rynku polskiego, które ubiegają się o dofinansowanie aktywności prospołecznych.

Od 2003 roku fundacje VELUX rozpoczęły prężne działania w Polsce - łączna wartość dotychczasowych dotacji wynosi ponad 15 milionów złotych PLN[1]. Beneficjantami są między innymi Fundacja Dzieci Niczyje, Polski Czerwony Krzyż, SOS Wioski Dziecięce oraz Fundacja Barka.

Image 

--------------------

[1] Dotację są przyznawane w koronach duńskich, przeliczono je według kursu na ostatni dzień roku, w którym przyznano dotację. Łączna wartość dotacji w Polsce wynosi 29 717 638 DKK

  • Logo - alu
  • Logo aw
  • Logo - fenzi
  • Logo - glass serwis
  • Logo - lisec
  • Logo - mc diam
  • Logo - polflam
  • Logo - saint gobain
  • Logo termo
  • Logo - swiss
  • Logo - guardian
  • Logo - forel
  • vitrintec wall solutions logo

Copyright © Świat Szkła - Wszelkie prawa zastrzeżone.